oh... bij de weg... wat een veel belangrijker punt van aandacht is: de correcte montage van de stoelen in het frame!
De originele Lotus kuipen zijn voorzien van ingelamineerde moeren. De keuze hiervoor komt uit een comfort verhaal. Je voelt op de plaats waar de bouten door de moeren steken niets in de stoel zelf.
Andere fabrikanten kiezen over het algemeen voor moeren die aan de binnenkant van de kuip zijn aangebracht. Dat is steviger, maar er is één belangrijk ander punt..
Als de bout scheef wordt ingedraaid zal het laminaat niet scheuren, maar zal uiteindelijk het plaatje met de moer naar beneden vallen.
Ik ben al een aantal auto's tegen gekomen waarbij die bouten scheef zijn ingedraaid en waarbij het laminaat dus gescheurd is. Probleem daarbij is dat de kans groot is dat je het helemaal niet in de gaten hebt.
De kuip is dan echter verzwakt (precies in tweeen gescheurd) en de bout zit niet in de moer.
Dát is dus wel gevaarlijk.
Nu overigens druk met Corbeau.. daar kan je min of meer hetzelfde probleem tegenkomen, maar dat is dan meer omdat de standaard bouten te kort zijn en je dus de eerste keer een prachtige draad in het glasvezel tapt. Dan lijkt de stoel vast te zitten.. maar hij zit alleen in het laminaat. Altijd wat
