Daar ben ik het helemaal mee eens, hieronder een vergelijk met de Speedster van Mark (rood) en die van mij (groen). Bij mijn Speedster is de uitlaat nog geheel standaard inclusief de pre-cat. (De ECU is wel opnieuw afgestemd op het 2.4 inlaat spruitstuk) Let niet teveel op het gebied onder de 2500 toeren, doordat de metingen op de snelweg zijn gedaan, was het niet verantwoord om af te remmen tot 1200 rpm in drie.12Esc schreef:ik ben het niet helemaal met jullie eens. Ik ben begonnen met de inlaat en dat was een enorm verschil. De uitlaat daarna leverde niet zo veel extra winst meer op volgens mij.
Bovendien is het inlaattraject m.i. juist veel eenvoudiger én veel goedkoper dan de uitlaat.
Ik zou dus zeggen: begin bij de inlaat.
Uitlaat spruitstuk!!!
- Bijlagen
-
- compare.png (8.57 KiB) 2972 keer bekeken
Less Is More
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Dat is wel een beetje gemeen Peter, er zit volgens mij grote winst in je aanpassing van de ECU
Stock z22se + 2.4 inlaat tegen een stock z22se + 2.4 inlaat en 2bular race-kat + einddemper (dus allebei zonder Speerke-high-end-remap
) laat grotere verschillen zien als ik het goed heb
.
Wel indrukwekkend hoor, z22se + 2.4 inlaat + remap = 165wpk
En nu moet je het niet gek vinden als je weer vragen krijgt over een mooi stukje hack-werk natuurlijk

Stock z22se + 2.4 inlaat tegen een stock z22se + 2.4 inlaat en 2bular race-kat + einddemper (dus allebei zonder Speerke-high-end-remap


Wel indrukwekkend hoor, z22se + 2.4 inlaat + remap = 165wpk



En nu moet je het niet gek vinden als je weer vragen krijgt over een mooi stukje hack-werk natuurlijk


Vergeet niet dat de ECU van Mark ook is aangepast.Maik schreef:Dat is wel een beetje gemeen Peter, er zit volgens mij grote winst in je aanpassing van de ECU![]()
Stock z22se + 2.4 inlaat tegen een stock z22se + 2.4 inlaat en 2bular race-kat + einddemper (dus allebei zonder Speerke-high-end-remap) laat grotere verschillen zien als ik het goed heb
.
Ik wilde alleen aangeven dat indien de motor goed op het 2.4 spruitstuk wordt gemapped, de standaard uitlaat nog niet zo verkeerd is. Dit met name voor de mensen die de uitlaat alleen maar aan willen passen voor het vermogen en niet voor het geluid.
Ik zal binnenkort het ECU draadje weer even updaten met de vorderingen.

Less Is More
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Dat klopt, maar ik ben wel nieuwsgierig wat het 4-2-1 uitlaatspruitstuk dat nog in bestelling is, hier nog aan zal veranderen. Ik verwacht daarmee iets meer kracht in het middengebied.Speerke schreef:Vergeet niet dat de ECU van Mark ook is aangepast.Maik schreef:Dat is wel een beetje gemeen Peter, er zit volgens mij grote winst in je aanpassing van de ECU![]()
Stock z22se + 2.4 inlaat tegen een stock z22se + 2.4 inlaat en 2bular race-kat + einddemper (dus allebei zonder Speerke-high-end-remap) laat grotere verschillen zien als ik het goed heb
.
Ik wilde alleen aangeven dat indien de motor goed op het 2.4 spruitstuk wordt gemapped, de standaard uitlaat nog niet zo verkeerd is. Dit met name voor de mensen die de uitlaat alleen maar aan willen passen voor het vermogen en niet voor het geluid.

Hoe staat het met het geluidsontwikkeling na de install van piper manifold en 200 cell
Las op het z22se forum dit topic
http://www.vx220.org.uk/forums/Is-It-Ge ... 76394.html
Sta op het punt om het er ook op te laten schroeven,
maar dit vind ik geen goed gegeven.

Las op het z22se forum dit topic

http://www.vx220.org.uk/forums/Is-It-Ge ... 76394.html
Sta op het punt om het er ook op te laten schroeven,
maar dit vind ik geen goed gegeven.

¨speed is life, but control is everything...¨
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Die thread meer over een full Piper systeem, dus met 2,5" einddemper. (Probeem is dat het dempingsmateriaal daarvan blijkbaar ongeschikt is en eruit wordt geblazen...)
Ik rij met de Piper manifold (inwendig ietwat modified) en de 2,5" downpipe rond en geluid is niet noemenswaardig toegenomen dan voorheen. (Standaard zonder precat.)
Ik rij met de Piper manifold (inwendig ietwat modified) en de 2,5" downpipe rond en geluid is niet noemenswaardig toegenomen dan voorheen. (Standaard zonder precat.)
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Het lijkt mij dat alleen de einddemper meer herrie kan gaan maken, door verandering van de geluidsdemping intern. Bij een motor uitlaat is het heel normaal dat deze na wat km`s meer herrie gaat maken.
Het dempingmateriaal slipt wat dicht na de eerste ritjes en absorbeert dus minder geluid.
Spider jij had toch alleen het spruitstuk? Daar veranderd alleen de kleur van
Het geluid kan "alleen" variëren als de uitlaat van koud naar warm gaat. Dat is dus maar de eerste paar minuten.
Het dempingmateriaal slipt wat dicht na de eerste ritjes en absorbeert dus minder geluid.
Spider jij had toch alleen het spruitstuk? Daar veranderd alleen de kleur van

Je kijkt te snel, ik kan niet harder!