Piet, je gaat toch wel even meten voor je het nieuwe uitlaatsysteem laat monteren?
Chris Tullett 2,5" of 3", 4-1 voor de 2,2!!
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Morgen of donderdag gaat de clam er weer op, ik denk nog wel een redelijk probleem tegen te komen.
De uitlaat tutjes staan redelijk schuin. het zal mij benieuwen hoe dat er gaat uit zien
.
Als duurt wat langer omdat ik nog het een en ander onde de clam moest veranderen.
Omdat in de vakantie mijn riem aan het stuk lopen was. mijn brandstof
leidingen waren bijna geraakt
Moest ik nog een afscherming uit aluminium maken, deze moet voorkomen dat mijn brandstof leiding, koelwaterslang en 2 onluchtings slangen worden stuk gemaakt door het breken van de riem. Ik hoop dat mijn riem nu heel blijft, ik heb het vermoeden dat er nog een geleiding rol niet helemaal uitgelijnd was. dit is nu opgelost.
De uitlaat tutjes staan redelijk schuin. het zal mij benieuwen hoe dat er gaat uit zien
Als duurt wat langer omdat ik nog het een en ander onde de clam moest veranderen.
Omdat in de vakantie mijn riem aan het stuk lopen was. mijn brandstof
leidingen waren bijna geraakt
Moest ik nog een afscherming uit aluminium maken, deze moet voorkomen dat mijn brandstof leiding, koelwaterslang en 2 onluchtings slangen worden stuk gemaakt door het breken van de riem. Ik hoop dat mijn riem nu heel blijft, ik heb het vermoeden dat er nog een geleiding rol niet helemaal uitgelijnd was. dit is nu opgelost.
-
Exmantaa
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Even off topic: Waar ging jouw riem precies op stuk? Dit weekend liep na een paar keer flink accelereren met de SC de rugzijde van mijn Gates 1280 riem af. Nu zit er, met een kleine aanpassing van de idler poelie, de bijgeleverde strakke Conti 1270 op en tot zover nog geen probleem.Pascal schreef:
Omdat in de vakantie mijn riem aan het stuk lopen was. mijn brandstof
leidingen waren bijna geraakt![]()
Moest ik nog een afscherming uit aluminium maken, deze moet voorkomen dat mijn brandstof leiding, koelwaterslang en 2 onluchtings slangen worden stuk gemaakt door het breken van de riem. Ik hoop dat mijn riem nu heel blijft, ik heb het vermoeden dat er nog een geleiding rol niet helemaal uitgelijnd was. dit is nu opgelost.
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Mijn riem ging steeds stuk aan de linkerzijde, je ziet eerst een paar kleine raffels.Exmantaa schreef:Even off topic: Waar ging jouw riem precies op stuk? Dit weekend liep na een paar keer flink accelereren met de SC de rugzijde van mijn Gates 1280 riem af. Nu zit er, met een kleine aanpassing van de idler poelie, de bijgeleverde strakke Conti 1270 op en tot zover nog geen probleem.Pascal schreef:
Omdat in de vakantie mijn riem aan het stuk lopen was. mijn brandstof
leidingen waren bijna geraakt![]()
Moest ik nog een afscherming uit aluminium maken, deze moet voorkomen dat mijn brandstof leiding, koelwaterslang en 2 onluchtings slangen worden stuk gemaakt door het breken van de riem. Ik hoop dat mijn riem nu heel blijft, ik heb het vermoeden dat er nog een geleiding rol niet helemaal uitgelijnd was. dit is nu opgelost.
DIt is eigenlijk al de indicatie dat ik moest wisselen.(uitlijn probleem).
Ik had graag de atom setup toegepast. Maar onze Duitse vriend reageert niet.
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Ik denk dat ik het uitlijn probleem opgelost heb dus probeer ik het nog een keertje.Exmantaa schreef:Mailtje naar Courtenay? Die kunnen je de nieuwe bracket en poelie volgens mij zo opsturen.
(Rafels zijkant duidt inderdaad op uitlijnprobleem. Mijn Conti lijkt ook na de misdragingen van vandaag nog steeds heel te blijven.)
Vorige riem had er 15000km op zitten.
Ik denk dat we maar verder moeten gaan in het kompressor topic.
Voordat er hier een paar gaan lopen z....
- stefan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
- Locatie: grobbendonk
hoi
net bericht van over de plas
ik mag men speelgoed gaan op halen
dus mannen als je nog iets nodig hebt van bij andy ik breng het graag mee
als alles meezit ga ik nu vrijdag(ik heb meteen een pakking gaan halen tussen blok en manifold) kunnen we daar ter plaatse even de gaten bekijken en men beste engels bovenhalen
@ dominique heb jij andy al gemeld over jullie problemen
ik zal hem meteen briefen over het lambda probleem
grts stefan
grt stefan
net bericht van over de plas
ik mag men speelgoed gaan op halen
dus mannen als je nog iets nodig hebt van bij andy ik breng het graag mee
als alles meezit ga ik nu vrijdag(ik heb meteen een pakking gaan halen tussen blok en manifold) kunnen we daar ter plaatse even de gaten bekijken en men beste engels bovenhalen
@ dominique heb jij andy al gemeld over jullie problemen
ik zal hem meteen briefen over het lambda probleem
grts stefan
grt stefan
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Stefan, Dominique zal hier ook nog wel even reageren.
Er moet namelijk 1 downpipe terug naar ons, die waar de lambdasensoraansluiting verkeerd in zat. In de andere downpipe zat hij wel goed, en die is er gisteravond dus bij mijn speedy ingegaan
Of ze al op de hoogte zijn van de uitlijningsproblemen van de gaten in de flens weet ik niet, maar Dominique zal daar nog wel wat over zeggen.
Zo zien de tutjes (copyright Pascal) er trouwens uit nu bij mij:

