Het begint weer te jeuken... Momo Team?

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Ruben schreef:En wat is de manier wel? Heb ik nog een lange weg te gaan zodra mijn hub geleverd gaat worden? :D
Ik denk dat het beter is dat Maik, Arno of een andere echte techneut dat ff uitlegt anders zeg ik het weer verkeerd.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Dennizz schreef:
piet schreef:Nieuwe stuurtje zit er op. :D
Wel moest Jan dat in hoog eigen persoon doen.
Ik bleek nog niet eens zo'n kluns want er zaten wel degelijk torx boutjes tussen. Bovendien heb ik wel BOE geroepen tegen de boutjes maar dat schijnt niet de manier te zijn om boutjes te laten schrikken die met locktite zijn behandeld. Hoe moet ik dat nu weten :shock:
Mijn imbus bouten zaten ook meer gelijmd :roll: Sleutel verboog helemaal met losdraaien en in eens PING. 8 keer gedacht ofzo: shit, nu brak de kop eraf, uiteindelijk niet gebeurd.

Ik twijfelde niet aan je torx boutjes hoor :wink:
:) 6 boutjes weet ik nu. Volgende keer dus eerst laten schrikken voordat je ze los probeert te draaien.
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Laten schrikken als een klap met een hamer Piet?

SteV6
S4 Avant
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Yep
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door stefan »

pffff als allen naar die boutjes kijk schrikken ze zo al 8) :lol:
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Toen ik keek, hielden ze zich krampachtig vast. Bang dat ik ze nog verder zou mollen dan Piet al had gedaan. :bag:
Caterham => Britse degelijkheid...
Elise
Mega lid

Bericht door Elise »

Slagschroevendraaier gebruiken :wink:

Afbeelding
Ruben
Actief lid

Bericht door Ruben »

Huppie is binnen! Hoe bevalt het stuur je Piet? Of heb je nog te weinig kunnen rijden?
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Super Ruben. Het stuurt veel directer. Voor luie mensen als ik scheelt dat weer dan hoef ik niet zoveel te sturen. Gekke is dat het net is of het ook lichter gaat maar dat komt natuurlijk omdat een stuurbeweging meer effect heeft. Ik ben er heel blij mee.

Ik moet alleen nog eens een keer mijn stuur recht laten zetten want dat valt nu ook meer op.
Spider
Mega lid

Bericht door Spider »

piet schreef:Super Ruben. Het stuurt veel directer. Voor luie mensen als ik scheelt dat weer dan hoef ik niet zoveel te sturen. Gekke is dat het net is of het ook lichter gaat maar dat komt natuurlijk omdat een stuurbeweging meer effect heeft.
klnkt positief! :wink:

Terwijl je toch zou verwachten> kleiner stuur, meer kracht nodig om te sturen, maar t zit allemaal in de beleving, toch? 8)
¨speed is life, but control is everything...¨
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Ik denk het. De extra kracht zal wel zo weinig zijn dan je daar niet zoveel van merkt.
Ruben
Actief lid

Bericht door Ruben »

Hij zit er op bij mij. Ben nog niet echt enthousiast. Installatie was ook niet echt plug en play voor mijn gevoel. Pulleytrekker nodig gehad om oude stuur eraf te krijgen en na plaatsing nieuwe stuur zat het niet helemaal lekker. Daar beetje mee lopen kloten, maar ik heb het gevoel dat ik stuur niet 100% recht krijg, maar misschien was dat met het originele stuur ook al zo.

Aluminium/ijzeren tussenplaat(je) van de hub (momo) heb je niet nodig en sluit niet mooi aan op het sparco stuur. Dat vraagt weer wat aanpassing voor de toeter omdat het stuur zelf een coating heeft die niet geleid.

Grip en vorm van stuur is wel lekker en twee centimeter kleiner geeft toch net dat beetje extra ruimte bij de benen.
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

de truuk met het stuur verwijderen is:

moer losdraaien maar minimaal twee slagen op de draad laten zitten
knieen optrekken zodat je vanaf de voorkant schuin naarboven kracht zet, dan vanaf exact de andere kant met de handpalmen een paar dreunen aan de binnenzijde van de bovenring v/h stuur geven.

Kan een paar keer nodig hebben en misschien moet je hem draaien, maar uiteindelijk komt ie met een knal los.

De spline waarop de hub gemonteerd wordt is redelijk fijn. Als je gebruik maakt van de originele hub om er een afneembare adapter op te plaatsen kan je hem merken en ervoor zorgen dat ie exact op dezelfde plaats terugkomt, maar met een nieuwe hub is het een beetje een gok. De kans is vrij groot dat ie niet exact in het midden uitkomt.
Dat kan echter wel op een eenvoudige manier tijdens het uitlijnen hersteld worden (door de stuurkogels af te stellen)

Welke claxondop gebruik je?
Afbeelding
Ruben
Actief lid

Bericht door Ruben »

Van Sparco zelf. Tussenstuk van hub past daar niet op, is de toeter te breed voor.

Hoe dan ook is het misschien lastig om zelf een eerste keer te doen. We kunnen ook mijn onhandigheid de schuld geven. Ik denk dat jouw truuk ook om wat vertrouwen vraagt. Oefening baart kunst in dat geval, maar ja, ik ben niet van plan zo vaak een stuur te vervangen ;) Daarnaast begreep ik van Piet dat ook VdK een hamer nodig heeft gehad.

Dat van dat uitlijnen zat ik ook al te denken. Maar wederom, ik ben nieuw in het zelf knutselen en daar moet dus een soort van vertrouwen groeien dat dat wat je sloopt over het algemeen weer gemaakt kan worden.

Heb je mijn email nog gekregen?
michel
Actief lid

Bericht door michel »

Slijptol Ruben :lol: Of je kisten even aan een schoppen :lol:
Plaats reactie