hoeveel olie

Weetjes en tips voor onze auto.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik had dus de twee slangen op een petfles gemonteerd, de ene slang de peilstok in, de andere slang lekker aan zuigen. Zo loopt de olie niet je mond in maar de fles :)
Wel een stevige fles gebruiken anders frommelt hij helemaal op door het bijna vacuum...
Afbeelding
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Wat een vreemde vaardigheden houden sommige van jullie er op na zeg ...

SteV6
S4 Avant
M-speed
Actief lid

Bericht door M-speed »

ik wil toch nog even terug komen op mijn olie verhaal

ging gister even kijken hoe het met de olie zat nadat hij een week had stil gestaan

stond het peil gewoon goed dus een beetje vreemd
ik er toch een 100 ml uit gehaald

vandaag even gereden en net na 2 uur stil staan weer even gekeken bij de eerste keer de peilstok eruit halen te bleek er toch weer te veel in te zitten
even schoon gemaakt en bij de 2e keer kijken zat er precies genoeg in

ik snap het nu niet echt meer zit er nu te veel in of is het goed ?????????
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Je zou natuurlijk het instructieboekje kunnen raadplegen.
of lees dit eens door
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1998
M-speed
Actief lid

Bericht door M-speed »

thanx piet

hier gaan we aan werken :thumbup: :thumbup:
the-duke
Mega lid

Bericht door the-duke »

Nou, na een weekje vakantie weer eens alles bekeken op het forum (meer dan 460 berichten!) en niet voor niets... :oops:

Ik zie gisterenavond dit bericht en heb vandaag na thuiskomst een paar minuten gewacht en de olie gecheckt volgens deze meetmethode en hij zat dus precies aan het minimum !! In plaats van het maximum wat ik de laastste tijd precies meette..
Ik snapte al niet dat DBilas hem boven peil had afgeleverd :?

Ik had het boekje wel gelezen, maar daar stond na minimaal 2 minuten na afzetten motor... Ik had altijd gedacht dat een uur later of de volgende dag hier ook aan voldeed, maar heel duidelijk niet dus..

Gelukkig op tijd duidelijk geworden dankzij dit forum en niet een paar maanden later alles aan friet gereden.. :thumbup:

gr,
The-Duke
The bullshit stops when the light drops
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Oeps, gelukkig nog net op tijd.
Gooi hem nu niet helemaal vol maar hou hem op halve wegen je peilstok, dat schijnt beter te zijn voor je motor. Wel dus regelmatig controleren. Dat hebben ze mij ook verteld bij HITec toen ze vol walging na het oliepeil keken en zaten te mopperen op die Opel monteurs. Ze hebben er toen bij mij gelijk wat afgetapt en meegegeven. :lol:
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Dan weet ik het ook niet meer nu. Ik kieper hem altijd na een minuut of 5 tot aan het maximum. Bij de bmw's vertellen de mensen me zelfs om hem bij circuitdagen zelfs een tikkie over het maximum te vullen.
Wat doet hier iedereen dan op trackdays? Op de helft laten staan bij de Speedster?! :roll:
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ja, leuk altijd die verhalen, voor de helft bijvullen, gewoon op max., of iets daarover? Hitec vertelt dit, een andere gerenomeerde tuner zegt dat...
Het zal allemaal wel. Opul heeft niet voor niets die streep daar gezet (stéphane redenering Allen :wink: ), dus IK vul altijd tot daarbij. Na 15.000 circuitkilometers en 35.000 straatkilometers die niet op z'n Spee's zijn gereden geeft het blok nog geen krimp. Ik vul dus gewoon tot max.
Afbeelding
M-speed
Actief lid

Bericht door M-speed »

vind het olie verhaal bij de speedster nog steeds vreemd

ik heb vrijdag mijn olie ververst
en heb er 5,5 liter in gegooid nu geeft hij alleen aan dat het nog te weinig is hij blijft ook na lang wachten (1uur) op 3/4 staan

en wacht ik kort (5min) blijft hij op de 2/4 staan dus zou er nog een halve liter bij moeten dit zou inhouden dat er 6 liter in moet.

weet iemand hoe dit kan???

gr michael
Plaats reactie