ombouw rhd > lhd
ombouw rhd > lhd
Ik ben begonnen aan de ombouw van mijn vx 22o naar een links gestuurde auto.
hier volgen alvast wat foto's
hier volgen alvast wat foto's
- Bijlagen
-
- seedster01.jpg (142.87 KiB) 6081 keer bekeken
-
- speedster02.jpg (175.36 KiB) 6080 keer bekeken
-
- seedster03.jpg (160.13 KiB) 6079 keer bekeken
“Nur fliegen ist schöner”
koplampen en achterlichten heb ik al omgebouwd helaas heb ik er geen foto's van gemaakt.
Ik heb een dashboard en het paneel waar de schakelaars in zitten 2e hands gevonden.
Nieuw heb ik een stuurhuis, lucht verdeelhuis, remleidingen,abs bracked
Het wissermechaniek heb ik gespiegeld.
Het verwarming's huis wil ik ook gaan spiegelen.
ook het stoelframen ga ik ombouwen.
en verder moet ik nog kijken hoe het loopt.

Ik heb een dashboard en het paneel waar de schakelaars in zitten 2e hands gevonden.
Nieuw heb ik een stuurhuis, lucht verdeelhuis, remleidingen,abs bracked
Het wissermechaniek heb ik gespiegeld.
Het verwarming's huis wil ik ook gaan spiegelen.
ook het stoelframen ga ik ombouwen.
en verder moet ik nog kijken hoe het loopt.

- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Vergeet ook niet je midden-console te verplaatsen en de plaats van de 'footwell divider' (en hiervoor een LHD te monteren).
De midden-tunnel zit namelijk niet helemaal in het midden. De bestuurder heeft meer ruimte in deze auto's, maar de extra gaten/inserts zitten al in de vloer.
Als je dat niet doet zal je de nieuwe 'bestuurders-stoel' niet kunnen schuiven op de rails. Daarvoor moet hij een stukje verder naar het midden staan om voldoende ruimte te hebben (en daardoor de passagier dus wat meer naar de zijkant).
Dus als je de kap van de middenconsole er af haalt en goed kijkt zie je waar deze in een LHD moet komen.
Alleen de brackets van de divider moet je volgens mij opnieuw popnagelen op de juiste plaats, maar da's niet echt grote klus.
De divider van een LHD is hoger als die van de RHD en heeft niet de 'voetsteun' er op.
Als je een voetsteun wilt bij de bestuurder zal je deze ook even los moeten kopen. Zit trouwens gewoon met sikaflex geplakt/gekit aan de chassisbalk aan de linkerkant in dat geval.
Bye, Arno.
De midden-tunnel zit namelijk niet helemaal in het midden. De bestuurder heeft meer ruimte in deze auto's, maar de extra gaten/inserts zitten al in de vloer.
Als je dat niet doet zal je de nieuwe 'bestuurders-stoel' niet kunnen schuiven op de rails. Daarvoor moet hij een stukje verder naar het midden staan om voldoende ruimte te hebben (en daardoor de passagier dus wat meer naar de zijkant).
Dus als je de kap van de middenconsole er af haalt en goed kijkt zie je waar deze in een LHD moet komen.
Alleen de brackets van de divider moet je volgens mij opnieuw popnagelen op de juiste plaats, maar da's niet echt grote klus.
De divider van een LHD is hoger als die van de RHD en heeft niet de 'voetsteun' er op.
Als je een voetsteun wilt bij de bestuurder zal je deze ook even los moeten kopen. Zit trouwens gewoon met sikaflex geplakt/gekit aan de chassisbalk aan de linkerkant in dat geval.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Contacteer:
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Console is ook niet gelijk:

Op het uk forum http://www.vx220.org.uk/forums/index.php zit ook een zweed die een ombouw gedaan heeft. (geen idee hoe hij heet, effe navragen daar)
Misschien handig op tips uit te wisselen.

Op het uk forum http://www.vx220.org.uk/forums/index.php zit ook een zweed die een ombouw gedaan heeft. (geen idee hoe hij heet, effe navragen daar)
Misschien handig op tips uit te wisselen.
Laatst gewijzigd door Smiley op 04 dec 2010 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
kachel huis ombouwen
kachelhuis spiegelen
- Bijlagen
-
- speedster08.jpg (165.38 KiB) 5914 keer bekeken
-
- speedster07.jpg (162.34 KiB) 5910 keer bekeken
-
- speedster11.jpg (145.79 KiB) 5911 keer bekeken
kachel huis ombouwen
spiegelen
- Bijlagen
-
- speedster10.jpg (148.3 KiB) 5916 keer bekeken
-
- speedster09.jpg (157.1 KiB) 5912 keer bekeken
kachel huis ombouwen
De kachel werkt nog niet maaaaar de airco werkt prima. 

- Bijlagen
-
- speedster12.jpg (121.91 KiB) 5809 keer bekeken
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Voor als hij s'nachts altijd buitenslaapt; denk aan de osmose door de vrieskou he. