Airbox modificatie

Weetjes en tips voor onze auto.
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Re: airbox

Bericht door Smiley »

S. Gonzales schreef:Of zekering 8 dacht ik (weet Smiley uit z'n hoofd) eruit halen kan ook.
Correct.
Afbeelding
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door sooike »

Tony schreef: Ja,mijn speedster komt uit gooreind :)
Jullie weten hier echt alles!
De vorige eigenaar heeft zich hier nooit gemeld, tof dat jij dat wel doet :D
Ik ben ook van Gooreind, en wist dat die blauwe een tijd geleden te koop stond, vandaar dus die vraag.
Ik ben ook de ECU aan 't inrijden, gisteren het plaatsen van de 2.4 inlaat afgerond :D Nu is het aanzuiggeluid dat de open K&N kelk geeft, nog agressiever, heerlijk :D
Einfach nur ein nackter Sportler
Tony
Lid

Bericht door Tony »

Ik heb het tikkende geluid gevonden!
Heb daarnet alles nagekeken en blijkbaar zat de airboxbevestiging onder het koelvloeistofbakje los,waardoor de airbox los zat en ergens bovenaan "tokkelde".
Hij blijkt vrij vast te zitten nu,ik kan de andere bevestiging nog niet nakijken,omdat dan heel mijn wielkuip er terug af moet.
Voor mij was dit al een hele opgave,vermits ik een beginnende klusser ben :)
Bij het terug erin "puzzelen" van de wielkuip heeft 1 plug het begeven vooraan,deze kan ik miss best bij opeldealer gaan halen?

Bedankt voor de zekering tip!
Zorgt dit ervoor dat de ECU sneller leert?

De eigenaar van Gooreind had zijn wagen idd al geruime tijd te koop.
Hij was begonnen aan 18500,dan gezakt naar 16000,dan naar 15000,op die moment ben ik gaan kijken,maar was nog in twijfel met andere speedsters.
Een week later belde hij me op dat ik hem mocht hebben voor 13000 omdat het snel moest gaan,dan was mijn twijfel weg.
Hij is de eerste maal ingeschreven in december 2004 wagennummer 3513.
Ik ben er heel tevreden mee,echt een leuke ervaring.
Jaren heb ik met snelle motors gereden,maar 3 jaar geleden een crash gehad(fout van andere partij),waardoor ik enkele maanden in een rolstoel heb moeten zitten,heb er gelukkig niets aan overgehouden.
Sindsdien beetje schrik voor 2wielers,en daarmee op de speedster uitgekomen,kwestie van toch nog een speelgoedje te hebben.
De komende jaren zou ik ook het vermogen een beetje hoger willen krijgen dmv uitlaatlijn en 2.4inlaat.
Ik ben blij dat ik op dit forum antwoorden vind op de meeste van mijn vragen.
Smiley

Bericht door Smiley »

Tony schreef:Bedankt voor de zekering tip!
Zorgt dit ervoor dat de ECU sneller leert?
Nee, maar je "reset" hem ermee, zodat hij dan direct begint met alles in te leren wat hij als variabele kent.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
sooike

Bericht door sooike »

Tony schreef:Bij het terug erin "puzzelen" van de wielkuip heeft 1 plug het begeven vooraan,deze kan ik miss best bij opeldealer gaan halen?
Als beginnende Speedsterklusser ben je waarschijnlijk niet op de hoogte van de Speedsterprijzen.
Vele onderdelen zijn gemeenschappelijk met de Lotus familie. Onderdelen zijn dikwijls goedkoper bij Lotus dan bij Opel. Vb de achterste plastic houdertjes waar je de softtop in vast klikt kosten bij de Opel dealer 30 euro/stuk, bij Lotus nog geen 5 euro. Mij vroegen ze ooit voor 4 moeren van de achterste spoorstangen 50 euro te betalen (inkl. korting :shock: ). Ik heb ze dus elders gekocht.

Een verwittigd man is er twee waard, of zoiets :lol:
Smiley

Bericht door Smiley »

sooike

Bericht door sooike »

Hier had ik het over in m'n voorbeeld.
http://www.elise-shop.com/bracketrear-c ... p-963.html

Die "Rawlnuts for Wheelarch liners" van jouw link, heeft Tony nodig denk ik.
Tony
Lid

Bericht door Tony »

De plug die bij mij kapot is zag er anders uit.
Heel de wielkuip zit vast met ongeveer 6 vijzen en vooraan met 2 pluggen(waar de wielkuip achter gekleurde kunststof komt.
Zag er uit als een muurplug die zich openzet bij indraaien vijs.
Heb serieus liggen trekken en duwen aan die wielkuip,achteraf las ik op het forum dat het nieuw 260euro kost,zal er volgende keer beetje voorzichtiger mee zijn :lol:

Mijn volgende klus zal het uitboren van de precat worden,als dit nu echt meevalt van tijdsduur ga ik wel overwegen om een larini catvervanger te steken en éénmaal per jaar de standaard cat terug te zetten voor de keuring.

[/url]http://www.elise-shop.com/larini-decat- ... -1034.html

goede tip om via Lotus te kopen,logischer wijze zou je denken dat opel goedkoper zou zijn,waar die forums niet goed voor zijn!!! :D
sooike

Bericht door sooike »

Ja, de originele pluggen zien er inderdaad anders uit.

Op deze tekening is het nr.8
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... index.html

Ik heb ze zelf vorig jaar eens bij de Opel dealer besteld, iets van een 20 euro voor een zakje van 5 stuks, ondertussen na een jaar alle 5 op gebruikt.
Don.Hasi
Nieuw lid

Bericht door Don.Hasi »

goede avond :)

is this modification still state of the art? Or do you have measured one car on a rolling road with a negative result? Is the BMC the proved better solution?

Groeten
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie