Allereerst bedankt met het meedenkenYvoTuk schreef:Ik dacht meer aan het omgekeerde... vaak zie je dat die krengen van binnen gaan corroderen. In het gunstigste geval gaat de ABS dan niet meer aan, in het ongunstigste geval gaat ie dan liggen jutteren als de schakelaar op aan staat wat resulteert in een ABS unit die uiteindelijk de pijp aan Maarten geeft omdat ie niet snapt wat er gebeurt.Dennizz schreef: Daarbij dacht ik ook dat het eigenlijk geen schade oplevert als er "kortsluiting" ontstaat. Je ABS gaat dan gewoon aan, dat zie je vanuit de cabine.
Ik wil je niet bang maken, maar als dit ABS werkt zoals ik denk dat het werkt loopt met zo'n 'dender' probleem risico dat je op een moment volledig door de remmen trapt..
Misschien is het handiger om de bedrading te verlengen en de schakelaar onder je dash te maken.. zit ie droog en is ie ook nog eens bereikbaar

Ik heb de ABS eigenlijk 100% van de tijd uit staan (M`n vriendin moet hem tot nu toe alleen pas aanzetten bij sneeuw). Met roest gaat die "misschien/waarschijnlijk" niet meer aan. Stel hij gaat dan aan is de kans op storing (vanwege) roest groter.
Maik had gezegd als de switch wordt bediend tijdens het rijden/contact aan, springt deze direct in storing en moet je deze laten resetten. Dus ook wanneer door sluiting/handmatig bedienen tijdens het rijden de ABS wordt geactiveerd/gedeactiveerd geeft dat direct een foutcode/storing op.
Als de sluiting/switch wordt veroorzaakt als het contact niet aan staat maakt dat voor het ABS systeem natuurlijk ook niet uit.
Als het zover is dat de schakelaar is verzopen/overleden heb je dit dus altijd door als de schakelaar "schakelt" en kan die situatie niet voorkomen die jij voorspelt.
Verder ben ik het helemaal met je eens dat de schakelaar beter binnen kan zitten. Dit ben ik misschien nog wel van plan, maar is wel even wat meer werk. Ik krijg eerdaags nieuwe 16" velgen en wilde daarom snel klaar zijn.
Mocht de ABS niet werken op de 16" voorvelgen kan de ABS er net zo goed volledig eruit, scheelt ook kilo`s. Ik weet niet of dat wel mag en of dat wel kan. Ik heb namelijk ook nog de allereerste unit dus geen recall...