voor & nadelen speedster

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7387
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

davidoff schreef: ik neem ook aan dat dit niet meer bij Opel zelf te bestellen is?
2300 geloof ik. (hier in nl ten minste)
Gebruikersavatar
Racerke
Actief lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 23 sep 2007 11:52
Locatie: Merksem, België
Contacteer:

Bericht door Racerke »

Hardtop nog steeds bij Opel zelf te verkrijgen voor de ronde prijs van 4700€ :shock:

Had er vorig jaar eens achter gehoord, ik viel bijna achterover :lol:

Softtop is goed te doen in de winter, heb wel geen ervaring met hardtop dus weet niet welke positieve bijdrage deze heeft...

BTW: die bredabaan zeker vermijden met de fiets :lol:

Grtz
SPEEDSTER TE KOOP --> Check Out My Site: http://www.opelspeedster.be
Gebruikersavatar
Bon_Jovi
Actief lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 21 okt 2007 11:49

Bericht door Bon_Jovi »

ik rij dagelijks op die bredabaan (van brasschaat tot merksem) voor te leveren, mss daarom dat het ongevallenpercentage zo hoog is.
En Racerke nog nooit tegengekomen langst die kanten hé. Komt uwe speedster wel buiten overdag?
Gebruikersavatar
Racerke
Actief lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 23 sep 2007 11:52
Locatie: Merksem, België
Contacteer:

Bericht door Racerke »

Bredabaan kom ik niet elke dag hoor, maar woon er vlak bij (tegen de Mc Donalds Lambrechtshoekenlaan).

Probeer zoveel mogelijk die buurt te mijden, veel te druk en teveel werken daar...

Grtz
SPEEDSTER TE KOOP --> Check Out My Site: http://www.opelspeedster.be
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

De nadelen zijn wel zo`n beetje allemaal genoemd. Ik heb er nog wel iets aan toe te voegen. De remmerij valt tegen en de vering is te soft. Deze 2 zaken had ik wel graag anders gezien maar vooral verwacht van zo`n sportwagen.
M`n vriendin rijdt met handschoenen aan in de winter, die krijgt het niet warm. Als het vriest en je rijdt snelweg ga je meer dan 10 graden boven nul echt niet halen. Ramen ontdooien en zicht houden is ook een beste klus.

Alle andere dingen zijn minder handig, maar horen bij zo`n auto. Ik vind het in de auto klimmen juist leuk. Daar begint het avontuur al. Het meenemen van 1 passagier is misschien ook wel eens lastig. (dit is mijn enige auto)
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
davidoff
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jun 2009 9:35

Bericht door davidoff »

dat van die remmen & veringen heb ik ook al meerdere keren gehoord.
Is dit enkel als je circuit rijd? of voel je dat ook als je gewoon op de baan rijd?

ik ben me ook bewust dat dit een auto is die puur is, zonder al te veel luxe en dingetjes (electronica gaat toch enkel maar stuk..). en leuk dat het ook een tweezitter is.. ik soms het gevoel dat ik teveel taxi moet spelen..
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Bericht door Rob »

davidoff schreef:
allen schreef:De auto pakken voor een ritje van 7 kilometer? :shock:

www.koga.com ????
eh? wat? met de fiets? :)

neenee, dan kom ik nooit levend aan.. ik denk dat Racerke ook wel kan vertellen dat een fietstochtje langs de bredabaan richting antwerpen centrum een ongevallenpercentage heeft van 80%

edit: en dan moet ik me moe maken ;)
Voordelen,

- Je komt levend aan
- Je blijft relatief droog
- Je word (het) nooit moe

:D
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Hendrik-Jan schreef:
geoffreyspeedster schreef:nadelen: geen
Correctie; sommige garagebedrijven.

Ik weet er nog een: het is een Opel :bag: .
Correctie; Het is een LOTUS met een Opel badge.
geoffreyspeedster
Actief lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mar 2009 20:12

Bericht door geoffreyspeedster »

@ Hendrik Jan

IDD ja ik heb idd EEN groot nadeel weten te vinden los van het gebrek aan comfort, het soms een beetje lekken van het dak, het niet langer dan 3 uur achtereen (in mijn geval) kunnen rijden, het gezeur (in mijn geval) van het vrouwtje mag het dak erop mag het dak erop :S

Maaaaaaar het grootste nadeel KAN zijn de garage waar je hem koopt :D
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7387
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

davidoff schreef:dat van die remmen & veringen heb ik ook al meerdere keren gehoord.
Is dit enkel als je circuit rijd? of voel je dat ook als je gewoon op de baan rijd?
Die vering is vooral voor de circuit rijders, maar bij de remmen zit het probleem alleen in de blokjes en heb je er voor dagelijks gebruik al last van.
Als je die pakjes kauwgom van Opel voor iets fatsoenlijks omwisseld, heb je al een wereld van veschil.
Je kunt dezelfde schijven blijven gebruiken, en de investering is iets van 100 tot 150 euri.
(wat mijn inziens peanuts is tov 20k voor een auto)
davidoff
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jun 2009 9:35

Bericht door davidoff »

Smiley schreef:
davidoff schreef:dat van die remmen & veringen heb ik ook al meerdere keren gehoord.
Is dit enkel als je circuit rijd? of voel je dat ook als je gewoon op de baan rijd?
Die vering is vooral voor de circuit rijders, maar bij de remmen zit het probleem alleen in de blokjes en heb je er voor dagelijks gebruik al last van.
Als je die pakjes kauwgom van Opel voor iets fatsoenlijks omwisseld, heb je al een wereld van veschil.
Je kunt dezelfde schijven blijven gebruiken, en de investering is iets van 100 tot 150 euri.
(wat mijn inziens peanuts is tov 20k voor een auto)
hmm, ok.
de klauwen en dergelijks hoeven niet vervangen te worden?
Kan ik die blokjes ook gewoon laten vervangen bij m'n garagist? (heb nog nooit geknutseld aan een wagen).
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7387
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Bij de speedster zijn een heleboel verbeteringen te doen, die niet echt veel kosten.
- Onderstuur op de standaard voorbanden, ga van 175 naar 195 breed.
- Remmen slecht; andere blokken.

Ga je het nog verder trekken gaat het meer kosten:
- Achtervelgen voor monteren, en dan naar 205 breed gaan.
- Instelbare vering monteren.
- RaceSchijven en blokken monteren

Je kunt het zo gek maken als je wilt.
Opel heeft consessies gedaan aan de handeling, die door veel mensen gefixed wordt, omdat ze het graag perfect willen hebben.
Die mensen rijden vaak op het scherpst van de snede.
Als jij gewoon wilt toeren, en af en toe een lekker doorhalen, heb je dat alles niet nodig. (misschien alleen de blokjes)

ja, je garagist zou je prima moeten kunnen helpen.
Zoek hier op het forum wat een alternatief voor de blokjes is, met behoud van de huidige schijven.
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Bericht door Rob »

andere blokjes kan je niet echt een investering noemen, de betere blokjes kosten minder als het origineel.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Elise schreef:
Hendrik-Jan schreef:
geoffreyspeedster schreef:nadelen: geen
Correctie; sommige garagebedrijven.

Ik weet er nog een: het is een Opel :bag: .
Correctie; Het is een LOTUS met een Opel badge.
Maar 10% is gelijk Bert. :wink:
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Inderdaad, de andere 90% heeft opel verbeterd 8) :lol:
Afbeelding
Plaats reactie