recall toch gekregen ondanks 2001

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
geoffreyspeedster
Actief lid

recall toch gekregen ondanks 2001

Bericht door geoffreyspeedster »

hoi allen

gisteren bij opel in wormerveer 2 nieuwe achtervelgen gekregen ivm de recall die hierop van toepassing was. voor mij echt een uitkomst, daar mijn oude achtervelgen enorm! (vorige eigenaar) beschadigd waren! nu ben ik alleen benieuwd waarom deze recall wel gedaan word kosteloos terwijl ik op meerdere topics hier lees dat sommige niet geaccepteerd worden omdat ze te oud zijn of te veel km hebben gereden
Ride-aholic
Actief lid

Recall

Bericht door Ride-aholic »

Hi,
ik heb destijds ook nieuwe achtervelgen gekregen van Opel Centrum Oosterhout, Speedy had toen al meer als een ton gelopen.

Greetz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
PeterS
Lid
Contacteer:

Bericht door PeterS »

Onderstaande komt uit een brief die ik van GM Nederland heb gehad. Het vervangen van de velgen valt onder de veiligheidscampagnes en zal dus altijd uitgevoerd moeten worden door de Opel dealer.

"In hoofdlijnen zijn er twee campagnes. De eerste soort zijn de veiligheidscampagnes. Dit omhelst alle mogelijke defecten die een levensgevaar voor de bestuurder of de inzittenden kunnen betekenen. Deze zijn onbeperkt in de tijd en kunnen altijd kosteloos uitgevoerd worden ongeacht de leeftijd.

Daarnaast zijn er produktverbeteringcampagnes. Hierbij is het belangrijk om te weten dat een campagne niet wil zeggen dat alle wagens een dergelijk defect vertonen of zullen vertonen. Het wil gewoon zeggen dat een bepaald percentage dit defect vertoont. Daarom worden deze campagnes ook in de tijd begrensd omdat men ervan uitgaat dat indien na zekere tijd het defect niet opgetreden is, het absoluut niet meer kan aanzien worden als een fabrieksfout."
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
Bon_Jovi
Actief lid

Bericht door Bon_Jovi »

ik denk dat de recall van mn velgen nog niet gebeurd is, kan ik dit in elke opel garage bestellen of aanvragen ook al ben je er geen klant? (bvb. houttequiet)
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Even de binnenkant van je velgen bekijken. Staat er 'ht' in, dan is het goed. Wanneer dit niet het geval is gewoon naar de eerste de beste Opel dealer rijden of even contact opnemen met Opel België. Laatste lijkt mij het makkelijkste.
Plaats reactie