Mijn voorclam is vorig jaar vervangen (reden zie HIER), een aantal weken geleden heeft iemand er mij op gewezen dat er bobbels in de lak zitten. Ik heb toen de hele voorclam geinspecteerd en deze zit mn. rond de wielkasten en de rand boven de gril vol met bobbels. Mijn auto staat inmiddels bij de spuiter om dit te herstellen. Omdat het een garantie geval betreft heeft de spuiter diverse experts ernaar laten kijken en muv. de 'expert' van Opel NL komen zij allen tot de conclusie dat het in het polyester zit.
Naar de spuiter heb ik inmiddels info gestuurd met oa. links van dit -, het Engelse - en Duitse forum. Het is nl. het bekende probleem wat op die sites regelmatig besproken is, nl. OSMOSE veroorzaakt door een wat slordige productie wijze bij de Franse producent van de body panels Sotira
Om mijn spuiter (ASN Gorinchem) te helpen bij zijn zaak tegen Opel wil ik eigenlijk weten of er officiele documenten zijn waar aangetoond is dat de oorzaak in het polyester zit. Als ze er zijn svp. een link of via een PM aan mij doorspelen.
Mijn spuiter gaat de schade overigens herstellen maar zij willen wel een definitieve oplossing. Nou heb ik HIER gelezen dat een oplossing kan zijn: de plekken volledig 'kaal' maken en gedurende 4 dagen mbv. warmte (lampen bijv.) laten drogen en daarna opnieuw spuiten. Heeft iemand van jullie hiermee ervaring? Is dat dé oplossing of zijn er nog andere oplossingen??
Groetjes, Hans
Lakprobleem nieuwe voorclam
- joel do desert
- Actief lid