Airbox modificatie
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Das waar, maar sommigen zoals ik hebben het niet zo voor forced induction.
Velen die met 192 pk toyota motor elise rijden en dan de SC versie uittesten klagen erover zelfs minder sensatie te beleven ook al gaat hij stukken beter vooruit in de lage en midden rpm's en gaat hij uiteindelijk vlugger.
Ik heb het meer voor het gevoel en de kick van een goed getunde screaming N/A ook al kost dat wat meer.
Velen die met 192 pk toyota motor elise rijden en dan de SC versie uittesten klagen erover zelfs minder sensatie te beleven ook al gaat hij stukken beter vooruit in de lage en midden rpm's en gaat hij uiteindelijk vlugger.
Ik heb het meer voor het gevoel en de kick van een goed getunde screaming N/A ook al kost dat wat meer.
- stevenflappy
- Contacteer:
Dat wil ik ook, daarom ga ik niet voor de SC maar liever voor de TB's! Alleen duurt het zo allerjezus lang voor er nieuws is, ook als je kijkt naar die nieuwe NL kit, iedereen is er mee bezig, er wordt mee geraced, Hitec gaat het verkopen maar niemand weet iets........
Maar ik wil zeker een getunede NA voor het geluid, dat is zo belangrijk bij een auto! 

- Piet
- Giga lid Carbon
Wat kun je toch mekkeren flap. Dat verhaal van HITec is splinternieuw (5 weken oud om precies te zijn alleen wist jij het nog niet, voor jouw is het 2 weken oud) en je weet nu al dat het een bestaande set is ontwikkeld door Kronenburg een bedrijf uit Nederland en dat HITec kijkt of ze het passend kunnen krijgen in een Speedster en als er genoeg belangstelling is dat ze dat gaan verkopen. Ik zou zeggen meld je bij HITec dat geïnteresseerd bent.
- stevenflappy
- Contacteer:
Geen mekkeren, als je kijkt hoe lang het duurt voor ze iets op de markt krijgen dan duurt het nog wel even... Thorney is al een jaar bezig denk ik, Hitec vind ik te ver weg.... Als ik dan problemen krijg heb ik echt een probleem... Nou is Thorney wel een langdurig probleem apart hoor!! Maar we wachten af, maarre waar rijden die race-wagens nou?
- Piet
- Giga lid Carbon
Ja, je hebt gelijk van Thorney. Maar als HITec te ver weg is dan is Thorney dat ook, want zo'n zee is ook niet handig. Dus als die wat had ging je dat ook niet doen.
Je hebt op zich wel gelijk dat je het liefst iets in Nederland terecht kan, denk dat we het daar wel allemaal over eens zijn.
Afwachten maar of ze bij jouw op de hoek wat gaan doen.
Je hebt op zich wel gelijk dat je het liefst iets in Nederland terecht kan, denk dat we het daar wel allemaal over eens zijn.
Afwachten maar of ze bij jouw op de hoek wat gaan doen.

- stevenflappy
- Contacteer:
- SteV6
Als HiTec die TB kit voor elkaar krijgt dan is er toch helemaal geen probleem?!
Dan kan je in het geval van problemen naar Geldrop, want daar zit Kronenburg die de set ontwikkeld hebben! En voor zover ik weet hebben die jongens een zeer goede reputatie.
Thorney heb ik afgeschreven nu ik weet dat Kronenburg/HiTec er ook mee bezig zijn. Dit weekend gaat de mail in ieder geval richting Hartmut.
SteV6
Dan kan je in het geval van problemen naar Geldrop, want daar zit Kronenburg die de set ontwikkeld hebben! En voor zover ik weet hebben die jongens een zeer goede reputatie.
Thorney heb ik afgeschreven nu ik weet dat Kronenburg/HiTec er ook mee bezig zijn. Dit weekend gaat de mail in ieder geval richting Hartmut.
SteV6
S4 Avant
Ik ben sinds enkele weken eigenaar van een speedster en ben dan ook begonnen aan de basic aanpassingen.
Mijn logo's zijn verwijderd en ik heb de airbox mod gedaan zoals hier is uitgelegd.
Ik heb vanaf 3000rpm de diepe brom,maar tot mijn grote spijt voel ik een stevig vermogenverlies.
Verder is de speedster volledig standaard,inclusief precat.
Ook hoor ik bij voluit optrekken,een klikkend geluid vanaf 2800rpm tot 3300rpm,wat volgens mij de gasklep is.
Kan het zijn dat er teveel lucht binnenkomt nu,maar motor dit niet wegkrijgt door standaard uitlaat?
Of misschien slechte flow in airbox,of slechte zuurstof brandstofmengeling?
Ik ga het nieuwe gat terug dichtmaken met ducktape zodat ik terug op standaard zit.Ik had deze winter graag bmc airbox gestoken,nu ben ik al bang dat dit ook tot vermogenverlies zal leiden.
Heeft er iemand goede tips voor mij?
Alvast bedankt...groeten Tony
Mijn logo's zijn verwijderd en ik heb de airbox mod gedaan zoals hier is uitgelegd.
Ik heb vanaf 3000rpm de diepe brom,maar tot mijn grote spijt voel ik een stevig vermogenverlies.

