14 Juli Assen GP Elite

Aanstaande evenementen.
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

14 Juli Assen GP Elite

Bericht door stevenflappy »

Track day en Meeting Assen – 14 juli 2009

Track day

Het rijden met een Speedster op de openbare weg is fantastisch! Echter, zo’n auto komt pas echt tot zijn recht op een circuit. Vrijuit de volle potentie van de auto benutten, laat u nogmaals beseffen waarom u juist deze auto rijdt. Aangezien racen veel organisatie, tijd en geld kost zijn track days een uitkomst. GP Elite organiseert daarom een zeer exclusieve track days op het uitdagende TT-circuit van Assen.

Voor de GP Elite track days staan de vaste waarden van veel rijtijd, weinig wachten en uitgebreide hospitality centraal. Slechts een selecte groep rijders wordt per evenement toegelaten op het circuit. Zo kunt u maximaal genieten van het circuitrijden en u wordt daarbij niet gehinderd door te veel andere deelnemers. GP Elite track day-rijders zijn trotse eigenaren van exclusieve auto’s en hebben veel respect voor elkaars materiaal. Deze factoren zorgen er samen voor dat u veilig, snel en ongestoord over het circuit kunt rijden.

Open pitlane/hospitality
Alle GP Elite track days hebben het ‘open pitlane concept’. De pitstraat is de hele dag geopend. Deelnemers zijn vrij om onbeperkt de pitstraat in en uit te rijden. GP Elite heeft in Assen een eigen vip-pitbox waarin de hele dag catering wordt verzorgd. Tussentijds of na afloop bijtanken is dus geen probleem. Ook gasten of bijrijders kunnen gebruik maken van deze faciliteiten. Vanuit de vip-pitbox kunnen zij alle prestaties van de rijders op de voet volgen.

Begeleiding/veiligheid
Snel en veilig over een circuit rijden is een kunst op zich. Om het circuit te leren kennen en uw rijvaardigheid te vergroten is het aan te raden om bij uw eerste circuitbezoek begeleid te worden door een instructeur. U wordt stap voor stap begeleid, zodat u snel meer vertrouwen krijgt in de omgeving, de auto en uzelf. Daarbij wordt u getraind om snel, vloeiend en beheerst over het circuit te rijden. Voor ervaren track day-rijders kan een uur instructie ook veel voordeel opleveren. Even de ideale lijn aanscherpen, uw rempunten bepalen en meer rust creëren in de auto. Speciaal voor het Speedster forum biedt GP Elite gratis instructie aan.

Racefotograaf
Op Assen is de racefotograaf, Jeroen de Laat, aanwezig om al uw acties vast te leggen op de gevoelige plaat. Na afloop zijn de foto’s gratis te downloaden van www.gp-elite.nl. Mocht u de foto’s na willen bestellen dat kan dat via Jeroen.

Informatie en aanmelden
Voor meer informatie en aanmelden zie http://www.gp-elite.nl/gprace_trackday_assen.php of neem contact op met; Marc Schipper op 06-414 97 432 of marc.schipper@gp-elite.nl


Meeting

Mocht u niet met uw Speedster op het circuit willen rijden maar wel bij deze dag aanwezig willen zijn voor de gezelligheid, dan bent u uiteraard van harte welkom! Er zijn op deze dag een aantal bedrijven aanwezig met een stand. Zo is de Lotus Club Holland aanwezig om meer informatie te geven over een lidmaatschap. Smart wax zal al de producten tentoonstellen en uiteraard is VanSten aanwezig voor technische ondersteuning en u kunt u auto gratis laten uitwegen. Tevens is er een bandenspecialist aanwezig. Wilt u gebruik maken van de catering van GP Elite dan reken wij daar € 25,- voor. Voor het aanmelden voor de catering stuur een email aan; info@gp-elite.nl

Kortom het wordt een gezellige dag met gelijkgestemden!!

Hopelijk tot 14 juli in Assen!

Met een sportieve groet,

Marc Schipper

Tel; 06 414 97 432
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Vandaag was geweldig!!!
Geleerd dat de turbo er niet van houdt op slechts 1.6bar te rijden, maar 1.7bar is oké... (Ook genoeg trouwens om de aanwezige Porsche GT3 en Ferrari's moeiteloos voorbij te rijden op het rechte stuk :wink:)
De auto 1 op 3 rijdt op het circuit en de tank dan erg klein is eigenlijk... net als die van de water/methanol injectie :oops:
Mijn voorremmen te klein zijn :shock: en de banden best hard gaan...


