2300 geloof ik. (hier in nl ten minste)davidoff schreef: ik neem ook aan dat dit niet meer bij Opel zelf te bestellen is?
voor & nadelen speedster
- Racerke
- Actief lid
- Contacteer:
Hardtop nog steeds bij Opel zelf te verkrijgen voor de ronde prijs van 4700€
Had er vorig jaar eens achter gehoord, ik viel bijna achterover
Softtop is goed te doen in de winter, heb wel geen ervaring met hardtop dus weet niet welke positieve bijdrage deze heeft...
BTW: die bredabaan zeker vermijden met de fiets
Grtz

Had er vorig jaar eens achter gehoord, ik viel bijna achterover

Softtop is goed te doen in de winter, heb wel geen ervaring met hardtop dus weet niet welke positieve bijdrage deze heeft...
BTW: die bredabaan zeker vermijden met de fiets

Grtz
SPEEDSTER TE KOOP --> Check Out My Site: http://www.opelspeedster.be
- Racerke
- Actief lid
- Contacteer:
Bredabaan kom ik niet elke dag hoor, maar woon er vlak bij (tegen de Mc Donalds Lambrechtshoekenlaan).
Probeer zoveel mogelijk die buurt te mijden, veel te druk en teveel werken daar...
Grtz
Probeer zoveel mogelijk die buurt te mijden, veel te druk en teveel werken daar...
Grtz
SPEEDSTER TE KOOP --> Check Out My Site: http://www.opelspeedster.be
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
De nadelen zijn wel zo`n beetje allemaal genoemd. Ik heb er nog wel iets aan toe te voegen. De remmerij valt tegen en de vering is te soft. Deze 2 zaken had ik wel graag anders gezien maar vooral verwacht van zo`n sportwagen.
M`n vriendin rijdt met handschoenen aan in de winter, die krijgt het niet warm. Als het vriest en je rijdt snelweg ga je meer dan 10 graden boven nul echt niet halen. Ramen ontdooien en zicht houden is ook een beste klus.
Alle andere dingen zijn minder handig, maar horen bij zo`n auto. Ik vind het in de auto klimmen juist leuk. Daar begint het avontuur al. Het meenemen van 1 passagier is misschien ook wel eens lastig. (dit is mijn enige auto)
M`n vriendin rijdt met handschoenen aan in de winter, die krijgt het niet warm. Als het vriest en je rijdt snelweg ga je meer dan 10 graden boven nul echt niet halen. Ramen ontdooien en zicht houden is ook een beste klus.
Alle andere dingen zijn minder handig, maar horen bij zo`n auto. Ik vind het in de auto klimmen juist leuk. Daar begint het avontuur al. Het meenemen van 1 passagier is misschien ook wel eens lastig. (dit is mijn enige auto)
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
dat van die remmen & veringen heb ik ook al meerdere keren gehoord.
Is dit enkel als je circuit rijd? of voel je dat ook als je gewoon op de baan rijd?
ik ben me ook bewust dat dit een auto is die puur is, zonder al te veel luxe en dingetjes (electronica gaat toch enkel maar stuk..). en leuk dat het ook een tweezitter is.. ik soms het gevoel dat ik teveel taxi moet spelen..
Is dit enkel als je circuit rijd? of voel je dat ook als je gewoon op de baan rijd?
ik ben me ook bewust dat dit een auto is die puur is, zonder al te veel luxe en dingetjes (electronica gaat toch enkel maar stuk..). en leuk dat het ook een tweezitter is.. ik soms het gevoel dat ik teveel taxi moet spelen..
Voordelen,davidoff schreef:eh? wat? met de fiets?
neenee, dan kom ik nooit levend aan.. ik denk dat Racerke ook wel kan vertellen dat een fietstochtje langs de bredabaan richting antwerpen centrum een ongevallenpercentage heeft van 80%
edit: en dan moet ik me moe maken
- Je komt levend aan
- Je blijft relatief droog
- Je word (het) nooit moe

