Heatwrap ervaringen ivm vocht
Heatwrap ervaringen ivm vocht
Hallo,
ik heb een bocht van mijn uitlaatsysteem dat door mijn wielkast loopt en wel erg veel warmte afstraalt naar mijn linker achterband. (let op: is niet standaard uitlaatsysteem, maar rvs 63,5 mm, zie plaatje)
Nu wil ik dat wat beperken door heatwrap / hittewerende tape.
Ik heb wel eens begrepen dat die tape niet goed tegen vocht/modder etc. kan, maar heb ook wel eens gehoord dat er iets is om de tape mee te behandelen die de tape minder gevoelig maakt.
Ook vond ik vandaag toevallig hittewerende tape met grafiet http://www.chargertech.nl/
Heeft iemand hier ervaring mee, zodat er iets te zeggen is over hoe goed grafiet tape tegen vocht kan of dat er een middel is om de tape beter vochtbestendig mee te maken ?
Gr,
The Duke
ik heb een bocht van mijn uitlaatsysteem dat door mijn wielkast loopt en wel erg veel warmte afstraalt naar mijn linker achterband. (let op: is niet standaard uitlaatsysteem, maar rvs 63,5 mm, zie plaatje)
Nu wil ik dat wat beperken door heatwrap / hittewerende tape.
Ik heb wel eens begrepen dat die tape niet goed tegen vocht/modder etc. kan, maar heb ook wel eens gehoord dat er iets is om de tape mee te behandelen die de tape minder gevoelig maakt.
Ook vond ik vandaag toevallig hittewerende tape met grafiet http://www.chargertech.nl/
Heeft iemand hier ervaring mee, zodat er iets te zeggen is over hoe goed grafiet tape tegen vocht kan of dat er een middel is om de tape beter vochtbestendig mee te maken ?
Gr,
The Duke
- Bijlagen
-
- bocht door wielkast.jpg (330.76 KiB) 8418 keer bekeken
The bullshit stops when the light drops
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7345
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Die bocht heeft standaard een eigen hitteschild.
Is die niet terug te plaatsen?
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... index.html
Fuel en exhaust, 7 exhaust pipe, nummer 15.
Is die niet terug te plaatsen?
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... index.html
Fuel en exhaust, 7 exhaust pipe, nummer 15.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Ik zou een plaat nimbus hittewerend materiaal kopen bij bijvoorbeeld Yvo van Elise-Shop en hiermee een koker/schild vouwen die om de bocht past en op de bestaande schilden om de uitlaat demper wordt vastgezet met boutjes/moertjes.
Dat kan prima tegen de troep die van de wielen komt en vomt een prima warme barriere.
Beetje versterken met wat alu profielen/strips zodat het niet kaport trilt en het zou er flink wat jaren tegenaan moeten kunnen.
Bye, Arno.
Dat kan prima tegen de troep die van de wielen komt en vomt een prima warme barriere.
Beetje versterken met wat alu profielen/strips zodat het niet kaport trilt en het zou er flink wat jaren tegenaan moeten kunnen.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
uitlaten
Bij mijn vorige uitlaat(bocht) van EPS, kwam er ook onheilspellend veel hitte vanaf wat dan weer uitstraalt naar de band en velg. Vond ik niet fijn, daarom heb ik die bocht "gewrapt" met uitlaatband. Eerst even bepalen hoeveel je nodig hebt, dat een half uurtje in een emmer water laten weken en vervolgens zo strak mogelijk om de bocht wikkelen. Een deel van het water pers je er dan al weer uit. Afmonteren met een paar (bijgeleverde rvs slangklemmen) motor even laten draaien zodat de rest van het vocht verdampt en klaar! Op die manier zit het superstrak en heeft bij mij het afgelopen jaar probleemloos gewerkt. Nu heb ik onlangs een uitlaat upgrade doorgevoerd (melding volgt nog). Een Piper uitlaatspruitstuk, 2,5" downpipe met 200 cel katalysator(Piper) en vanaf daar een dikke dBilas 2,5" bocht/ demper combinatie (dezelfde als op jouw auto zit).
