Officieele post van Nitron Racing

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Hm, nu ik er over denk... Piet heeft volgens mij nooit 195 bandjes gehad maar 205 aan de voorkant. Geen idee wat die in omtrek doen. :o
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Piet had 205/40R17 en die zijn echt duidelijk waarneembaar lager dan een 205/45R17.

Welke maat Piet nu heeft weet ik niet. Piet help ons even, wil je?!


Stephan
S4 Avant
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Gelukkig weet google alles. 205-45-16 en achter 225-45-17
ohjeetje..
Actief lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
Locatie: Huizen

Bericht door ohjeetje.. »

Mijn set up voor dagelijks gebruik (en dat is bij mij veel en veel te weinig!).

Standaard Nitrons: 375/450.
Bandenmaten: 195/55/16 voor (geeft meer demping, want hogere wang dan bij 17"velgen maar wel dezelfde rolomtrek) en 225/45/17 achter.
Velgen: Team Dynamics 1.2
Banden: Goodrich G-Force Profilers. Vrij zachte band.
Rijhoogte: 11 cm voor, 12 cm achter.
Demperinstelling: 17 kliks vanaf hard voor, 15 vanaf hard achter.
Bandenspanning: 1.7 voor en 1.8 achter.
Wiel uitlijning: standaard denk ik want geen instructies aan Jan van der Kooij gegeven en wel door hem uitgelijnd. Vermoedelijk terug gebracht naar standaard dus (vorige eigenaar had wel afwijkende instellingen).


Dit bevalt mij goed. Niet te hard, niet te zacht en toch een veel betere wegligging dan met de standaard Speedster. Bij een circuittraining reed ik met 5 kliks harder, dus 12/10. Beviel mij ook goed, want geëgaliseerde weg.

Uiteindelijk: smaken verschillen.

Ik vraag mij wel af, wat de nieuwe dempers van Nitron kunnen toevoegen.

Groeten,


Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

ohjeetje.. schreef:Ik vraag mij wel af, wat de nieuwe dempers van Nitron kunnen toevoegen.
Goed punt.
Nitron zal ook wel een graantje mee willen pikken in het lagere segment, iets wat ze vorig jaar ook al geprobeerd hebben met de "racing reds".
Die "racing reds" werden vorig jaar net zo gehyped en waren net zo veelbelovend als de verwachting nu is van de "street series".
Uiteindelijk zijn toen 10 man van testdempers voorzien en werd alles afgeblazen, dempers bleken niet te voldoen en waren voor zover ik begrepen heb compleet ingekocht in het verre oosten en geen ontwikkeling van Nitron zelf.
Zoek anders even op Seloc voor meer informatie.

Voor zover ik begrepen heb heeft Nitron zich wel bezig gehouden met het ontwerp van deze "street series" maar worden deze nog steeds in het verre oosten geproduceerd.

Ik ben van mening dat je met deze street series geen Nitron demper koopt maar de naam Nitron koopt.....
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Banden maakte bij mij ook een heel groot verschil. Ik reed eerst met BS met hoogte 40 voor omdat ik met de 17" de rol omtrek moest compenseren ivm met ABS unit voor de VXR die gemaakt is voor 16" velgen.

Rij nu met de R1R op 16" velgen voor wat een wereld van verschil is. De demping zou wat mij betreft zelfs nu wel iets harder mogen.

Er spelen een heleboel dingen mee voor het beste weggedrag. Banden, hoogte, welk wegdek wil je perfect op rijden, andere zaken?. Waardoor vergelijken wel erg lastig wordt.
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Piet, als je van mening bent dat jouw setje niet lekker werkt op jouw auto zou ik je adviseren simpelweg contact op te nemen met Nitron.
Die mensen hebben jouw dempers ten slotte ontwikkeld en zullen met jouw inputs prima vast kunnen stellen wat het probleem is.
Niets dan lof over de hulpvaardigheid van de Nitron mensen.

Voor wat betreft de racing reds en Street Series denk ik dat het verstandiger zou zijn als je pas conclusies trekt op het moment dat je 100% zeker bent van je zaak.

Dat de Racing Reds niet zijn doorgezet had in eerste instantie niets met kwaliteit te maken. De problemen die er waren konden opgelost worden. De enige reden om ze niet op de markt te brengen is een interne politieke reden geweest.
Dat de communicatie daarbij op zijn zachtst gezegd onhandig is geweest moge duidelijk zijn. Men had eerst een beslissing moeten nemen en dan pas samples in de markt moeten zetten, maar ja... een koe riekt altijd van achter.

De Street Series zijn monotubes die inderdaad volgens ontwerp van Nitron in het verre oosten geassembleerd worden. De reden hiervoor mag zich laten raden.. de kosten daar zijn lager dan de kosten hier.
De specs komen echter wel van Nitron en voor zover ik dat heb kunnen overzien zijn de reakties nu wél lovend van de testers.

De reden om met Street Series te komen -die dus gewoon iets minder goed zijn dan de 'normale' NTR's- is om ook in het lagere segment een prima demper neer te zetten en dus behalve naar boven ook naar onderen uit te breiden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Piet, als je van mening bent dat jouw setje niet lekker werkt op jouw auto zou ik je adviseren simpelweg contact op te nemen met Nitron.
Die mensen hebben jouw dempers ten slotte ontwikkeld en zullen met jouw inputs prima vast kunnen stellen wat het probleem is.
Niets dan lof over de hulpvaardigheid van de Nitron mensen.
Allen adviseerde me dat in feite ook. Ik ga dat zeker proberen. Ik denk dat als de Nitrons er onder uit moeten voor revisie (volgend jaar) dat een goed moment is voor zoiets.
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

of... als je al een keer de oversteek wil maken naar de UK, maak een afspraak met ze en ga er langs.
In het nieuwe pand zijn ze van alle gemakken voorzien (brug, uitlijn gereedschap etc. etc.) dus je kan ze ook jouw probleem uit leggen, een stukje gaan rijden waarna ze de dempers onder handen nemen.

Ik heb al een paar mensen gesproken waar ze dat zo gedaan hebben. Die waren vol lof over de behandeling daar, maar vooral over de uitkomst. Dat is toch waar het uiteindelijk om gaat :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

:idea: :thumbup:
Plaats reactie