Maik schreef:Koud vind ik ze ook nog erg goed hoor. Ik durf wel te zeggen dat de 888-en koud al meer grip hebben dan mijn oude T1R-en koud... Dus je kan al redelijk stevig beginnen aan een sessie op het circuit zo gezegd. Maar ik zal ze de komende tijd nog wel wat meer "ontdekken"...
Klopt koud zijn ze al heel goed, maar ik bedoel in het najaar met een graad of 5 na een nachtje afkoelen rustig wegrijden en na 500m haaks links af op een grote kruising met sportieve snelheid, daar was de onderstuur......
Ze zijn vrijsnel op een temperatuur waar ze net zo goed zijn als gewone straatbanden, maar als ze dat nog niet zijn, gaan ze wel veel eerder glijden.
Op een nat en koud Abbeville had ik een rondje of 4 nodig om de voorbanden genoeg temperatuur te geven om lekker te kunnen sturen.
Mijn vrouw durfde niet 4 ronden zo te rijden dat de voorbanden warm genoeg werden en zij heeft dan ook niet met plezier daar kunnen rijden (ik des te meer )
Ik heb eigenlijk dit jaar voor het eerst A048's voor algemeen gebruik toegepast. In de afgelopen jaren veel te voorzichtig geweest: bij kans op regen of langer dan een dag weg niet op A048's.. stel je voor dat het nat wordt.
Na het aanschouwen van de Elisetrophy op een compleet doordrenkt Spa afgelopen jaar had ik zoiets van "sowee... die dingen doen het toch wel heel erg goed in de regen".
Vorig weekend naar Hethel geweest en aardig in de regen aan het boenderen geweest. Eerlijk gezegd ben ik best onder de indruk van de performance in het nat. Ik zeg meer grip dan T1Rren in de regen!
Jullie hebben het over de R1R als winterband. Dat zou ik dus weer niet doen... de R1R is net als de R888 en de A048 niet geschikt voor gebruik onder de 10 graden Celcius.
Voor zover ik dat heb begrepen loop je het risico dat het rubber desintegreerd (stukken uit het loopvlak). Wel een beetje mee oppassen dus!
Mijn ervaring met de A048 met nat weer zijn erg goed. Was ook huiverig maar eerste paasdag dit jaar hadden we een toerrit op lekkere kronkelwegen, en ik als enige met semi's, was zwaar onder de indruk, wat een mega grip.
Sinds ik m'n speedster turbo (standaard, nauwelijk fratsen) heb, rij ik op R888's. Weet eerlijk gezegd niet beter want zo heb ik 'm uit Duitsland 2 jaar geleden geimporteerd. Ik ben geen track-rijder en houd de voiture in de winterperiode behoorlijk "op stal". Zodra het kouder dan ca. 10 C wordt of stevige regenbuien voorspeld zijn, maak ik een serieuze afweging. In de eerste maanden namelijk onbedoeld een keer dwars gestaan op slechts vochtig maar koud wegdek en koude banden na acceleratie en linker bocht bij stoplicht. Liep allemaal goed af maar was meer geluk dan wijsheid. En wat angstige drijfpartijen op natte snelwegen gahad. Dan houden R888's niet veel... Op bedrijfstemperatuur krijg ik de banden bij normaal weggebruik natuurlijk niet zo snel maar laat tegenwoordig een en ander ook eerst een beetje opwarmen. Dat neemt niet weg dat deze band, zoals eerder gezegd, inderdaad een soort duivels grip geeft. Elke rotonde en bocht is feest, elke acceleratie na een stoplicht is megacool. Nu nog die winterbanden...heb hierboven al wat tips gelezen.