Verder is de speedster volledig standaard,inclusief precat.
Ook hoor ik bij voluit optrekken,een klikkend geluid vanaf 2800rpm tot 3300rpm,wat volgens mij de gasklep is.
Kan het zijn dat er teveel lucht binnenkomt nu,maar motor dit niet wegkrijgt door standaard uitlaat?
Of misschien slechte flow in airbox,of slechte zuurstof brandstofmengeling?
Ik ga het nieuwe gat terug dichtmaken met ducktape zodat ik terug op standaard zit.Ik had deze winter graag bmc airbox gestoken,nu ben ik al bang dat dit ook tot vermogenverlies zal leiden.
Heeft er iemand goede tips voor mij?
Alvast bedankt...groeten Tony
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Zou niet moeten. Er zijn rijders met een open K&N kelk, of een BMC met een zeer goede flow erin.Tony schreef:Ook hoor ik bij voluit optrekken,een klikkend geluid vanaf 2800rpm tot 3300rpm,wat volgens mij de gasklep is.
Na de filterkast heb je nog een relatief dunne plastic pijp, tot je bij de gasklep zit.
Volgens mij is er pas na de klep (inlaatspruitstuk) een vacuum wat verstoord kan worden.
Is er kans dat je iets per ongeluk beschadigd hebt, bij de modificatie?
Beschrijf de stappen eens die je gedaan hebt.
Oh ja; welkom.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- sooike
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Hey Tony, welkom, eindelijk eens iemand uit de buurt
.
Vermoedelijk moet de ECU ook nog wel wat bijsturen wegens de vlottere zuurstoftoegang van de airbox, vermogenverlies door deze mod???
Toen ik vorig jaar m'n speedster kocht zat er een open K&N filter op, ook met standaard uitlaat, reed toch prettig, ook de diepe brom bij volgas.
Komt jouw speedster uit Gooreind?
veel geluk, en veilige kilometers.............

Vermoedelijk moet de ECU ook nog wel wat bijsturen wegens de vlottere zuurstoftoegang van de airbox, vermogenverlies door deze mod???
Toen ik vorig jaar m'n speedster kocht zat er een open K&N filter op, ook met standaard uitlaat, reed toch prettig, ook de diepe brom bij volgas.
Komt jouw speedster uit Gooreind?
veel geluk, en veilige kilometers.............

Einfach nur ein nackter Sportler
Bedankt voor de snelle reacties.
Ja,mijn speedster komt uit gooreind
Jullie weten hier echt alles!
Ik heb de standaard pijp losgemaakt van gasklep en filterkast,voorzichtig bak eruit geprutst(wat is het allemaal krap in een speedster)dan het tweede gat gemaakt in filterkast zoals aangegeven op fotos van maik.
Bestaande slang in filterkast in twee gesneden en in 2de gat geplaatst.
Alles terug gemonteerd,ik zou me niet kunnen inbeelden wat er verkeerd kan gegaan zijn.
Hij trekt minder vlot in toeren,het geluid is uiteraard beter,buiten dat raar tik geluidje vanaf 2800rpm.
Ja,mijn speedster komt uit gooreind

Jullie weten hier echt alles!
Ik heb de standaard pijp losgemaakt van gasklep en filterkast,voorzichtig bak eruit geprutst(wat is het allemaal krap in een speedster)dan het tweede gat gemaakt in filterkast zoals aangegeven op fotos van maik.
Bestaande slang in filterkast in twee gesneden en in 2de gat geplaatst.
Alles terug gemonteerd,ik zou me niet kunnen inbeelden wat er verkeerd kan gegaan zijn.
Hij trekt minder vlot in toeren,het geluid is uiteraard beter,buiten dat raar tik geluidje vanaf 2800rpm.
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
airbox
Welkom Tony.
Ben het met Sooike eens dat de ECU nog moet inleren, de massaklem losmaken (-pool accu) en na een paar minuten weer monteren. Of zekering 8 dacht ik (weet Smiley uit z'n hoofd) eruit halen kan ook. Daarna gaan rijden en ruim de tijd nemen, sommige doen het in 50 Km, ik zelf neem nog wat meer kilometers om de ECU de tijd te geven instellingen te wijzigen.
Dat tikkende geluid....... geen idee. Kan je dat iets beter omschrijven?
Succes!
Ben het met Sooike eens dat de ECU nog moet inleren, de massaklem losmaken (-pool accu) en na een paar minuten weer monteren. Of zekering 8 dacht ik (weet Smiley uit z'n hoofd) eruit halen kan ook. Daarna gaan rijden en ruim de tijd nemen, sommige doen het in 50 Km, ik zelf neem nog wat meer kilometers om de ECU de tijd te geven instellingen te wijzigen.
Dat tikkende geluid....... geen idee. Kan je dat iets beter omschrijven?
Succes!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!