voor & nadelen speedster

Algemene zaken omtrent onze auto.
aprins
Lid

Bericht door aprins »

Ik bericht niet zo veel op deze site, maar ik wil ook wel een duit in het zakje doen. Ik heb nu reeds 120.000 km op de teller. Een van de nadelen (voor sommige een voodeel) van en opel speedster (turbo) is dat veel bestuurders van standaard net niet modellen bij het stoplicht wedstrijd met je willen rijden omdat ze denken dat hun auto ook snel is en dat jij in een domme Opel rijd. Meestal doe ik er niet aan mee. Maar soms moet je even je tanden laten zien. Categorie automobielen die hierin vallen:

Seat Leon typen eindigend op i;
Golf typen eindigend op i
BMW 3 serie, 5 serie. (natuurlijk niet met een M)
Klusbussen
Koeriersbusjes

Soms gaan dat soort types op je bumper rijden om aan te geven: "Waarom rijd je niet hard met zo'n sportwagen. Ik zou dat namelijk wel doen...."...

De rest zijn alleen maar voordelen. Vooral kinderen steken vaak hun duimen omhoog op.

Aris;-)
Je leeft maar 1 keer.
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

aprins schreef:Meestal doe ik er niet aan mee. Maar soms moet je even je tanden laten zien.
dus kijk je opzij en zet een brede lach op?
Caterham => Britse degelijkheid...
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Ik heb daar niet zo'n last van. Zal wel door de kleur komen. :wink:
aprins schreef:Ik bericht niet zo veel op deze site, maar ik wil ook wel een duit in het zakje doen. Ik heb nu reeds 120.000 km op de teller. Een van de nadelen (voor sommige een voodeel) van en opel speedster (turbo) is dat veel bestuurders van standaard net niet modellen bij het stoplicht wedstrijd met je willen rijden omdat ze denken dat hun auto ook snel is en dat jij in een domme Opel rijd. Meestal doe ik er niet aan mee. Maar soms moet je even je tanden laten zien. Categorie automobielen die hierin vallen:

Klusbussen
Koeriersbusjes

Soms gaan dat soort types op je bumper rijden om aan te geven: "Waarom rijd je niet hard met zo'n sportwagen. Ik zou dat namelijk wel doen...."...

De rest zijn alleen maar voordelen. Vooral kinderen steken vaak hun duimen omhoog op.

Aris;-)
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Gerard »

Ik eigenlijk ook niet, zal wel door m'n lelijke kop komen.
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Zelfkennis is van onschatbare waarde...
Dennizz

Bericht door Dennizz »

Ik wel, ze weten dat ik het toch niet win :!:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gerard

Bericht door Gerard »

allen schreef:Zelfkennis is van onschatbare waarde...
Ik stop er nu ff mee hoor. :lol:
zoonvanlinne150
Mega lid

Bericht door zoonvanlinne150 »

aprins schreef: Categorie automobielen die hierin vallen:

Klusbussen
Koeriersbusjes

Aris;-)

TDI's bedoel je???Ja nogal logisch dat je die pakt!turbo speedy vreet die dingen rauw!TdI suck's! :twisted:
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
speedfreak71
Nieuw lid

Bericht door speedfreak71 »

Nog een nadeel; op de duitse autobaan bumberklevers......................met 180 op de teller :evil: . Laatste keer een x3 op mijn bumper. Op gelost door bij de tweede keer gas geven vanaf 160 in zijn vier te beginnen.
Ik merk van grote duitsers dat ze maar wat graag willen laten zien dat ze een stal vol paarden hebben.
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Je bedoeld van die Hollanders in dikke Duitsers waarschijniljk. Klopt, en als ze de moeite nemen om terug te schakelen gaan ze 3 keer over je heen. Maar ik snap dan ook niet wat je met je Speedster op de Autobahn te zoeken hebt. 8)
speedfreak71
Nieuw lid

Je bedoeld van die Hollanders in dikke Duitsers waarschijniljk.
Nee echte Duitsers in echte Duitse auto's.

Maar ik snap dan ook niet wat je met je Speedster op de Autobahn te zoeken hebt. Cool
Naar een vrienden van me in DK. En DK is een fantastisch Speedster land
. :yes:
aprins
Lid

Bericht door aprins »

Oh ja, er is nog een heel groot voordeel van een Speedster. Hij blijft uniek. Veel Porsches, BMW, Mercedes etc.. zijn in het begin erg mooi. Echter als er een nieuwe versie komt veroudert jouw versie erg snel. Je Porsche, BMW, Mercedes etc... wordt pas weer mooi als hij echt oud is en niet zo vaak meer voorkomt. Omdat de Speedster geen opvolger heeft en redelijk zeldzaam is blijft hij leuk en mooi. Verder is ie goedkoop in de onderhoud.

Verder als auto's alleen nog maar electrisch mogen rijden, kun je er bij Van der Kooij een elektrische motor inbouwen. (net als bij de Elise) Omdat ie nog licht is ook, maak je er snel veel kilometer mee. Hij is dus voorbereid op de toekomst. Volgens mij kun je er ook een geluidsinstallatie in laten bouwen zodat toch nog motorgeluid nagebootst kan worden. Anders krijg je er een slappe plasser van. Op electriciteit is ie ook nog sneller. 0-100 4,1 seconden??

Aris;-)
Je leeft maar 1 keer.
speedfreak71
Nieuw lid

Dat was inderdaad mijn overweging om te kijken naar Smart Roadster, toen de Elise s1, toen toch liever de Elise s2. Maar een nieuwstaat s2 lag boven mijn budget. En het is een Speedster geworden. €10.000,- goedkoper en net zoveel lol. Mijn Speedster gaat alleen met een hele goede reden weg.

Ombouwen naar elektrisch heb ik gevraagd. Ze vertelde mij dat het vanaf €80.000,- gaat lukken. Maar zag dat er voor de Opel GT ombouwsetjes waren van €15.000,-. Ik weet niet of dat ook in de Speedster te lepelen is.
En dan moet je onder de 5 seconden op de honderd moeten zitten.
aprins
Lid

Bericht door aprins »

He dat is vreemd. Ik dacht dat Jan van der Kooi 25.000 Euro had gezegd. Ach, op termijn zal het toch beter en goedkoper moeten worden.

Wie weet.

Aris;-)
Je leeft maar 1 keer.
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Wat willen jullie met een elektrische motor? Rondjes om de kerk rijden? Of dacht je dat de auto in 2 minuten weer opgeladen was voor de volgende 300 kilometer? :lol:
Plaats reactie