Bedankt voor de tips Gonzales, maar alles was supergangbaar, bleek toen het gisterenavond uit elkaar gehaald werd bij de garage. We zullen even zien hoe het nu is, alles schoongemaakt, gesmeerd en gemonteerd.
Nieuwe schijven (allumium bells) en blokken (OMP Competion) gemonteerd. Deze blokken zijn echt een wereld van verschil met origineel zeg, niet normaal. Remt als een tierelier
Echter... Nu een vraagje voor de Speedstervrienden die aluminium belled disks van Eliseparts hebben of de originele schijven op een S2 Elise..
Toen ik thuis kwam en nog eens op mijn gemakje al dat moois zat te bekijken, ondekte ik iets wat mij heel vreemd leek en me op de brug niet was opgevallen..
Het lijkt alsof de rechterschijven niet goed zijn (links is dus wel goed), want de interne ventilatiekanalen wijzen precies de verkeerde kant op (vergeleken met hoe schijven van mijn andere auto's eruit zien).
Midden in de nacht nog gemaild en vanochtend om half 7 al antwoord:
"Ik begrijp wat je kan zien, maar dit is hoe de S2 Elise originele discs zijn, omdat dezelfde gietvorm is gebruikt die Lotus gebruikt.
Alle originele Lotus (2001-2009) discs zien er zo uit. Maak je geen zorgen, ook al ziet het er vreemd uit, het maakt in werkelijkheid geen verschil."
Zie de plaatjes.. Nu ben ik benieuwd naar de mensen die dezelfde schijven hebben (o.a. MarkV, Rikster en Maik volgens mij), of jullie dit zelfde "probleem" hebben ?
gr,
The Duke