Nitron's

Vragen over bekleding, velgen e.d.
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Door de val van de Britse pond nog "maar" tegen de € 1100,-

SteV6
S4 Avant
geoffreyspeedster
Actief lid

Bericht door geoffreyspeedster »

ow dat is voor niets!! :?

dat is ex montage neem ik aan....1500all in duss ongeveer
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Tjonge toch. Soms heb ik het idee dat je helemaal geen huiswerk wilt doen.
:lol:

www.nitron.co.uk

Alle prijzen staan er en je kunt rechtstreeks bestellen bij ze. Service voor en na de aankoop is top. Na de bestelling hebben ze op mijn verzoek het setje versneld in elkaar gezet in verband met een trackday die ik wilde rijden net voor de winterstop. Heb daar tegenover uiteraard wel direct m'n geld overgeboekt. Voor wat hoort wat...
Achteraf ook nog een aantal keren contact met ze gehad. Altijd supersnelle respons en erg behulpzaam. Voor de volgende wagen ga ik op termijn weer bij ze winkelen. 8)

Oh, monteren kun je gerust zelf hoor. Erg simpel en vanzelfsprekend. 8)
geoffreyspeedster
Actief lid

Bericht door geoffreyspeedster »

hahahah luiheid siert de mens soms Allen........ en wat betreft die montage geloof me dat kan ik niet zelf ben blij dat ik zelf mijn dashboard los gekregen heb maar daar laat ik het bij bel jan wel even..... :roll:
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dennizz »

Daar ben ik weer en heb even een vraagje. Als je de nitron`s monteer zakt de auto dan altijd of kan je hem ook op dezelfde hoogte houden?

Ik heb nu al "problemen" met een aantal drempels. Ik kan ze niet ontwijken, aangezien m`n vriendin in die wijk woont :roll:

Ik heb zelf een aantal punten opgemeten qua hoogte. Dat zijn niet de meetpunten uit het boekje. Aangezien ik 16 inch voor heb geven deze punten meer informatie....

Heeft iemand misschien de volgende hoogte:?
Afstand tussen onderkant kentekenplaat blokje en de grond. Die afstand is bij mij 15,5 cm...

Als je met nitron`s nog 1,5 cm zakt en ik neem een plattere band dan 205/50 wordt de auto "onbruikbaar"...
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Je hebt gelijk. Al die lui met Nitrons rijden natuurlijk niet.
Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Dennizz schreef: Ik heb zelf een aantal punten opgemeten qua hoogte. Dat zijn niet de meetpunten uit het boekje. Aangezien ik 16 inch voor heb geven deze punten meer informatie....
Andere punten zijn meestal niet bruikbaar. Clams kunnen wel een centimeter
hoger of lager op een auto zitten, dus da's totaal niet vergelijkbaar.

Da's de reden waarom de officiele punten de chassisbalken zijn. Die zijn gegarandeerd hetzelfde op alle auto's.

Dus als je wilt vergelijken, dan zal je die moeten gebruiken.
Als je met nitron`s nog 1,5 cm zakt en ik neem een plattere band dan 205/50 wordt de auto "onbruikbaar"...
Met reguliere nitrons zal je tov. de bilsteins zeker een 10 a 15mm lager uit komen.

Dan heb je nog genoeg in-veer weg, en nog belangrijker, ook genoeg uit-veer weg op de dempers zodat hij niet in de bumpstops knalt.

Als je ze te hoog zet, dan kan de demper niet meer verder 'uitrekken' als het wiel door een kuil gaat of als hij weer uitveert als je over een hobbel gaat. Dat zorgt ervoor dat de band simpelweg van de weg wordt 'opgetild'. Geen wegcontact == geen grip == stuiteruh!

De nitrons hebben echter wel stuggere veren, dus ze zullen bij bulten minder snel en ver inveren, waardoor je over het algemeen met een lagere rij-hoogte kunt wegkomen als de standaard opstelling.

(als je nu problemen hebt, probeer schuin(er) op opritten en drempels etc. te rijden)

Je kunt evt. bij Nitron zelf ook zaken anders bestellen. Je kunt er evt. voor kiezen om langere demper-body's en stangen te laten gebruiken op de voor-dempers, zodat deze in z'n geheel langer worden en daarmee de voorkant wat hoger houden.

