Spoorverbreders
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Spoorverbreders
Heeft iemand ervaring met spoorverbreders in combinatie met de standaard wielen?
Lotus Elise S2
Re: Spoorverbreders
Moet je Stephan even vragen, hij is hier óók mee bezig.Hendrik-Jan schreef:Heeft iemand ervaring met spoorverbreders in combinatie met de standaard wielen?
jans
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
SSSStttttttttttHendrik-Jan schreef:Zoiets heb ik ook gehoord van Marcel.

HIER een duitse thread, deze zeggen dat er voor 15 mm per wiel verbreders op passen zonder aanlopen, bij 20 mm per wiel liepen ze ligt aan. (bij STD voorwiel)
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Ik ben met name geintresseerd in foto's. 10mm lijkt mij al goed.Marcel schreef:SSSStttttttttttHendrik-Jan schreef:Zoiets heb ik ook gehoord van Marcel.
HIER een duitse thread, deze zeggen dat er voor 15 mm per wiel verbreders op passen zonder aanlopen, bij 20 mm per wiel liepen ze ligt aan. (bij STD voorwiel)
Lotus Elise S2
- SteV6
Daar ben ik inderdaad mee bezig. Nu is het "probleem" dat ik zelf een beetje veeleisend ben. Spacers van 5 of 8 mm hebben geen centreerring. Bij 10 mm is het ook wat problematisch maar volgens mijn bandenboer kan hij ze speciaal bestellen. Vanmiddag ga ik nog even met de Speedy langs zodat we kunnen passen en meten.
Ik wil absoluut een centreerring omdat je anders het risico loopt door de spacer en langere bouten dat het wiel niet exact rond het midden van de naaf komt te zitten. Met op z'n minst onbalans tot gevolg.
Mijn planning is om op de vooras de originele achtervelgen te gaan gebruiken met 205/50R17 of 205/45R17. En van enkele Duitse rijders heb ik begrepen dat 8 of 10 mm spacers nodig zijn om bij volledige insturing geen contact te hebben tussen loopvlak en het alu-chassis.
Via Moto-Concept (en dus Lotus) kan je spacers van 5 en 15 mm of 15 en 15 mm bestellen (Fabrikaat H&R).
De maten zijn in iedergeval 5 x 110 en een centreerring van 65 mm.
Jans heeft de mooiste oplossing, namelijk spacers die aan de naaf zijn bevestigd en de velg weer met aparte bouten aan de spacer. Dit is helaas alleen mogelijk als de spacer dikker is dan 20 mm. En ik heb geen spoorverbreding nodig van in totaal 40 mm per as.
Kortom wordt vervolgd ...
SteV6
Ik wil absoluut een centreerring omdat je anders het risico loopt door de spacer en langere bouten dat het wiel niet exact rond het midden van de naaf komt te zitten. Met op z'n minst onbalans tot gevolg.
Mijn planning is om op de vooras de originele achtervelgen te gaan gebruiken met 205/50R17 of 205/45R17. En van enkele Duitse rijders heb ik begrepen dat 8 of 10 mm spacers nodig zijn om bij volledige insturing geen contact te hebben tussen loopvlak en het alu-chassis.
Via Moto-Concept (en dus Lotus) kan je spacers van 5 en 15 mm of 15 en 15 mm bestellen (Fabrikaat H&R).
Jans heeft de mooiste oplossing, namelijk spacers die aan de naaf zijn bevestigd en de velg weer met aparte bouten aan de spacer. Dit is helaas alleen mogelijk als de spacer dikker is dan 20 mm. En ik heb geen spoorverbreding nodig van in totaal 40 mm per as.
SteV6
S4 Avant
- Marcel
- Contacteer:
Is erg weinig hoor, Jans zijn wielen staan ruim 3 cm meer naar buiten tov de STD wielen en de mijne zelfs ca 3,5 cm, je weet hoe het eruit ziet.Hendrik-Jan schreef:Ik ben met name geintresseerd in foto's. 10mm lijkt mij al goed.Marcel schreef:SSSStttttttttttHendrik-Jan schreef:Zoiets heb ik ook gehoord van Marcel.
ALs je toch bezig bent

- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Bij Moto-Concept, kijk je dan naar de 30mm+10mm of de 30mm+30mm?SteV6 schreef:Daar ben ik inderdaad mee bezig. Nu is het "probleem" dat ik zelf een beetje veeleisend ben. Spacers van 5 of 8 mm hebben geen centreerring. Bij 10 mm is het ook wat problematisch maar volgens mijn bandenboer kan hij ze speciaal bestellen. Vanmiddag ga ik nog even met de Speedy langs zodat we kunnen passen en meten.
SteV6
Het zegt mij niet zoveel.
Lotus Elise S2
- Marcel
- Contacteer:
Hendrik JanHendrik-Jan schreef: Bij Moto-Concept, kijk je dan naar de 30mm+10mm of de 30mm+30mm?
Het zegt mij niet zoveel.
als je 30mm + 10mm hebt is dit per as, dus voor 15mm per wiel en achter 5mm per wiel.
Bij de 30 + 30mm dus 15 mm per wiel , alle vier !
In jouw geval ging ik voor die € 20,- extra voor de 30+30.....zal er mooi uitzien

Marcel
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
HJ, heb 2 weken geleden, nadat mijn auto teruggekomen is van de schadeboer, spoorverbreders geplaatst van Moto Concept in de maat van 10+ 30 mm. Vooral het gezicht langs de auto is in mijn optiek fraaier geworden, niet meer van die "ingevallen" voorwielen, maar meer op 1 lijn met de achterzijde (zie onderstaande foto's).
Van onbalans (tot op heden...) geen sprake, eveneens is de spoorgevoeligheid op de snelweg niet noemenswaardig toegenomen. Als je dit mooi vindt.....een aanrader (en qua gewicht weinig toename door toepassing van alu)!!
Van onbalans (tot op heden...) geen sprake, eveneens is de spoorgevoeligheid op de snelweg niet noemenswaardig toegenomen. Als je dit mooi vindt.....een aanrader (en qua gewicht weinig toename door toepassing van alu)!!
- Bijlagen
-
- Orgineel
- Orgineel.jpg (83.47 KiB) 3376 keer bekeken
-
- Verbreed 10 + 30 mm
- Verbreed.jpg (60.78 KiB) 3447 keer bekeken
..........Barchetta, Z3, Speedster...........
......................Moving up!!..................
......................Moving up!!..................
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon