Nieuwe velgen zitten erop !
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
@ Marcel
Ik was er helaas niet bij gisteren, omdat ik voor Volvo in Spanje zit.
En op die laatste foto lijkt het echt oranje ! Mijn Speedster is Mandarin en met die foto zou ik zo zeggen dat die twee rode op de foto ook echt oranje zijn. als ik goed kijk zie ik nog een klein stukje van een vierde speedster, welke veel lichter oranje lijkt. Was die wel echt oranje?
Misschien is het de zon? en dan waarschijnlijk geen UV filter op de camera?
Of heeft iemand met photoshoppen deze discussie op gang willen houden misschien?
Groeten uit een heet spanje, Maarten
Ik was er helaas niet bij gisteren, omdat ik voor Volvo in Spanje zit.
En op die laatste foto lijkt het echt oranje ! Mijn Speedster is Mandarin en met die foto zou ik zo zeggen dat die twee rode op de foto ook echt oranje zijn. als ik goed kijk zie ik nog een klein stukje van een vierde speedster, welke veel lichter oranje lijkt. Was die wel echt oranje?
Misschien is het de zon? en dan waarschijnlijk geen UV filter op de camera?
Of heeft iemand met photoshoppen deze discussie op gang willen houden misschien?
Groeten uit een heet spanje, Maarten
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
@ Maarten
BEDANKT !!
Vandaag met de bandenspanning getest.
Ik ben uitgekomen op 1.8 (was 2.6) voor en 2 (was 2.8 ) achter, en hij rijd nu weer goed, een gaat als een blok door de bocht
HEERLIJK!!
Die digitale bandenspanningmeter kon ik nergens vinden, dus gewoon bij een tankstation leeg laten lopen, en opgevuld.......maar hij stuurde loodzwaar, op snelheid wel stabiel en comfortabel, bleek er maar 1 bar in de banden te zitten pff, een ander tankstation hier heeft een luchtvulstation die de bandenspanning aangeeft, had de eerste niet dus
BEDANKT !!
Vandaag met de bandenspanning getest.
Ik ben uitgekomen op 1.8 (was 2.6) voor en 2 (was 2.8 ) achter, en hij rijd nu weer goed, een gaat als een blok door de bocht

Die digitale bandenspanningmeter kon ik nergens vinden, dus gewoon bij een tankstation leeg laten lopen, en opgevuld.......maar hij stuurde loodzwaar, op snelheid wel stabiel en comfortabel, bleek er maar 1 bar in de banden te zitten pff, een ander tankstation hier heeft een luchtvulstation die de bandenspanning aangeeft, had de eerste niet dus

- Marcel
- Contacteer:
@ Maik de gemiddelde bandenleverancier heeft 0,0% ervaring met de speedster, dus ik kan het best begrijpen, hetzelfde geld voor het uitlijnen, als ze maar meewerken en denken om het goed te krijgen, ben ik tevreden 
@ Jans, na het uitlijnen vrijdag zal ik nog wel eens gaan spelen met de spanningen, maar ik ben in ieder geval al blij dat hij weer lekker rijd
Voor de liefhebbers, nog wat foto's op mijn site.

@ Jans, na het uitlijnen vrijdag zal ik nog wel eens gaan spelen met de spanningen, maar ik ben in ieder geval al blij dat hij weer lekker rijd

Voor de liefhebbers, nog wat foto's op mijn site.
Klopt MarcelMarcel schreef:TECHNEUTENVRAAGJE
Ik hoor nu dat rijden met zo'n bandenspanning de kans op karkasbreuk en cupvorming verhoogd, ik weet bij geen van beiden wat het precies inhoud, maar denk er wel een beeld bij te hebben.........?
In een bepaalde band ,wordt een bepaalde druk voorgeschreven.
En gezien de banden die jij er onder hebt, lijkt mij 2.5 bar geen overbodige luxe.Want ga je de bijv 2.5 bar naar 1.8 brengen kom je er vanzelf wel achter

jans
- Marcel
- Contacteer:
Hahaha hoe is het mogelijk, ik krijg net te horen dat hij wel minimaal 2,5 wil, maar liefst 2,8jans schreef:Klopt MarcelMarcel schreef:TECHNEUTENVRAAGJE
Ik hoor nu dat rijden met zo'n bandenspanning de kans op karkasbreuk en cupvorming verhoogd, ik weet bij geen van beiden wat het precies inhoud, maar denk er wel een beeld bij te hebben.........?
In een bepaalde band ,wordt een bepaalde druk voorgeschreven.
En gezien de banden die jij er onder hebt, lijkt mij 2.5 bar geen overbodige luxe.Want ga je de bijv 2.5 bar naar 1.8 brengen kom je er vanzelf wel achterje rijd gewoon op zeer korte termijn de gordel kapot.Dit heb ik zelf ervaren.
jans

Ga ze zo even op 2,5 zetten, kijken hoe dat rijd

- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Het heeft zover ik weet eigenlijk meer met het gewicht op de band te maken dan met de band zelf hoor. Een auto die "normaal" een 245/255 band achter heeft is vaak meer dan anderhalf keer zo zwaar als een speedster. De band moet juist een bepaalde vervorming hebben om juist te presteren, en dat heeft dus te maken met hoeveel een band indrukt.
Voor een lichte auto moet je er dus minder druk in hebben om dezelfde vervorming te hebben als dat je hem onder een zware auto hebt liggen....
Dit was altijd mijn perceptie tenminste.
Wie helpt?!
M.
Voor een lichte auto moet je er dus minder druk in hebben om dezelfde vervorming te hebben als dat je hem onder een zware auto hebt liggen....
Dit was altijd mijn perceptie tenminste.
Wie helpt?!
M.