Console

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

speedster2008 schreef:Hoi Nico,

Ziet er ook mooi uit! Plaatje om handrem vind ik erg mooi en dat schakelrooster staat erg hoog op mijn verlanglijstje 8) ! Nu kan ik het eens vragen: weet uit ervaring dat bij Ferrari's je niet veel last hebt met schakelen van het rooster, maar hoe is dat bij de speed ... ziet er ook zo krap uit ...? Gewoon ff wennen denk ik .... :D

Jason
Op mijn zoektocht naar een Speedster ben ik er eentje tegengekomen die ook zo'n schakelrooster had. Mijn conclusie is dat het er mooi uitziet (als je ervan houdt, ikke niet), maar verrekte onhandig is met schakelen... Je moet echt in twee bewegingen schakelen: eerst in vrij zetten en dan in het juiste poortje drukken, anders heb je in no-time je hele console kapot geschakeld. Dat had de Speedster die ik bekeken heb ook: de console zat erg los en de pook en het rooster waren helemaal gekrast door de 'ontmoetingen'.
Gebruikersavatar
PeterS
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 jul 2008 15:09
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door PeterS »

speedster2008 schreef:Dat ziet er mooi uit Peter! Leuke weblog trouwens ook!

Alleen 1 vraagje ... waarom heb je het met rood sticksel laten doen?
Gaat er nog meer in met rood?

Ik had eerder kleur van je stoelen of nog mooier, in dolfijn gekozen voor de sticksels. Maar smaken verschillen :D .

Maar blijft mooi hoor!

Jason
Ik vind zwart mooier voor het interieur, vooral in combinatie met de aluminium designbeugel. Vond ook het rode stiksel mooi afsteken bij het zwart, is bij blauw minder. Volgende week gaat de rest (deurpanelen + grote blauwe driehoekige panelen) naar de stoffeerder. Deze worden ook met zwart leer & rode stiksels bekleed. Dan zijn alle panelen + console hetzelfde. Ik denk erover om de stoelen ook te vervangen, maar dat zal nog wel even duren; ik doe het met plezier maar voorlopig heb ik weer genoeg geld in de Speedy gestoken :D

Bedankt voor het compliment over de weblog. Zodra de spullen terug zijn van de stoffeerder zal ik weer een paar foto's plaatsen.

Groet,
Peter
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Ik had het ook alleen over de sticksels, zwarte console staat idd erg mooi in de auto. Maar als je de andere panelen ook zwart met rood st. laat doen heb je idd weer een mooi geheel binnen :D.

Ben benieuwd naar de foto's als je de panelen er weer in hebt. Tja, da's helaas ook een probleem hier. Ik word zo hebberig als ik al die goodies zie die er voor de Speed zijn, ik doe het gewoon stukje bij beetje. Afgelopen weken aardig bezig geweest met spullen kopen en als je het dan optelt ... :shock: gaat snel!

Maar dat houd het misschien ook wel leuk, elke keer wat mooier en beter. (of is dit nu heeeel erg een opmerking van iemand die niet alles zomaar kopen kan hahaha)

Gr Jason
metallic
Actief lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 dec 2007 14:06
Locatie: gelderland

Bericht door metallic »

speedster2008 schreef:Hoi Nico,

Ziet er ook mooi uit! Plaatje om handrem vind ik erg mooi en dat schakelrooster staat erg hoog op mijn verlanglijstje 8) ! Nu kan ik het eens vragen: weet uit ervaring dat bij Ferrari's je niet veel last hebt met schakelen van het rooster, maar hoe is dat bij de speed ... ziet er ook zo krap uit ...? Gewoon ff wennen denk ik .... :D

Jason
hoi jason

schakelrooster is gewoon via o.a e-bay te koop.
schakelen is geen probleem komt ook vrijwel niet tegen het console.
het is een kwestie van goed de pook afstellen zodat hij nergens tegenaan komt.(moet toch gebeuren)
tevens stelt het hele console geen reet voor gewoon een stukje tuppeware en dat beweegt altijd wel iets.
na 2x rijden ben je er helemaal aan gewend.
heb regelmatig in ferrari gereden hier is het exact hetzelfde effe wennen
maar die hebben weer een zware koppeling haha

gr nico
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Hoi Nico,

Ik ben ze idd vaak tegen gekomen, een middagje zitten ebay-en maar er geen tegen gekomen ... maar geeft niet.

Ik wil toch 't liefst nieuw en er zijn genoeg aanbieders. Thanx voor je reactie, bij een Ferrari zit het goed vast in het middenconsole dus daar heb je geen last van het: "papieren 8) " console van de Speed waarbij het logisch is dat het beweegd, geen probleem voor mij.

