Linker koplamp 2,2 + oranje "voorklep" te koop in

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
Plaats reactie
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Linker koplamp 2,2 + oranje "voorklep" te koop in

Bericht door S. Gonzales »

Vandaag ben ik samen met MartinB in zijn vectra (daar kan veul meer in) naar onze zuiderburen afgereisd om eindelijk een knappe linker 2,2 koplamp te scoren. Sinds ik door Martin getipt werd over de advertentie op Kapaza.be heb ik tig pogingen ondernomen om contact te leggen met de verkoper. Het lijkt zo makkelijk anno 2009 maar dat kan in de praktijk nog knap tegenvallen. Op e-mails en ingesproken berichten werd niet gereageerd, mijn postduif is trouwens ook nog steeds niet terug, dus ik heb er echt alles aan gedaan. De advertentie bleef er intussen gewoon op staan.
Toen ik het al bijna vergeten was (op mijn leeftijd kan dat heeeeel snel gebeuren) ontving ik maanden later een mailtje van de verkoper dat ik het hele spul en nog wat "gratis plaatwerkdelen" op mocht halen voor € 400,-.
Het ging mij hoofdzakelijk om de koplamp maar die wilde hij niet apart verkopen en over de prijs viel niet te onderhandelen.
Toen wij daar (in Scherpenheuvel) aankwamen viel de aangeboden waar toch wel heel erg tegen. De koplampunit was wel heel maar het "glas" beschadigd en men was al bezig geweest om de krassen eruit te schuren. Dat was, zeg maar, niet zo mooi gelukt :roll: Op verschillende plekken was de coating die op het glas zit dan ook verdwenen, de krassen echter niet. Zo'n exempaar heb ik dus al :( Het voorklepje zag er ook beduidend anders uit dan op de advertentiefoto. Gekraakt en gebarsten en men was bij het "repareren" vergeten (oeps... :oops: ) dat er ook nog zoiets als een sluiting op hoort (het deel wat in het slotje steekt).
Tsja... hoe maken we dat vast en... waar aan? De "gratis plaatwerkdelen" bleken te bestaan uit een plaatje aluminium waar kennelijk heel, heeeel, heeeeel, veel plaatwerkoefeningen op gehouden zijn, maar dan door mensen die achteraf toch liever geen plaatwerker wilden worden. Bij mij komt dat niet op de auto, ook niet aan de onderkant.
Wat ik maar zeggen wil: Het is een aardige man!

Maar bespaar je de moeite om er heen te gaan. Hoewel..... we hebben daar in de buurt wel een leuke serveerster ontmoet en heerlijk geluncht, iets met duif of zo :D. Jeffrey's taverne, Turnhoutsebaan 87 in Molenstede. (beetje spammen mag toch wel?) Misschien iets voor de vaste meeting?? Ik zeg...Doen! :lol:
Mocht je dit lezen Piet, dan heb ik meteen een voorstel als aanvulling bij de rubrieken "Te koop aangeboden" en "Te koop gevraagd". Namelijk "Ruilhandel". Ik kan me voorstellen dat er forumleden zijn die e.e.a. aan reserve onderdelen in huis hebben maar dat niet willen verkopen. Wellicht is ruilen dan een optie. Zo heb ik bijvoorbeeld een frontclam met LV schade. Ik zou die bijvoorbeeld graag (in)ruilen voor een linker koplamp of onbeschadigd -glas. Ik zal je een PB sturen met dit voorstel.
Mvg, Joop
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
martinb
Mega lid

Bericht door martinb »

Het scheelt mensen inderdaad een ritje. Hoewel, thuis zeggen dat je onderdelen gaat ophalen en vervolgens bij jeffrey taverne lunchen...... Ik ga zo weer mee hoor :-)
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Mocht je dit lezen Piet, dan heb ik meteen een voorstel als aanvulling bij de rubrieken "Te koop aangeboden" en "Te koop gevraagd". Namelijk "Ruilhandel". Ik kan me voorstellen dat er forumleden zijn die e.e.a. aan reserve onderdelen in huis hebben maar dat niet willen verkopen. Wellicht is ruilen dan een optie. Zo heb ik bijvoorbeeld een frontclam met LV schade. Ik zou die bijvoorbeeld graag (in)ruilen voor een linker koplamp of onbeschadigd -glas. Ik zal je een PB sturen met dit voorstel.
Ik heb niet het idee dat dit vaak voorkomt. Maar maak er een idee van in de ideeënbus dan komen we er snel achter.

Ik denk dat de mensen die wat te ruilen hebben ook wel de "Te koop gevraagd" cq "Te koop aangeboden" rubrieken lezen.
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Joop, hier het topic van maik waar we het pas over hadden.
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=890

Misschien een optie om dit idee nog eens te opperen, 4 jaar verder.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
vauxhall

Bericht door vauxhall »

wat is er mis met ebay.de?
heb je volgende week je koplamp al
max 250euro voor een degelijke 2.2
en 500 voor de turbo
staan er elke week wel enkele te koop
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Smiley schreef:Joop, hier het topic van maik waar we het pas over hadden.
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=890

Misschien een optie om dit idee nog eens te opperen, 4 jaar verder.
Dat vind ik op zich een heel goed idee wat door mij en andere al vele malen besproken is. Het loopt eigenlijk altijd stuk op de vraag, hoe organiseren we dat.
Smiley

Bericht door Smiley »

vauxhall schreef:wat is er mis met ebay.de?
heb je volgende week je koplamp al
max 250euro voor een degelijke 2.2
en 500 voor de turbo
staan er elke week wel enkele te koop
Ik houd ebay.de en co.uk al een tjdje in de gaten, en heb de prijzen ruw opgeslagen, en ik kom op:

achterlamp 150-250
voorlamp 400-650
voorclam 400-600
achterclam 400-600
hardtop NA 1000
hardtop turbo 1200
softtop 250-350

Een postadresje in de UK zou perfect zijn.
Die bleke homofielen willen alleen lokaal shippen, en die prijzen zijn om van te smullen Afbeelding
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
vauxhall

Bericht door vauxhall »

Ik houd ebay.de en co.uk al een tjdje in de gaten, en heb de prijzen ruw opgeslagen, en ik kom op:

achterlamp 150-250 75-300 (2.2 of turbo)
voorlamp 400-650 250-600
voorclam 400-600 1000 (onbeschadigd)
achterclam 400-600 800(onbeschadigd)
hardtop NA 1000 650
hardtop turbo 1200 900
softtop 250-350 450

prijzen die ik zie op ebay
Smiley

Bericht door Smiley »

Voor 250 voor een voorlamp, zit je denk ik naar een UK exemplaar te kijken.
Daar hebben we hier niet zoveel aan geloof ik.
Voor die bekijk ik alleen .de
vauxhall

Bericht door vauxhall »

mijn tekst klopt niet helemaal, ik kijk nooit op UK

mijn vorige turbolamp heb ik 275euro incl transport betaald (ebay.de)

ik verkoop ook nog aan herstellers hé :wink:
Plaats reactie