Nu 2 weken de Turbo en afgelopen week enkele keren kunnen ervaren dat er echt veel meer vermogen in zit.
Je wordt niet verrast door de turbo, rond 2800 komt deze erin. Het geeft dan echt een geweldige kick. Als de turbo erbij komt hoor je ook even een sisselend geluid, leuk om te horen.
Ook de rvs demper geeft een mooi geluid, ik was bang dat ik mijn eigen demper zou missen qua geluid. Alleen het gorgelen bij gas los mis ik. (demper is nu dus te koop, ongeveer 10000km en 1 jaar oud).
Verder helemaal goed.
Tsja, Gonzales en Spider kunnen misschien ook nog reageren, aangezien ze ook in de speedster 2.2 turbo hebben gereden.
Je kunt makkelijk een bocht in, gas erop, je voelt dan even de achterwielen wegglijden, maar het blijft controleerbaar.
Oja, niet geheel onbelangrijk denk ik, de financien. Na 1 mailtje met dbilas kreeg ik als antwoord dat ik gelijk 8% korting kreeg. ipv 6290 euro zou het 5850 euro kosten (geen korting op arbeidsloon, maar wel op de spullen). Deze korting geldt overigens voor iedereen van het forum. Zelf heb ik nog iets minder betaald. Beetje onderhandelen, omdat ik misschien ook mijn vectra daar onderhanden laat nemen. Er is dus nog ruimte.
Verdere info: Dbilas zit ongeveer 20km onder Frankfurt, ongeveer 400km vanaf utrecht. Het hotel waar we verbleven heet Hotel Rödermark, prima hotel met lekker ontbijt en prima keuken.
Om de garantie van 2 jaar te krijgen moest ik een papiertje tekenen waarop staat dat ik de olie van opel gebruik 10W40, om de 15000km, bougies gebruik die door opel geadviseerd wordt. Ook dat ik de auto goed opwarm alvorens het vermogen aan te spreken en ook dat de motor tijd heeft om even af te koelen, dus niet vol vermogen en gelijk de motor stil zetten.