prijs liefst zonder montage, mijn baas is baas van een Opelgarage en monteert alles dus liever zelf
vleugeldeuren op een speedster?
-
Blitz
vleugeldeuren op een speedster?
mijn baas wil graag vleugeldeuren op zijn speedster. hij had me gevraagd of ik hier eens wilde informeren of daar iemand ervaring, prijs, foto's, ... van heeft.
prijs liefst zonder montage, mijn baas is baas van een Opelgarage en monteert alles dus liever zelf
prijs liefst zonder montage, mijn baas is baas van een Opelgarage en monteert alles dus liever zelf
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Er is in het verleden wat over geschreven waar je kan kopen e.d.
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... mbo+deuren
en
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... uren#17702
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... mbo+deuren
en
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... uren#17702
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
-
Blitz
hmmm 2200€ is wel duur :s en men baas wil ze zelf installeren, volgens dat topic kan je alleen vleugeldeuren incl de installatie kopen. topic dateert trouwens ook al van 2006 
iemand mss een adres in België of Nederland waar de scharnieren los te krijgen zijn? en een recente prijs?
thx
ps @Arno: dat is geen speedster he :p
iemand mss een adres in België of Nederland waar de scharnieren los te krijgen zijn? en een recente prijs?
thx
ps @Arno: dat is geen speedster he :p
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7401
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
De hoogte ingaan is optioneel.
Ze kunnen nog steeds op de gewone manier open.
Er zijn 2 versies; die van 300 euro zijn drastisch, en vereisen hak en breekwerk, en die van 1200/1300 kun je weer terugbouwen.
Hottuning in nederland heeft sinds kort zo'n kit voor 600. Ook zij claimen makkelijk wisselen indien nodig.
http://www.hottuning.nl/?nav=products&s ... ct_id=1111
edit...en lees nu pas vauxhalls link met de aanbieding
Ze kunnen nog steeds op de gewone manier open.
Er zijn 2 versies; die van 300 euro zijn drastisch, en vereisen hak en breekwerk, en die van 1200/1300 kun je weer terugbouwen.
Hottuning in nederland heeft sinds kort zo'n kit voor 600. Ook zij claimen makkelijk wisselen indien nodig.
http://www.hottuning.nl/?nav=products&s ... ct_id=1111
edit...en lees nu pas vauxhalls link met de aanbieding
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
-
Blitz
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1526
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Probleem met dit soort deuren is dat je vaak alsnog de deur redelijk ver 'normaal' open moet doen voordat ze naar boven kunnen, dus veel voodeel heeft het niet.
Dat komt vooral omdat de vorm van de deur niet is ontworpen als velugeldeur, dus moet hij aan de voorkant vrij ver naar buiten om de rand van het bodywork niet te raken als hij omhoog kantelt.
In- en uitstappen is met dit soort deuren vaak zelfs een stuk lastiger als normaal omdat er nu aan de bovenkant een deur in de weg 'zweeft' waar je normaal langs komt met je hoofd als je de auto in of uit wilt.. De deuren zouden eigenlijk veel verder verticaal open moeten kunnen, maar da's ook wegens het feit dat het een 'normale' deur is qua ontwerp lastig.
Als pure cosmetische actie kan het best grappig zijn, maar kijk niet vreemd op als het in de praktijk qua gebruik een stuk vervelender is als je denkt.
Bovendstaande punten zijn natuurljik wel te fixen, maar dan heb je denk ik wel 1 van de dure (custom) oplossingen nodig met een veel ingewikkelder scharnier-constructie (bijv. 1 die bij het openen de deur parallel voor en achter naar buiten 'duwt' in plaats van alleen aan de achterkant)
Bye, Arno.
Dat komt vooral omdat de vorm van de deur niet is ontworpen als velugeldeur, dus moet hij aan de voorkant vrij ver naar buiten om de rand van het bodywork niet te raken als hij omhoog kantelt.
In- en uitstappen is met dit soort deuren vaak zelfs een stuk lastiger als normaal omdat er nu aan de bovenkant een deur in de weg 'zweeft' waar je normaal langs komt met je hoofd als je de auto in of uit wilt.. De deuren zouden eigenlijk veel verder verticaal open moeten kunnen, maar da's ook wegens het feit dat het een 'normale' deur is qua ontwerp lastig.
Als pure cosmetische actie kan het best grappig zijn, maar kijk niet vreemd op als het in de praktijk qua gebruik een stuk vervelender is als je denkt.
Bovendstaande punten zijn natuurljik wel te fixen, maar dan heb je denk ik wel 1 van de dure (custom) oplossingen nodig met een veel ingewikkelder scharnier-constructie (bijv. 1 die bij het openen de deur parallel voor en achter naar buiten 'duwt' in plaats van alleen aan de achterkant)
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..