Hij komt er in de toekomst zeker nu ik weet dat het idd gewoon ff wennen is en idd, gelukkig blijven onze kuiten in model ipv 1 linker 'de hulk' kuit/been :wink: .

thanx en gr.
Jason
Gebruikersavatar
Ride-aholic
Actief lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 15 jul 2005 13:19
Locatie: Oosterhout (NB)

Schakelrooster

Bericht door Ride-aholic »

Hi,
ik heb ook zo'n rooster, en qua 'looks' is het mooi, maar na een jaar of 3 gebruik zie je de nodige slijtage op het aluminium.
In het begin was het erg wennen, met name van 2-3 bij snel schakelen.
Ik vind het geen echte aanrader.

Greetz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Ok, toch verschillende berichten ... ik denk dat ik de gok toch maar waag 8) ... vind het echt mooi. thanx
Gebruikersavatar
Bon_Jovi
Actief lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 21 okt 2007 11:49

Bericht door Bon_Jovi »

Mn middenconsole heeft ook last van schroeven, aan de zijkant. Daarom overweeg ik om deze zomer het geheel eens onder handen te nemen.

Zou het ook niet mooi zijn om de console te spuiten (zwart bvb)? of zal dit te snel last hebben van slijtage.
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Schroeven aan de zijkant ? Die twee plastic gevallen? Last?

Dit is geloof ik de enige waarbij ik middenconsole, plaatjes in deur, om stuurcolom etc heb gezien die het heeft gespoten.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=loazfteez31q

Ziet er best goed uit vind ik. Misschien ontkom je niet aan beschadiging bij de stoel/gordel ... maar verder lijkt het me een goeie optie ...

Jason
Gebruikersavatar
Bon_Jovi
Actief lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 21 okt 2007 11:49

Bericht door Bon_Jovi »

ik bedoel schroeven niet op die manier, ik bedoel schrammen. Door er tegen te schuren met de voet of whatever
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Tja, bij mijn Speed zitten helaas ook veel gebruikerssporen, van een vrouw geweest met duidelijk hele lange nagels te zien rondom raamslinger, en contactslot. 1 ding is zeker ... smetvrees had ze ook niet. Ze heeft de auto van binnen niet gebruikt maar misbruikt helaas. gekocht en NOOIT iets schoongemaakt.

Maar goed, de Speed was technisch 100% en met G2 garantie en de prijs was heel gunstig.

Als ik instap of vrienden die ook autofreak zijn dan beschadigd er weinig maar neem je andere mee dan raken die ALLES met instappen.

Ik vind het op zich best stoer hoor, alles gespoten, weet niet wat voor kleur je auto is maar je kan wel een origineel int. maken. Met leer ook natuurlijk maar spuiten zal echt goedkoper zijn.

Jason
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Hey Andy

Ok, ff verder gezocht ........ je hebt dus zilver/zwart. Kan je je lekker uitleven. Neutraler kan niet. Ziet er mooi uit trouwens! En je hebt hem pas sinds kort!

Misschien de kleuren van "club brugge" :wink: ?! Nee, ik zou DAT niet doen haha.

Die van jou heeft 6000 km minder dan de mijne maar ziet er beter uit voor zover ik kan zien ...

Omdat je hem zo kort hebt: veel plezier ermee 8)
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Een uurtje of 6 werk met Bisontix en kunstleer. Nieuwe ledhouder en ultrabright rode led zit er inmiddels ook in. Flinke klus, maar het resultaat is er...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Manta79 op 30 dec 2009 10:04, 2 keer totaal gewijzigd.
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Dat ziet er super uit! Het perfecte voorbeeld van hoe ik het ook zou willen.
Gebruikersavatar
Bon_Jovi
Actief lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 21 okt 2007 11:49

Bericht door Bon_Jovi »

speedster2008 schreef:Hey Andy

Ok, ff verder gezocht ........ je hebt dus zilver/zwart. Kan je je lekker uitleven. Neutraler kan niet. Ziet er mooi uit trouwens! En je hebt hem pas sinds kort!

Misschien de kleuren van "club brugge" :wink: ?! Nee, ik zou DAT niet doen haha.

Die van jou heeft 6000 km minder dan de mijne maar ziet er beter uit voor zover ik kan zien ...

Omdat je hem zo kort hebt: veel plezier ermee 8)
kheb hem sinds begin dit jaar februari/maart denk ik.
Mn wagen is zilver, softtop en zetels zijn donkerblauw.
Plaats reactie