Spoorverbreders

Vragen over bekleding, velgen e.d.
René
Lid

Bericht door René »

HJ, altijd gezellig!! Wellicht wel leuk om dit hier in Brielle te doen, aan de haven op een terrasje. Zoeken we wel een dag uit met mooi weer zoals nu.........

Zag btw, dat de foto (verbreed) wel van een erg grote afstand is genomen, hierbij een andere uitsnede:

Wat ik overigens wel opmerk (muggezifter...) dat de invering van de voorwielen iets soepeler gaat dan orgineel. Komt denk ik doordat deze door de verplaatsing van 30 mm een grotere kracht bij bochten en hobbels voor hun kiezen krijgen ( kracht = arm * massa geloof ik).
Tijd voor een setje Nitrons... :wink:
Bijlagen
Verbreed detail
Verbreed detail
Verbreed detail.jpg (89.82 KiB) 2012 keer bekeken
..........Barchetta, Z3, Speedster...........
......................Moving up!!..................
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ziet er zeker goed uit !!

Stukken beter, duidelijk zijn geld waard mijns inziens........

Laat even weten wanneer jullie in Brielle afspreken, misschien als het uitkomt kom ik dan ook even gezellig ;)
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Maik

Wil jij er nog geen spoorverbreders op :?:

jans
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Doen we Marcel.
Suggestie: minimeeting in Brielle?
Lotus Elise S2
René
Lid

Bericht door René »

Lol, zal vast de parkeerplaats en het naastgelegen terras gaan bespreken..... :D

Hoeveel deelnemers?
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Lastig te doen ver van te voren............moet ook mooi weer wezen ;)
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

1. Rene
2. Marcel
3. HJ
4. Maik?
Lotus Elise S2
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Marcel schreef:Lastig te doen ver van te voren............moet ook mooi weer wezen ;)
De 8e ben ik weer thuis en de 11e moet de Speedster weg ivm schade aan mijn dorpel (duurt een paar daagjes). Zullen we de 8e een datum proberen te prikken (afhankelijk van het weer)?
Lotus Elise S2
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hendrik-Jan schreef:
Marcel schreef:Lastig te doen ver van te voren............moet ook mooi weer wezen ;)
De 8e ben ik weer thuis en de 11e moet de Speedster weg ivm schade aan mijn dorpel (duurt een paar daagjes). Zullen we de 8e een datum proberen te prikken (afhankelijk van het weer)?
Prima :!:

De mijne ook de 11e weg ;)

Beurt en als het goed is (klopklop) demperrrrr :lol:
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Hendrik-Jan schreef:1. Rene
2. Marcel
3. HJ
4. Maik?
Brielle?
Wat is dat voor gat? :lol:
Ligt niet echt centraal in zuid-holland. Als je een beetje grote opkomst wilt hebben kan je beter net boven rotterdam iets voorelkaar zien te krijgen.
Ik weet in Zoetermeer ook een meer te vinden waar je in principe wel kan staan, alleen is het er in het weekend druk als het mooi weer is.
Is het zo erg belangrijk dat er een tentje in de buurt zit om wat te eten/drinken? Langer dan een paar uurtjes hou je het toch niet uit met al die gekken bijelkaar, dan kan je toch ook teren op je zelf meegebrachte limo'tje?

Zomaar een idee hoor, Brielle vind ik voor een keer ook wel leuk.
Zet mij maar voorlopig op de lijst...

1. Rene
2. Marcel
3. HJ
4. Maik

gr.
M.
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Kunnen jullie het niet bij die halve repel en nog wat in cocksdorp houden :idea:
jans
SteV6

Bericht door SteV6 »

Even weer ONTOPIC:

Net terug van de bandenboer. De banden met de maat 205/50R17 passen niet :evil: Tenminste, rechts volledig probleemloos, ook met in totaal 180 kg gewicht in de auto. Maar links loopt de binnenwang en een deel van het loopvlak tegen het aluminium aan. Door het plaatsen van 10 mm spacers per kant verplaatst het probleem zich naar de achterzijde van de wielkuip.

Nu zijn dus 205/45R17's besteld. In eerste instantie is bewust voor 205/50R17 gekozen i.v.m. het t.z.t. vervangen van achter voor 235/45R17. Dat past qua afrolomtrek beter bij elkaar. En voorbandjes slijten nauwelijks en achter gaat relatief hard. Ik denk dat na 8 tot 10k de bandjes wel volledig heen zullen zijn :roll: .

Volgende week proberen met de 205/45R17 zonder spacers voor. Als dat gaat plaats ik ze ook niet voor de optiek. Ziet er zo al veel beter uit. Achter moeten er zeker 15 mm's per kant bij om het rijkarakter niet overhoop te gooien.

@ Hendrik-Jan,

Voor met de originele smalle wielen zeker de 15 mm per kant nemen. Achter is een kwestie van smaak en de (eventuele) voorkeur voor een lossere achterkant, dus 5 mm per kant, of een strak weggedrag met smallere limiet, en dus 15 mm per kant.

SteV6
S4 Avant
René
Lid

Bericht door René »

@ Maik,

GAT......Brielle is geen gat hoor.... Een echte Briellenaar (ik niet dus) zal zeer beledigd zijn als je zijn/haar stadje een gat noemt!! :lol:

@ SteV6,

wat bedoel je met een "losse" achterkant indien je verbreders plaatst van 5 mm en een kleinere, smallere limiet bij toepassing van 15 mm? Wat ik begrepen heb is dat de stabiliteit van de auto juist toeneemt als je de spoorbreedte (tot op zekere hoogte natuurlijk) vergroot, en dat lijkt mij in tegenstelling tot hetgeen jij aangeeft!

Al met al vanavond weer even een lekker rondje eiland (Voorne-Putten) gedaan en ik vrees dat over niet al te lange tijd de verhoogde mate van invering (op 1 oor hangen) in snel genomen bochten mij toch gaat irriteren.
Iemand ideeen om dit op te lossen?
jans
Giga lid Carbon

verlagen

Bericht door jans »

Hallo René

Als ja hier echt vanaf wilt, gewoon Nitron's er onder schroeven.
Ken je de speedster niet weer :!: Kosten incl monteren 1700 á 1800 euro
Voor een goedkopere oplossing ,Alleen de veren :idea: eibach bijv,kosten
ongeveer 400 á 500 euro incl monteren en afstellen.
Zou zelf voor de Nitron's gaan .Meen dat Mark ze er óók onder heeft.
Dus hij weet wat het verschil is.

jans
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Yup, nitrons maken echt veel verschil. Moet zeggen dat ik erg blij ben met de setup die ik nu heb. Vooral in combinatie met sterkere veren kan je de dempers op een vrij zachte setting zetten, waardoor het rijden erg comfortabel blijft en je meer instel "bereik" hebt met de nitrons.

Wat ik wel zou aanraden is om je stuurhuis omhoog te zetten. Afgelopen weekend is die van mij omhoog gezet om te compenseren voor de lagere rijhoogte. Je merkt het verschil direct wanneer je over hobbels rijdt. De auto is dan veel minder nerveus (minder bumpsteer).

Mark
C30-94@0.55bar
Plaats reactie