Druppellader

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

@ wilbert:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

Bericht door linne150 »

Dat staat :!:
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1063
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Geeft het geen problemen met dat de auto ook nog op de accu aangesloten zit, niemand van jullie haalt 1 van de polen los ?

Ik gebruikte op mijn oldtimer altijd een "Batterie Trenner Schalter" van Ebay, daarmee draai je met een knop de auto los van de accu en de druppellader hing aan de accupolen..

Maar de sigarettenaansteker gebruiken is erg makkelijk, ik denk dat ik het ook maar zo doe.

gr.
Ries
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1522
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Manta79 schreef:Geeft het geen problemen met dat de auto ook nog op de accu aangesloten zit, niemand van jullie haalt 1 van de polen los ?
Zolang je lader maar meer ampere's kan leveren als de lekstromen van de auto (ECU geheugen, radiogeheugen, alarm, etc.) geeft het geen problemen.

Vooral een echte 'conditioner' en lader zoals de Ctek 3600 serie die zelfs behoorlijk ontladen en gare accu's nog op gang krijgt heeft er helemaal geen moeite mee.

Een pure (kleine) druppellader kan misschien bij een tiental mA's lekstroom wel te weinig puf hebben. Een accu-schakelaar kan dan helpen om 'm helemaal vrij te maken van de auto.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1063
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Ik gebruik een Abzaar KAH1211AM volautomaat sinds een paar jaar, maar niet eerder zonder 1 van de polen los te halen... dus dat is nieuw voor mij (er is wel weer zo'n oldtimer schakelaar onderweg)

http://www.absaar.de/batterieladegeraet ... e_2000.htm
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Pfff, wat een ding zeg! Onhandig ook als je telkens je accu af moet sluiten. Alleen al omdat dan de ECU ook telkens gereset raakt. Ga je daarna weer rijden, dan is de zelflerende ECU weer 100km bezig met zichzelf instellen.
Ik zou zo'n heel klein druppelladertje kopen. Dit lijkt meer op het neerschieten van een mug met een bazooka... :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1063
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Hihihi, die hebben ze me ooit voor grof geld aangesmeerd !!
Maar hij werkt ook echt wel goed hoor, maar ik was altijd van mening dat de accu los moest zijn, maar van een Manta staat dan alleen de klok stil :lol:

Maar ik ga hem ook gewoon aansluiten, maar dat kleine ding is erg mooi klein en ook in te bouwen en dat GROTE geval van mij niet echt .... :shock:
"A je to !" #0047
Plaats reactie