die heb ik er al tussen gezet. Bij eerste rit ging het lampje toch weer aan...
Werkt dus niet altijd (maar dat had ik op andere fora ook al gelezen).
Ik zoek dus nog een oplossing.
Lambda sonde
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Ah, ik dacht dat je er electronica tussen had, ipv een verlenging.12Esc schreef:die heb ik er al tussen gezet. Bij eerste rit ging het lampje toch weer aan...
http://www.moto-concept.de/de/autos/ope ... m_id=16196
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Krijg je wel een P0420 code dan?12Esc schreef:ik heb ook electronica geprobeerd, werkte ook niet.
De electronische oplossing of zo'n spacer helpen alleen tegen de 'Catalyst System Efficiency Below Threshold' foutcode van de tweede sensor.
Als het een andere code is, dan gaat geen van deze oplossingen iets doen daartegen..
Van de electronische variant voor het verhelpen/voorkomen van de P0420 code zijn trouwens twee varianten:
- Een circuitje (meestal wat condensators en weerstanden) die in het signaal aderpaar van de sensor wordt gesoldeerd en het signaal van de sensor aanpast/dempt. Hierbij blijt de sensor dus wel gewoon geplaatst.
- Een 'stand alone' circuit die door midel van een 555 timer chip een (langzaam) wisselende spanning uitlevert. Hierbij wordt de lambda sensor zelf verwijderd en een dikke 50W weerstand voor de controle van de verwarming geplaatst en dan wordt de simulator op de signaal-draden aangesloten
Beide oplossingen zouden ook zelfs met een kat-loze auto moeten werken en zorgen dat de P0420 weg blijft.
Met de spacer oplossing is het bij een sportkat vaak wel genoeg, maar zonder kat is het soms nog net te weinig.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..