Afspraak gemaakt voor kleine beurt

Algemene zaken omtrent onze auto.
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Maik schreef:Pikzwart Mark, mijn remvloeistofreservoir leek wel een inktpotje! :shock:
Volgens Leo is dat al na een jaar zo, weer een typisch speedster eigenschapje :wink:
Ah, ok. Zelfde als bij mji dus. Is nu ook alweer donker, zit er minder dan een jaar in. Misschien vage eigenschap van de abs unit ofzo.. Wel vreemd, want er zit dus nu iets van rommel door de remvloeistof heen..
Ik ben benieuwd wat de olietemperatuur gaat doen vanaf nu, dan kan ik ook gaan inschatten of de "standaard" 5W40 van opel toereikend is (die 5W40 heeft een toelaatbare cartertemperatuur van 160graden... volgens Shell dan.... maar dat haal ik waarschijnlijk al nooit).
Ja, ik weet het. Leo heeft geprobeerd uit te zoeken of er 10W50 in de motor mag. Maar binnen Opel is daar niets over bekend. Het enige wat je terugvind is dat 5W40 wordt aanbevolen. Hij is toen met Shell gaan bellen en die zeiden dat een 5W40 ruim voldoende moet zijn omdat die tot 160C cartertemperatuur moet trekken.
Waarschijnlijk ook meer dan voldoende voor normaal gebruik, maar ik zou er graag 10W50 in hebben voor op het circuit. Maarja, ik weet niet of die 10 wel mag met deze motor. Maargoed, dat weten ze bij Opel blijkbaar ook niet..

Mark
C30-94@0.55bar
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Mijn remolie was ook pikzwart, was ook vervangen bij zijn 1ste beurt. Mijn Speedster monteur vertelde dat de meeste Speedsters bij hun 1 beurt daar last van hadden. Hij wist niet precies waar dat aan lag zijn vermoede was een rubberen leiding.
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

piet schreef:Mijn remolie was ook pikzwart, was ook vervangen bij zijn 1ste beurt. Mijn Speedster monteur vertelde dat de meeste Speedsters bij hun 1 beurt daar last van hadden. Hij wist niet precies waar dat aan lag zijn vermoede was een rubberen leiding.
Dat zou wel eens héél goed kunnen zijn. Over 3 weken weet ik het ook.
Gaan er stalen remleidingen op.
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

Mijn remvloeistof is ook pikzwart maar remt nog als de beste, net of je een scheepsanker uitgooit :D :D :D

Deze winter wordt het vervangen mag ook wel naar 4 jaar.

Gr, 8) Martin
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

remolie bestaat niet het is remvloestof.

Even voor de duidelijkheid :P

Gr, 8) Martin
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Mark, waar jij je banaantje voor gebruikt (of in ieder geval gaat gebruiken, circuit dus), SCHREEUWT om een olietemperatuur- en misschien ook wel oliedrukmeter... Al plannen? :wink:

M.
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon

Quaife

Bericht door jans »

Vanmorgen even bij Lotus geweest, overleggen. De sper diff is binnen :P
Tevens overlegd betreft de stalen remleidingen. kan pas de 26é de speedster brengen , en moet in één dag allemaal te monteren zijn. Zal mij benieuwen hoe het straks rijdt.

jans
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Maik schreef:Mark, waar jij je banaantje voor gebruikt (of in ieder geval gaat gebruiken, circuit dus), SCHREEUWT om een olietemperatuur- en misschien ook wel oliedrukmeter... Al plannen? :wink:
Wil ik er ook zeker in hebben. Maar ik weet nog niet hoe.
Nu eerst een shift-light monteren, dat mis ik wel op de 2.2.

Na de vakantie maar es kijken wat ik ga doen met olie temperatuur en druk. Het netjes wegwerken van de meters is altijd een probleem. HUD zou mooi zijn..

Mark
C30-94@0.55bar
Plaats reactie