Op voorhand heb ik die bocht met hetzelfde spul ingepakt. Een doos met meer dan voldoende lengte kostte mij € 42,50 bij: http://www.roukama.nl/contact.htm
Op voorhand heb ik die bocht met hetzelfde spul ingepakt. Een doos met meer dan voldoende lengte kostte mij € 42,50 bij: http://www.roukama.nl/contact.htm
- Bijlagen
-
- Speedster upgrade 017 [640x480].jpg (73.83 KiB) 8346 keer bekeken
-
- Speedster upgrade 024 [640x480].jpg (50.79 KiB) 8338 keer bekeken
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
nou, heel wat reacties
Ik heb alleen nog geen mensen gezien die ervaring met de grafiettape hebben.
Ik denk dat ik voor het gemak van de montage, eerst eens ga proberen met de hitteband. Het vormen, maar vooral het op een degelijke manier monteren/vastzetten van dat Nimbus zie ik nog even niet helemaal zitten..
Gr,
The Duke
Ik heb alleen nog geen mensen gezien die ervaring met de grafiettape hebben.
Ik denk dat ik voor het gemak van de montage, eerst eens ga proberen met de hitteband. Het vormen, maar vooral het op een degelijke manier monteren/vastzetten van dat Nimbus zie ik nog even niet helemaal zitten..
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Heatwrap ervaring
Klopt Smiley, DBilas kiest er heel bewust voor om die bocht niet te isoleren. En ik juist wel. Bovendien is de vervangende bocht zo dik dat de originele isolatie schalen volgens mij ook niet zullen passen.
@ The Duke: misschien is dit iets voor je, ter bescherming. http://www.weberracing.net/p382/Aluminu ... _info.html
Zoals ik zei heeft het bij mij zonder zo'n beschermingslaagje al een seizoen lang uitstekend voldaan op de EPS uitlaat.
@ The Duke: misschien is dit iets voor je, ter bescherming. http://www.weberracing.net/p382/Aluminu ... _info.html
Zoals ik zei heeft het bij mij zonder zo'n beschermingslaagje al een seizoen lang uitstekend voldaan op de EPS uitlaat.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Hi Duke,
Zoals mike al zei hebben wij een soort verlenging op het bestaande hitteschild gemaakt van nimbus. Het laat de bocht vrij zodat deze door (rij)wind gekoeld kan worden, en zorgt voor een prima barriere tegen stralingswarmte.
Ik heb ooit wat metingen van achterwielen en banden gedaan tijdens trackdays, en daar meette ik met de standaard uitlaatbocht een linker achterwiel dat tussen de 10 en de 20 graden warmer was als de rechter.
Met de Nimbus bescherming heb ik geen noemenswaardig verschil tussen beide zijden gemeten. De Nimbus is zo geplaatst dat het ook straling van de demper zelf tegen houdt.
Zoals mike al zei hebben wij een soort verlenging op het bestaande hitteschild gemaakt van nimbus. Het laat de bocht vrij zodat deze door (rij)wind gekoeld kan worden, en zorgt voor een prima barriere tegen stralingswarmte.
Ik heb ooit wat metingen van achterwielen en banden gedaan tijdens trackdays, en daar meette ik met de standaard uitlaatbocht een linker achterwiel dat tussen de 10 en de 20 graden warmer was als de rechter.
Met de Nimbus bescherming heb ik geen noemenswaardig verschil tussen beide zijden gemeten. De Nimbus is zo geplaatst dat het ook straling van de demper zelf tegen houdt.
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Heatwrap ervaring
Dat is zo. En ik moet zeggen dat de oplossing van Maik en Dominique er heel goed uitziet en voor The Duke misschien wel de beste oplossing is.SteV6 schreef:Het verschil is denk ik wel dat jij een atmo hebt en The Duke een turbo. Ik vermoed dat zijn uitlaatbocht behoorlijk heter wordt ...
SteV6
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
I.v.m. het vormen, maar vooral het op een degelijke manier monteren/vastzetten van dat Nimbus zie ik nog even niet helemaal zitten.. Ik zie niet echt veel mogelijkheden voor bevestiging, zonder het aan zaken vast te zetten, waaraan ik het niet vast wil zetten en daarom ga ik in eerste instantie hitteband proberen.
Als het eenmaal goed zit, lijkt me Nimbus beter, daar niet van..
gr,
The Duke
Als het eenmaal goed zit, lijkt me Nimbus beter, daar niet van..
gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops