hoi allen
gisteren bij opel in wormerveer 2 nieuwe achtervelgen gekregen ivm de recall die hierop van toepassing was. voor mij echt een uitkomst, daar mijn oude achtervelgen enorm! (vorige eigenaar) beschadigd waren! nu ben ik alleen benieuwd waarom deze recall wel gedaan word kosteloos terwijl ik op meerdere topics hier lees dat sommige niet geaccepteerd worden omdat ze te oud zijn of te veel km hebben gereden
recall toch gekregen ondanks 2001
-
- Actief lid
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 23 mar 2009 20:12
- Ride-aholic
- Actief lid
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 15 jul 2005 13:19
- Locatie: Oosterhout (NB)
Recall
Hi,
ik heb destijds ook nieuwe achtervelgen gekregen van Opel Centrum Oosterhout, Speedy had toen al meer als een ton gelopen.
Greetz, Peter
ik heb destijds ook nieuwe achtervelgen gekregen van Opel Centrum Oosterhout, Speedy had toen al meer als een ton gelopen.
Greetz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
Onderstaande komt uit een brief die ik van GM Nederland heb gehad. Het vervangen van de velgen valt onder de veiligheidscampagnes en zal dus altijd uitgevoerd moeten worden door de Opel dealer.
"In hoofdlijnen zijn er twee campagnes. De eerste soort zijn de veiligheidscampagnes. Dit omhelst alle mogelijke defecten die een levensgevaar voor de bestuurder of de inzittenden kunnen betekenen. Deze zijn onbeperkt in de tijd en kunnen altijd kosteloos uitgevoerd worden ongeacht de leeftijd.
Daarnaast zijn er produktverbeteringcampagnes. Hierbij is het belangrijk om te weten dat een campagne niet wil zeggen dat alle wagens een dergelijk defect vertonen of zullen vertonen. Het wil gewoon zeggen dat een bepaald percentage dit defect vertoont. Daarom worden deze campagnes ook in de tijd begrensd omdat men ervan uitgaat dat indien na zekere tijd het defect niet opgetreden is, het absoluut niet meer kan aanzien worden als een fabrieksfout."
"In hoofdlijnen zijn er twee campagnes. De eerste soort zijn de veiligheidscampagnes. Dit omhelst alle mogelijke defecten die een levensgevaar voor de bestuurder of de inzittenden kunnen betekenen. Deze zijn onbeperkt in de tijd en kunnen altijd kosteloos uitgevoerd worden ongeacht de leeftijd.
Daarnaast zijn er produktverbeteringcampagnes. Hierbij is het belangrijk om te weten dat een campagne niet wil zeggen dat alle wagens een dergelijk defect vertonen of zullen vertonen. Het wil gewoon zeggen dat een bepaald percentage dit defect vertoont. Daarom worden deze campagnes ook in de tijd begrensd omdat men ervan uitgaat dat indien na zekere tijd het defect niet opgetreden is, het absoluut niet meer kan aanzien worden als een fabrieksfout."
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969