Lekker rechtoe rechtaan dus
Ik dacht eerst ook dat die van mij wat schuin stonden, en na meten zouden ze inderdaad 2mm uit het lood moeten staan. Echter na het terugzetten van de clam leek het heel erg mee te vallen, of eigenlijk valt het helemaal niet op...
Het klonk ook allemaal wel lekker met het starten, een lekkere grom
Bij de eerste start wel een foutmelding: P1512, en het had te maken met een lerende functie van het gaspedaal. Ik denk dat de ECU ineens heel erg moest wennen aan een nieuwe gasstand voor stationair/starten van de motor
Fout gereset en daarna weer gestart: geen foutmeldingen meer
Er moet namelijk 1 downpipe terug naar ons, die waar de lambdasensoraansluiting verkeerd in zat. In de andere downpipe zat hij wel goed, en die is er gisteravond dus bij mijn speedy ingegaan
Of ze al op de hoogte zijn van de uitlijningsproblemen van de gaten in de flens weet ik niet, maar Dominique zal daar nog wel wat over zeggen.
Zo zien de tutjes (copyright Pascal) er trouwens uit nu bij mij:
Lekker rechtoe rechtaan dus
Ik dacht eerst ook dat die van mij wat schuin stonden, en na meten zouden ze inderdaad 2mm uit het lood moeten staan. Echter na het terugzetten van de clam leek het heel erg mee te vallen, of eigenlijk valt het helemaal niet op...
Het klonk ook allemaal wel lekker met het starten, een lekkere grom
Bij de eerste start wel een foutmelding: P1512, en het had te maken met een lerende functie van het gaspedaal. Ik denk dat de ECU ineens heel erg moest wennen aan een nieuwe gasstand voor stationair/starten van de motor
Fout gereset en daarna weer gestart: geen foutmeldingen meer

- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Ik heb het wel gemeld, maar ik moet Andy T. nog de details van de errors doorgeven.stefan schreef:hoi
net bericht van over de plas
ik mag men speelgoed gaan op halen
dus mannen als je nog iets nodig hebt van bij andy ik breng het graag mee![]()
als alles meezit ga ik nu vrijdag(ik heb meteen een pakking gaan halen tussen blok en manifold) kunnen we daar ter plaatse even de gaten bekijken en men beste engels bovenhalen
@ dominique heb jij andy al gemeld over jullie problemen![]()
ik zal hem meteen briefen over het lambda probleem
grts stefan
Kans bestaat dat je een uitlaatbocht mee krijgt. Voor een bekende van je.
Best kan je ook even de pakking verversen van het spruitstuk naar de downpipe.
In de technische manual staat dat je nieuwe moeren op de cilinderkopaansluiting moet gebruiken. Dat lijkt mij niet echt nodig gezien het aanhaalmoment: slechts 12Nm.
Ik heb maandag in overleg met T. Maiks downpipe op laten halen. Hij is vandaag in de UK aangekomen bij Tullett, aangepast en meteen weer terug verzonden. Vrijdag zou ik dus de downpipe terug moeten hebben, Maik zal met die van mij rond blijven rijden.
Alle complimenten aan Tullett om hoe zij met klachten omgaan: in eerste instantie wilden zij direct een nieuwe downpipe maken om mij zo snel mogelijk van een nieuwe te kunnen voorzien. Aangezien eerst die van Maik nog afgemaakt moet worden, vond ik dat niet nodig.

Maik zei:
Zie het bijgevoegde stukje uit de manual van mijn wide-band sensor..
gr,
The Duke
Ik weet niet precies hoe ik dit naar beneden wijzen moet lezen, maar hier kan op zich een goede reden voor zijn. (waarom hij niet naar beneden wijst)En toen viel mijn oog op de aansluiting van de lambda sonde na de kat... Die steekt recht naar achteren, waar precies de demper zit. En daar zit te weinig ruimte tussen om de sonde in kwijt te kunnen, bugger!!!
De sonde had een graad of 10 naar beneden moeten wijzen, zoals ook bij de standaard downpipe het geval is.
Dominique gaat even overleggen met Tullett en hopelijk is de andere downpipe wel goed. Maar dat weten we pas als Dominique vannacht weer lazarus thuis komt (darttoernooitje, jeweetwel...).
Pascal z'n sonde aansluiting zit namelijk wel goed! Hij heeft alleen het 3 inch systeem, dus dit zou weer net anders kunnen zijn natuurlijk.
Zie het bijgevoegde stukje uit de manual van mijn wide-band sensor..
gr,
The Duke
- Bijlagen
-
- sensormontage.doc
- (178.5 KiB) 172 keer gedownload
The bullshit stops when the light drops