Even wat ordinair knip en plak werk:

Korte bocht
Het aansnijden van de bocht in combinatie met de goede timing is erg belangrijk, alleen dan maak je kans op een snelle rondetijd. Tijdens het aansnijden van de bocht moet je je gewicht in de bocht gooien, hierdoor ontstaat er meer druk op de buitenste banden. Wanneer je de bocht uitkomt moet je zo snel mogelijk accelereren, doe dit niet te vroeg want dan spin je en sta je stil.

Lange bocht
Let bij deze bocht op dat je niet afwijkt van de ideale lijn, dit kan er namelijk voor zorgen dat je gaat driften en dat kost je veel tijd. Geef dus niet teveel gas en rem op tijd, dan maak je zeker kans op een snelle tijd.

In deze situatie moet je anders handelen dan wanneer je te maken hebt met een enkele bocht. Doordat je nu niet vol op het gas kan na de eerste bocht zul je de bocht anders moeten benaderen, je kan nu niet volluit gaat en zal dus moeten inhouden bij de eerste bocht. Daarna neem je de tweede bocht en gaat vol op het gas om deze bocht uit te komen.
Wat hierboven staat geschreven sluit ik mij bij aan. Wat ik wel merk met de Speedster is dat je de gehele bocht moet versnellen. Een constante snelheid rijden in een bocht betekent bij mij uitbreken achter

Daar heb ik dus problemen mee om de gehele bocht(en) te moeten blijven versnellen. Net name bij meerdere bochten achter elkaar aan zoals een rotonde rechtdoor of 3/4.
Hoe is deze nu het beste te nemen met de speedy? Ik heb erg vaak dat de kont gaat glijden bij de tweede "bocht". Je stuurt eerst rechts de rotonde op, dan links, dan rechts eraf....
Ik denk dat ik dus te hard kom aanrijden, waardoor ik dus in de bocht naar links niet kan versnellen en de snelheid constant moet houden en dan gaat de speedy achter uitbreken bij mij. Dan kom je dus helemaal ruk uit voor de bocht naar rechts de rotonde af...
Aan de andere kant voor alle bochten zo langzaam rijden om vervolgens iedere bocht te kunnen blijven accelereren lijkt mij ook niet echt "snel"?