Meestal zijn ze best vriendelijk bij Nitron en doen een hoop 'custom' werk.. Stuur ze evt. eens een mailtje.. Misschien kunnen ze ook de montage-ogen aan de uiteinden op langere steunen zetten.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Sterker nog, er wordt op de site geadverteerd met compleet custom te maken dempers. :idea:
Caterham => Britse degelijkheid...
Dennizz

Bericht door Dennizz »

Ik wilde eigenlijk weten of ik nu dus al een lage voorclam heb en of ik al met m`n 16 inch en andere banden maat een stukje ben gezakt voor. Helemaal aan de voorkant is natuurlijk de mutatie het grootst en vooral het makkelijkst te meten :oops: Aangezien de meeste met 17 inch voor rijden en dus een hogere afstand hebben bij de nummerplaat.

Eigenlijk weet ik het antwoord al en dat is dat ik hem moet gaan verhogen met de nitron`s :bash: Dat wordt mailen dus :)
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Mijn speling tussen bodemplaat en straat is 11 cm......
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Zoals Arno al schrijft, erg belangrijk is de hogere veersterkte bij een set Nitrons. Als je over een hobbel rijdt zal de auto minder snel inveren en blijft de afstand tussen hobbel en auto relatief groter. Ik heb met mijn ntirons in iedergeval vrijwel geen last met hobbels en verkeersdrempels. Vergis je niet, veersterktes gaan voor van 234 naar 375 en achter van 268 naar 450. Redelijk verschil dus.

Mark
C30-94@0.55bar
metallic
Actief lid

Bericht door metallic »

quote:
Ik heb nu al "problemen" met een aantal drempels. Ik kan ze niet ontwijken, aangezien m`n vriendin in die wijk woont :roll:

andere vriendin nemen in een woonwijk zonder drempels??:lol:
euhh..airride suspension monteren?
Elise
Mega lid

Bericht door Elise »

Als aanvulling op het verhaal van Arno & Mark is het misschien handig dat je die veersterkte even omrekent naar onze meeteenheden.

1 newton / millimeter = 5.71014715 pounds force / inch
Dennizz

Bericht door Dennizz »

markv schreef:Zoals Arno al schrijft, erg belangrijk is de hogere veersterkte bij een set Nitrons. Als je over een hobbel rijdt zal de auto minder snel inveren en blijft de afstand tussen hobbel en auto relatief groter. Ik heb met mijn ntirons in iedergeval vrijwel geen last met hobbels en verkeersdrempels. Vergis je niet, veersterktes gaan voor van 234 naar 375 en achter van 268 naar 450. Redelijk verschil dus.

Mark
Het gaat nu al bijna fout voordat de voorwielen de drempel oprijden :wink: Het probleem ligt dus dat de voorwielen de drempel niet halen. Het verschil in getal is zeker groot, ik heb verder geen flauw idee wat ik me erbij moet voorstellen....

Afstand bodemplaat-grond zal ik ook eens opmeten. Waar heb jij deze afstand precies gemeten smily? Jij had toch ook 16 inch voor en wat is je bandenmaat?

Nieuwe vriendin is geen optie :wink: Tijd voor een huisje met garage voor onze vervoersmiddelen lijkt mij een beter plan!
Elise
Mega lid

Bericht door Elise »

Dennizz schreef:Het verschil in getal is zeker groot, ik heb verder geen flauw idee wat ik me erbij moet voorstellen....
Daarom had ik al die omrekenfactor erbij gezet.
Even snel uitgerekend:

Voor:
234 = 41 N/mm (Standaard Bilstein)
375 = 66 N/mm (Standaard Nitron)
450 = 79 N/mm (Extra zware veren)

Achter

268 = 47 N/mm (Standaard Bilstein)
450 = 79 N/mm (Standaard Nitron)
550 = 96 N/mm (Extra zware veren)

Stel even dat er 150KG aan massa in die auto komt( = 1471 Newton), zeg 40% aan de voorzijde (= 588 N) en 60% aan de achterzijde (= 883 N)
(Let op, 40% en 60% is in dit voorbeeld puur gegokt !!! )

Voor:

Standaard Bilstein 588 / 82 = 7,1 mm ( 82 is dus 2 x 41 N/mm)
Standaard Nitron 588 / 132 = 4,5 mm
Extra zware veren 588 / 158 = 3,7 mm

Achter

Standaard Bilstein 883 / 94 = 9,4 mm
Standaard Nitron 883 / 158 = 5,6 mm
Extra zware veren 883 / 192 = 4,6 mm

En als je het helemaal goed wilt doen, dan zou je moeten weten hoeveel Nitrons dempers korter zijn als de Bilstein dempers en dan ook het afgeveerde gewicht van de auto (zeg even 800KG) ook omrekenen.
Plaats reactie