Wat de remmelerij betreft, denk ik dat je met de huidige setup wel voldoende stopkracht moet hebben. Is de bias correct ingesteld?
Ik heb zelf eens mijn remtechniek op Zandvoort veranderd nadat ik ook zo'n last had van de standaard blokken die het te warm kregen. Kort krachtig ipv soepel en geleidelijk remmen. Het bleef aanmodderen met die standaard dingen, maar was serieus verbeterd.
Bedankt Dominique. Als jij jezelf dik durft te noemen, is er voor mij ook nog hoop.
Wat het remmen betreft is dat precies de reden waarom mensen met een automaatje in de bergen weleens een bocht willen missen. Niet even in de sportstand of zelf schakelen zetten en rustig de hele weg naar beneden bijremmen. Dus onthouden, ook op de openbare weg altijd kort en krachtig remmen met een bordje 'houd afstand' achter op de auto.
@Herman, even proberen te ontluchten en als dat niet werkt Folembray maar even schrappen. Beter nu even dan zo'n roteind van huis. Mooie lijst met klusjes. Houdt je van de straat.
Herman schreef:Stopkracht is prima, zal eens de remweg meten ter illustratie.
Probleem is temperatuur of belletje lucht in 't systeem. Drie keer trappen voordat ie eens begint met remmen is geen fijn gevoel 'T kreng moet gewoon altijd remmen als ik er zin in heb.
Heb ik ook last van gehad, bij mij was het de remolie, waarschijnlijk te veel vocht in gezeten. Hoewel de remolie er maar iets langer dan een jaar op zat. Na verversen geen last meer van gehad.
Het symptoom was dat je het rempedaal in een keer veel dieper in kon trappen (hoefde nog net niet te pompen), nadat de remmen weer waren afgekoeld, was alles weer normaal.