Cat cams nokken

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Quote GM <2007 cams:

The 2006MY L61 cams can interchange with LSJ cams, both intake and exhaust. These cams are the exact same profile, only at different timings.

LSJ intake lift: 10.03790354 (5.9543 camlift)
LSJ exhaust lift: 10.04392819 (5.95143 camlift)

Quote Dude uit datzelfde VX220 stukje:

got my std and the mantapart racecams measured today by a camdesigner:
std-cams at 0.050" 171,8 degree and 0.23472" camlift


Deze gemeten 0.23472" (5.96189mm) komt aardig overeen met de 5.9543mm LSJ camlift...
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Dan is blijkbaar de ratio van de tuimelaars anders in de l61.
C30-94@0.55bar
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Dat zou leuk zijn, want dan zou je met alleen andere tuimelaars op een hogere lift uitkomen.
Helaas zijn de ratio's tussen hydro adjuster, cam en de kleppen voor alle Ecotecs 2.0, 2,2 2,4) alle hetzelfde... (Ik dacht 1,7:1?)
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ok, dan weet ik het antwoord ook niet...
C30-94@0.55bar
2-20
Nieuw lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 sep 2009 11:56

Bericht door 2-20 »

The cam lifts given by the performance handbook for the L61 are in line with Dude figures:

5.9804 intake
5.9752 exhaust
5.9619 measured by Dude.

So is there a change in the ratio between the L61 and the Z22se ?
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

No,
Same head, so same ratio between cam, valve and lash adjusters.
(And although the Saab/LSJ head is a different (sand) casting, it has the same cam/valve geometry.
2-20
Nieuw lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 sep 2009 11:56

Bericht door 2-20 »

So how could Anders find 9.5 of valve lift with very close camlifts ?
To me the 9.5 mm found by Anders looks weird.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4554
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Dag iedereen.
Effe de waardes neerpennen.
175 pk @ 6316 TR/MIN
214 nm @ 5029 TR/MIN
Voor de mensen die er ook wll aan beginnen mss toch maar het best een ander uitlaatsysteem i.p.v. de standaard rotzooi opschroeven.
Grtz Dre
captain slow
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

hey tibby

en nu maar gaan twijfelen welke uitlaatkeuze :lol:

heb je ondertussen al een ander luchtfilter of nog andere modifacaties uitgevoerd of enkel de 2.4 plus je nokkenassen en peters remap :?:







grt stefan
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Welke andere mods had je ookalweer gedaan? Ook het 2.4 inlaatspruitstuk? Dan vallen de waardes wel wat tegen of niet? Ik dacht dat 185pk al haalbaar was met enkel alleen het 2.4 inlaatspruitstuk en remap :?:
Afbeelding
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

@ maik

of tibby zou van wiel pks spreken :?: dat zou de zaak veranderen natuurlijk








grtz
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7385
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

@maik; Tibby heeft een Green (volledig) Twister systeem (luchtfilter). 2.4 inlaat en de Cat cams.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4554
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

He de mannen!
Qua vermogen had het wat meer knn zijn.
Daarom dat we denken dat de originele uitlaatlijn de bottlenek is.
Ander uitlaat manifold heb ik al. ( gekocht van timthedragon op het Duitse forum). De magnaflow 59954 sportcat is ook onder de weg. Positief aan het nieuwe program van Peter is dat je MIL lampje kan laten uitschakelen (wat ik ook heb laten doen) dat aangaat na het plaatsen van een sportcat.
Grtz
Ps de vermogenmeting komt van Peter na de mapping. Dus ik veronderstel dat het vermogen van de blok komt?
captain slow
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Als het het vermogen aan het blok is, dan lijkt de uitlaatlijn dus niet de bottleneck... Peter haalde uit ongeveer dezelfde set-up maar dan met de standaard nokkenassen 190pk... Ik gok er dan maar op dat die 175pk aan de wielen is? Ik denk dat we even op een antwoord van Peter moeten wachten :wink:
Afbeelding
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

tibby schreef:He de mannen!
Qua vermogen had het wat meer knn zijn.
Daarom dat we denken dat de originele uitlaatlijn de bottlenek is.
Ander uitlaat manifold heb ik al. ( gekocht van timthedragon op het Duitse forum). De magnaflow 59954 sportcat is ook onder de weg. Positief aan het nieuwe program van Peter is dat je MIL lampje kan laten uitschakelen (wat ik ook heb laten doen) dat aangaat na het plaatsen van een sportcat.
Grtz
Ps de vermogenmeting komt van Peter na de mapping. Dus ik veronderstel dat het vermogen van de blok komt?

Met een beetje 200 cells sportcat (en zonder precat) zou je normaal geen problemen moeten krijgen met foutcodes etc. Maar elektronisch uitschakelen is nooit weg.

Je zat een beetje aan de standaard demper (look) vast daar in België, nietwaar? Wat dacht je van de standaard Turbo demper monteren? Ziet er hetzelfde uit als een 2,2 demper. :wink:
Plaats reactie