Verlichtingsknopjes

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
Rallye
Actief lid

Verlichtingsknopjes

Bericht door Rallye »

Gistermiddag even een blokkie met de Speedster gestuurd, was al weer veel te lang geleden...
Enfin, na alles weer alles lekker warm gereden te hebben en ik de Speedy weer in zijn stalling had geparkeerd, kwam ik tot de conclusie dat ik de verlichting niet meer uit kreeg. Tenminste, niet op de normale manier. Na wat gefrutsel en een paar tikken tegen de knopjes kreeg ik de verlichting uiteindelijk wel weer uitgeschakeld, maar helemaal lekker ging het niet.

Nu denk ik dat ik dit wel weer gangbaar kan krijgen door de knoppen los te nemen en deze eens goed in te sprayen met siliconenspray.

Is dit een bekend 'probleem' en heeft iemand dit klusje ook al weleens uitgevoerd? Is er een truukje om de knopjes eenvoudig los te krijgen?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Controleer eens of de knoppen niet tegen de zilveren kunststof dashboardlijst aanlopen. Dit was ooit ook bij mijn speedster het geval. Lijstje loshalen en er op de juiste plekken iets vanaf halen met mesje of vijl en het is dan opgelost...
Afbeelding
Spider
Mega lid

Bericht door Spider »

als het wat kouder is, heb ik dat probleem ook :?
Als het allemaal wat opgewarmd is, is het over. Nieuwigheid :?:
¨speed is life, but control is everything...¨
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Hier ook hoor. 's Zomers nooit last van, maar bij echte koude wil 1 van de lichtknoppen wel eens wat haken.

SteV6
S4 Avant
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dennizz »

Heb mijn vriendin er nog niet over gehoord eigenlijk?

Hebben jullie de breedstralers ook aan?
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Rallye
Actief lid

Bericht door Rallye »

Lage temperatuur zou inderdaad wel een factor kunnen zijn. Daarbij komt bij mij nog eens dat de Speedy min of meer een 'winterslaap' achter de rug heeft. Wel regelmatig gestart en warm laten draaien (en af en toe een klein blokje om), maar kennelijk vind ie dat toch niet al te prettig.

Ik zal wel eens een beetje gaan rommelen en kijken of wel het spul een beetje gangbaarder kunnen krijgen met wat frutselen en wat spray.

Thanx voor de reacties!
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Dennizz schreef:Hebben jullie de breedstralers ook aan?
Nee, ik heb Xenon dimlicht ...

Stephan
S4 Avant
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Maarten »

Bij mij zat er veel stof in de schakelaars, nadat ik ze schoon heb gemaakt deden ze het weer.
Rallye
Actief lid

Bericht door Rallye »

Vandaag even aan de knopjes gerommeld. De knopjes zelf had ik er met een platte schroevendraaier zo afgewipt, zodat ik vrij baan had om e.e.a. in te spuiten met siliconenspray.
Resultaat is dat het allemaal net iets beter loopt, maar helemaal top is het nog niet. Doordat er wat speling op het frame waar de schakelaars in zitten gemonteerd, lijkt het alsof de afwerkplaat aan met name de rechterkant (bij het stuur) wordt geraakt. Zoals al eerder in dit draadje werd beschreven zou het moeten helpen om de sparing wat groter te slijpen/vijlen maar dan moet die er eerst af. Omdat ik bang ben om grof geweld te gebruiken en mijn arme speedy te beschadigen (;)) is mijn vraag, hoe zit dat kreng vast? Misschien met dubbelzijdig tape, of zit die met een paar clips vast?
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Alleen dubbelzijdig tape. En als je mazzel hebt zoals ik, valt hij er een keer zo vanaf (was dan wel midden op het circuit, dat was weer wat minder....) :)
Ik denk niet dat je veel kracht hoeft te zetten. Succes!
Afbeelding
Plaats reactie