Compressor voor 2.2 bestelt!

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Waarom zou de compressor bij 50000 km vervangen moeten worden :?:
Ben je niet in de war met de riem die moet namelijk wel rond die koers worden vervangen. Al is dat ook afhankelijk van je rijstijl.
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

@Piet, heb je al berekend hoeveel ton die van jou mee zou moeten gaan? :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Zeker, eeuwig! :lol:
Gebruikersavatar
Treertje
Actief lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 03 jul 2008 9:34
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Bericht door Treertje »

Voor wie het weten wil heb ik alle onderdelen die gebruikt worden in mn overzicht staan.
Alles is ex BTW, staat in het eerste deel van verslag en is nog steeds up to date. Uiteraard heb ik overal faktuur, welke je ook via PB mag inzien.

Heb wel in de gaten dat montage met ingebouwde motor echt geen pretje is en erg veel tijd vraagt. En een man uurtje denk ook al een euro of 60-70 is.
Speedzter
Nieuw lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 jun 2009 13:58
Locatie: Gelderland

Bericht door Speedzter »

@ Treertje Ja dat is idd. ook wel zo, zou je mij een pb erover kunnen sturen ? Daarbij, zou iemand ook meer informatie over de gemiddelde kosten van vervanging van een compressor op een 2.2 kunnen vrijgeven (als het waar is dat hij het rond de 50.000 km begeeft) ?
Dankss :)
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Zolang je de Eaton compressor niet overtoert (= te kleine poelie), gaat ie een motorleven lang mee.
Als je een beetje handig bent is het inbouwen echt niet moeilijk en met wat 2e hands delen (kompressor + spruitstuk uit USA) kan je nog redelijk goedkoop uitkomen (~1500,-)
Speedzter
Nieuw lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 jun 2009 13:58
Locatie: Gelderland

Bericht door Speedzter »

Ok bedankt. Weer wat nuttige informatie gewonnen. Ik zelf heb nog geen Speedster maar wil alvast veel info over de auto inwinnen voordat ik daadwerkelijk verder kijk. (Ja ik weet het, ik begin bij stap 3 terwijl ik nog meer bij stap 1 a 2 rondzweef;)) Ik heb overigens al wel wat speedsters gezien, ga binnenkort weer bij een occasion kijken waar ik waarschijnlijk mn eerste rit in ga maken, ben benieuwd ;).
Daarbij zou ik de auto het eerste jaar toch origineel houden motorisch, aan de buitenkant zou ik zowieso niets doen, die auto is echt om in te lijsten welke hoek je ook bekijkt, wees trots erop ;) en niet te vergeten zuinig.
geoffreyspeedster
Actief lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mar 2009 20:12

Bericht door geoffreyspeedster »

ralphieeeeeeee


wanneer zit die compressor en nou eens in?
janspeed bij mij zit eronder en dat betekent : afspreken zsm !
bel mij maar, want jij neem toch nooit op ;) :D
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7389
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Voor de liefhebber, hier een 330pk blok met een aton M90 er reeds op
http://cgi.ebay.de/Opel-Speedster-Zafir ... 7C294%3A50
Kleine 6 mile.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Dat blok staat alweer een aardig tijdje op Ebay. Blijkbaar weinig vraag naar...

Ondertussen van het weekend zelf mijn eerste meters met Supercharger gereden. :D En ja, de Speedy wil nu aardig van z'n plek!!

Ik had de supercharger delen 2e hands uit de US. Dit zat op een compleet LSJ blok welke ik eerst zo wilde inbouwen, maar met de nieuwe ECU reflash + standaard compressie eerst zo maar even op de 2,2 gezet. De rest van benodigde delen heb ik via Courtenay UK.
Dit is een Stage 2 met intercooler en een grote PA pre-rad voorin. Verder nog een dual pass op de Laminova's dus voorlopig chargekoeling genoeg. :P Uitlaat is een Piper 4-1 spruitstuk met 2,5" katpijp en voorlopig even een standaard Turbo demper. (Wel iets dikkere U-bocht gemaakt.)
Zou op zo'n 240-250pk uit moeten komen. Binnenkort maar eens ergens meten hoeveel het nu werkelijk geworden is.

Bijna gereed:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Mooi hoor. 8)
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Lekker he :D
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Tja, dit was een beetje bedoeld als "voorlopige tussenoplossing" en dan mooi dat 2.0LSJ blok prepareren voor zo'n 300pk. (kop flowen, betere klepveren, andere cams etc.)
Maar heb ernstige twijfels gekregen over nog SC-pk's in een Speedy omdat het nu gewoon al zo vreselijk hard van z'n plek gaat... :shock:
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik vrees dat Herman gelijk heeft. Je hebt pas genoeg als je er teveel hebt maar dan is het te laat. :lol:
Plaats reactie