Bijlagen
Toyo gebruikt.jpg
Toyo gebruikt.jpg (93.4 KiB) 4826 keer bekeken
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

en de 88db limiet was geen probleem?
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Geluidsnorm van 88dB was geen enkel probleem, was zelfs één van de stillere :D

Dat de remmen te klein zijn was goed te merken aan een rondje achter een Exige, moest bij vergelijkbare snelheden elke bocht eerder aanremmen :roll:

Rondetijden zijn wel gemeten, maar moet ik nog krijgen...
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Met welke remblokken rijd je dan Rik?


SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Pagid RS14, daar ligt het niet aan...
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

En de manier van remmen? Bruut instampen of geleidelijk druk opbouwen? Of help zeg! Misschien is je rechter been gewoon niet sterk genoeg, ondanks de rembekrachtiger... :lol:
Misschien eens een andere hoofremcilinder en / of 4 pots klauwtjes?
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Inlaatluchttemperatuur (3x woordwaarde) is niet boven de 42ºC uitgekomen :thumbup: , maar helaas is wel mijn olietemperatuur na 7 á 8 rondjes tegen de 140ºC...

Bouw mijn remdruk behoorlijk snel op tot het punt waar de ABS ingrijpt (was mijn eerste trackday en had het daarom nog aan staan) en lift dan net zoveel dat het systeem niet ingrijpt... wat in theorie de maximale vertraging moet opleveren. Kilo's zijn ze zeker in het voordeel en bedoelt exemplaar had wel de grote klauwen van AP :roll:
Ben al hard opzoek naar een gaatje in de agenda voor een volgende trackday... Kan ik nog wat proberen zonder ABS met de huidige remmen :wink:

Me niet verkeerd begrijpen, want de auto vertraagd echt wel behoorlijk... van ~220km/h op het rechte stuk voor de tribune bij ~80m marker vol in de ankers om nog vrij rustig de haarbocht te kunnen halen :twisted:

p.s. @Allen: Als jij genoeg kracht in die beentjes van jouw hebt zitten moet het mij ook wel lukken :P
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Olietemp tegen de 140 kan nooit goed zijn. :shock:
Daar zou ik me nu meer zorgen om maken dan het laatste metertje remweg.
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Voor flink getunede 2.0L Turbo is dat niet zo heel vreemd volgens mij. De ex-Jans liep ook heel snel richting de 140 graden olie en werd niet heter. En volgens mij had Jans er een oliekoeler op zitten.


SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Kan zijn, maar 140 graden kan gewoon niet gezond zijn voor je olie. Ik heb overigens echt geen flauw idee hoe je dat nog omlaag kunt krijgen.

Bij m'n huidige wagen mag de olietemperatuur op het circuit volgens de handleiding niet eens boven de 100 graden uitkomen. :shock:
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Castrol 10W60 kan wel redelijk goed tegen warmte als ik me niet vergis (kenners???).

In de Alpen kwam ik zelf tot 120-125 graden voor de olie, de bovengenoemde wel te verstaan.

100 graden ... dat betekent tuffen met een fluwelen voetje Allen :bag:



Stephan


Edit: (kenners???)

Na enig speurwerk heb ik ontdekt dat de maximale temperatuur van olie voordat het overgaat in brandbare damp in het Engels wordt omschreven als flashpoint.
Voor Castrol Edge 10W60 en Edge Sport 10W60 ligt dat punt op 200 graden Celcius

http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds. ... enDocument

Nu is 200 graden niet de maximale temperatuur die je in je blok wil hebben, maar omwille van de tijd ga ik daar morgen nog even verder naar zoeken.
Laatst gewijzigd door SteV6 op 15 jul 2009 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
S4 Avant
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

SteV6 schreef:Castrol 10W60 kan wel redelijk goed tegen warmte als ik me niet vergis (kenners???).

In de Alpen kwam ik zelf tot 120-125 graden voor de olie, de bovengenoemde wel te verstaan.

100 graden ... dat betekent tuffen met een fluwelen voetje Allen :bag:



Stephan
Kan die olie echt wel hebben hoor, ik zat in de alpen op 135 graden. met standaard GM olie.
Ok je moet hem misschien sneller verversen, maar dat is vrij normaal bij extreme thermische belasting. (staat volgens mij zelfs in het boekje van de speedster dat je bij circuit gebruik de olie sneller moet verversen)
Ik rij niet meer dan 10000km met mijn olie.
Plaats reactie