Gisteren ben ik ook aan het klussen geweest. Vrijdagnacht 2 uur geslapen en dan ver in de middag pas beginnen aan de stoelen is niet echt een goede start
De doorvoeren die ik heb passen natuurlijk voor geen meter hoe ik ze wil hebben. Ik wilde ze horizontaal en iets scheef in parallelle lijn met je schouders. Zodat de gordels niet opgevouwen zitten, wat je wel eens ziet en dan zitten ze vaak ook hoger.
Na wat freeswerk past het allemaal net. Zoals je ziet zie je de doorvoeren onder een flinke hoek zitten. Tja, ik maak het me niet gemakkelijk
Het eerste gat heeft echt even geduurd (uren). 2 keer naar de karwei gereden voor het juist gereedschap ect. Dan moet je de doorvoeren dichtklikken en zorgen dat het leer er nog een beetje uitziet. Toch aardig wat schuim weggehaald, anders zat er veel te veel spanning op.
Uiteindelijk zaten beide doorvoeren erin. Ik heb geen gebruik gemaakt van lijm en/of schroeven ect. Ik kan dus alles zo weer los klikken.
In een kleine 6 uur was ik klaar inclusief het demonteren en monteren van de stoelen. De klus viel mij behoorlijk tegen, vooral om deze doorvoeren onder deze hoek erin te krijgen en het leer een beetje netjes eruit te laten zien. Die driehoeken zijn niet echt een ideale vorm om het leer omheen te vouwen...
Ik ben overigens tevreden over het eindresultaat. Er zijn wel wat minpuntjes en ik had die plooi liever niet gehad. Tip aan de volgende verbouwer: begin fris aan deze klus, je wordt het snel zat

Zeker als je een nacht doorgehaald hebt in de kroeg
Misschien als ik me nog eens verveel, probeer ik het nog een keer. Maar waarschijnlijk vind ik het wel best. Je zit nu echt helemaal vast in je stoel, dat was mijn idee ook bij 4-puntsgordels. Het staat natuurlijk ook veel beter