afstellen achterklep

Weetjes en tips voor onze auto.
Racerke
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Racerke »

Racerke schreef:Deze middag mijn klep ook noges mooi willen aflijnen langs de zijkanten. Nu past deze mooi (gelijke opening rondom) maar krijg ik deze niet meer open :?
Ik trek aan de hendel en deze klinkt uit het slot (kofferklep springt 1cm naar boven) en verder wilt deze niet opengaan. Blifjt preceis ergens achterhaken. Iemand idee hoe ik deze terug open krijg?? :lol:

Grtz
Bij deze eens langsgeweest bij Lotus garage in Antwerpen en hebben dat weer goed gefixt. Bij die mannen was dat in no time gefixt... Stonden prachtige wagens, vol met pas aangekochte lotussen uit engeland die ze aan het aanpassen waren 8)
Stonden ook veel oude porsches, een mitubishi evo, paar musclecars ed :woship:

Grtz
SPEEDSTER TE KOOP --> Check Out My Site: http://www.opelspeedster.be
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dennizz »

Maik schreef:Ik denk dat je met de juiste magneetjes juist wel een eind komt. Gewoon proberen zou ik zeggen en hier je resultaten posten aub :wink:
Als je kijkt hoe moeizaam sommige hor-deuren open gaan met 1 magneet. (hor-deur voor iedereen bekend? Dat dis een gammel deurtje tegen vliegen met gaas erin)

Ik dacht 1 zo`n magneet te gebruiken en dan in 2-en zagen en dan op de hoeken monteren... Het plaatje lijm je zo op je klep vast...

Je moet op het volgende letten:
a: je klep niet afbreekt bij het open doen
b: magneten moeten wel sterk genoeg zijn tot... 240 km/h
c: als je de klep opent van binnen dat de punten misschien los springen of juist vast blijven zitten.
d: Misschien dat de kap zo weinig beweegt dat het midden ook vast blijft zitten, als je hem opent vanuit binnen

Het zou mooi zijn als je de magneet op het schroefdraad kan monteren, dan kan je altijd nog verstellen in hoogte ook.
De magneet zelf op de motorkap plakken kan natuurlijk ook en dat deze op het schroefdraad magnetiseert. Dat is natuurlijk nog simpeler en sneller.

Zaterdag mag ik m`n auto weer lenen en zal dan eens het 1 en ander gaan proberen als het droog is :lol: Heb een hekel aan klussen in de regen :wink:

Mochten er nog mensen zijn met hun tips/ideeën, laat ze maar horen!
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Tja, geduldig afstellen zonder magneten? Mijn klepje ligt er strak op aan de voorzijde. 8)
Moet nogsteeds een keer met de achterzijde stoeien. Andere mogelijkheid is toch maar gewoon even bij Stefan op de koffie. Zie ik gelijk weer even de mooie gladde wegen van de zuiderburen... :twisted:
Dennizz

Bericht door Dennizz »

allen schreef:Tja, geduldig afstellen zonder magneten? Mijn klepje ligt er strak op aan de voorzijde. 8)
Ook bij 180 km/h en/of zijwind/tegenwind :roll: :?:

Mijn kap ligt tot de 80 ook stil, maar daarboven begint hij vaak al snel te trillen/klapperen. Mijn kap zal dan wel erg flexibel zijn... Ik wil niet het midden zo ver naar beneden afstellen zodat de punten onder veel spanning op de rubbers liggen. Dat is geen gezicht ook....

Zijn er meer mensen bij wie de voorkap niet trilt/klappert en waar die mooi in lijn ligt met de rest?
M-speed
Actief lid

Bericht door M-speed »

ik heb er geen last van moet ik zeggen

hij ligt gewoon strak en er klappert niks
Dennizz

Bericht door Dennizz »

Dan ga ik eerst die ijzeren plaat naar beneden buigen waar het slot in valt als het zo ook moet lukken.
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Zelfs in de begrenzer in 5 heb ik nog geen last daarvan. 8)

Geen grap overigens en heb er wel een half uur mee moeten stoeien.
Dennizz

Bericht door Dennizz »

Ik ben even wezen knoeien vanmiddag :oops:

Afbeelding

Afbeelding

De magneten zijn 4kg en kostte per setje 1 euro 50 bij karwei. Het resultaat is echt super. Ik ben meteen even een rondje wezen test rijden en heb geen trillingen waargenomen. Heb een aantal keer tegen de 180 km/h aan gezeten en dan ligt de klep nog muisstil :D

M`n speedy was ook ineens muisstil op klinkerwegen :!: Normaal hoorde ik toch wel gerammel van voor. Nu bleek dat dus de klep te zijn, die zo trilde.

De manier waarop het nu is bevestigd is natuurlijk niet echt netjes :roll: Wel hand-make :bag: Hebben jullie nog ideeën voor een degelijke montage methode?

Zijn er meer mensen met een trillende klep? Anders moet ik de oplossing ergens anders zoeken...
M-speed
Actief lid

Bericht door M-speed »

ik zou gaan voor een leiding beugel
die kan je om het rubberdopje doen en daar je magneetje aan monteren

zoiets zeg maar

Afbeelding
12Esc
Mega lid

Bericht door 12Esc »

ik heb laatst diverse magneten gekocht via http://www.supermagnete.de/
Ze hebben daar super sterke exemplaren. Die kun je gewoon lijmen aan de klep. Zelf heb ik vier magneten (1cm diameter) gebruikt om mijn navigatiesysteem te bevestigen aan het dashboard van mijn andere auto (2 magneten onder dashboard, 2 aan navigatie gelijmd). Werkt prima.
Plaats reactie