-
- Actief lid
@ Hendrik Jan
IDD ja ik heb idd EEN groot nadeel weten te vinden los van het gebrek aan comfort, het soms een beetje lekken van het dak, het niet langer dan 3 uur achtereen (in mijn geval) kunnen rijden, het gezeur (in mijn geval) van het vrouwtje mag het dak erop mag het dak erop :S
Maaaaaaar het grootste nadeel KAN zijn de garage waar je hem koopt
IDD ja ik heb idd EEN groot nadeel weten te vinden los van het gebrek aan comfort, het soms een beetje lekken van het dak, het niet langer dan 3 uur achtereen (in mijn geval) kunnen rijden, het gezeur (in mijn geval) van het vrouwtje mag het dak erop mag het dak erop :S
Maaaaaaar het grootste nadeel KAN zijn de garage waar je hem koopt

- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Die vering is vooral voor de circuit rijders, maar bij de remmen zit het probleem alleen in de blokjes en heb je er voor dagelijks gebruik al last van.davidoff schreef:dat van die remmen & veringen heb ik ook al meerdere keren gehoord.
Als je die pakjes kauwgom van Opel voor iets fatsoenlijks omwisseld, heb je al een wereld van veschil.
Je kunt dezelfde schijven blijven gebruiken, en de investering is iets van 100 tot 150 euri.
(wat mijn inziens peanuts is tov 20k voor een auto)
hmm, ok.Smiley schreef:Die vering is vooral voor de circuit rijders, maar bij de remmen zit het probleem alleen in de blokjes en heb je er voor dagelijks gebruik al last van.davidoff schreef:dat van die remmen & veringen heb ik ook al meerdere keren gehoord.
Als je die pakjes kauwgom van Opel voor iets fatsoenlijks omwisseld, heb je al een wereld van veschil.
Je kunt dezelfde schijven blijven gebruiken, en de investering is iets van 100 tot 150 euri.
(wat mijn inziens peanuts is tov 20k voor een auto)
de klauwen en dergelijks hoeven niet vervangen te worden?
Kan ik die blokjes ook gewoon laten vervangen bij m'n garagist? (heb nog nooit geknutseld aan een wagen).
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Bij de speedster zijn een heleboel verbeteringen te doen, die niet echt veel kosten.
- Onderstuur op de standaard voorbanden, ga van 175 naar 195 breed.
- Remmen slecht; andere blokken.
Ga je het nog verder trekken gaat het meer kosten:
- Achtervelgen voor monteren, en dan naar 205 breed gaan.
- Instelbare vering monteren.
- RaceSchijven en blokken monteren
Je kunt het zo gek maken als je wilt.
Opel heeft consessies gedaan aan de handeling, die door veel mensen gefixed wordt, omdat ze het graag perfect willen hebben.
Die mensen rijden vaak op het scherpst van de snede.
Als jij gewoon wilt toeren, en af en toe een lekker doorhalen, heb je dat alles niet nodig. (misschien alleen de blokjes)
ja, je garagist zou je prima moeten kunnen helpen.
Zoek hier op het forum wat een alternatief voor de blokjes is, met behoud van de huidige schijven.
- Onderstuur op de standaard voorbanden, ga van 175 naar 195 breed.
- Remmen slecht; andere blokken.
Ga je het nog verder trekken gaat het meer kosten:
- Achtervelgen voor monteren, en dan naar 205 breed gaan.
- Instelbare vering monteren.
- RaceSchijven en blokken monteren
Je kunt het zo gek maken als je wilt.
Opel heeft consessies gedaan aan de handeling, die door veel mensen gefixed wordt, omdat ze het graag perfect willen hebben.
Die mensen rijden vaak op het scherpst van de snede.
Als jij gewoon wilt toeren, en af en toe een lekker doorhalen, heb je dat alles niet nodig. (misschien alleen de blokjes)
ja, je garagist zou je prima moeten kunnen helpen.
Zoek hier op het forum wat een alternatief voor de blokjes is, met behoud van de huidige schijven.
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon