mijn baas wil graag vleugeldeuren op zijn speedster. hij had me gevraagd of ik hier eens wilde informeren of daar iemand ervaring, prijs, foto's, ... van heeft.
prijs liefst zonder montage, mijn baas is baas van een Opelgarage en monteert alles dus liever zelf
hmmm 2200€ is wel duur :s en men baas wil ze zelf installeren, volgens dat topic kan je alleen vleugeldeuren incl de installatie kopen. topic dateert trouwens ook al van 2006
iemand mss een adres in België of Nederland waar de scharnieren los te krijgen zijn? en een recente prijs?
De hoogte ingaan is optioneel.
Ze kunnen nog steeds op de gewone manier open.
Er zijn 2 versies; die van 300 euro zijn drastisch, en vereisen hak en breekwerk, en die van 1200/1300 kun je weer terugbouwen.
Hottuning in nederland heeft sinds kort zo'n kit voor 600. Ook zij claimen makkelijk wisselen indien nodig.
thx, hier heb al wat aan
ik ben zelf niet zo een lambo-door-fan, maar mss wel gemakkelijk als er iemand dicht naast je geparkeerd staat. het is al zo moeilijk in- en uitstappen, laat staan als je deur maar half open kan
Probleem met dit soort deuren is dat je vaak alsnog de deur redelijk ver 'normaal' open moet doen voordat ze naar boven kunnen, dus veel voodeel heeft het niet.
Dat komt vooral omdat de vorm van de deur niet is ontworpen als velugeldeur, dus moet hij aan de voorkant vrij ver naar buiten om de rand van het bodywork niet te raken als hij omhoog kantelt.
In- en uitstappen is met dit soort deuren vaak zelfs een stuk lastiger als normaal omdat er nu aan de bovenkant een deur in de weg 'zweeft' waar je normaal langs komt met je hoofd als je de auto in of uit wilt.. De deuren zouden eigenlijk veel verder verticaal open moeten kunnen, maar da's ook wegens het feit dat het een 'normale' deur is qua ontwerp lastig.
Als pure cosmetische actie kan het best grappig zijn, maar kijk niet vreemd op als het in de praktijk qua gebruik een stuk vervelender is als je denkt.
Bovendstaande punten zijn natuurljik wel te fixen, maar dan heb je denk ik wel 1 van de dure (custom) oplossingen nodig met een veel ingewikkelder scharnier-constructie (bijv. 1 die bij het openen de deur parallel voor en achter naar buiten 'duwt' in plaats van alleen aan de achterkant)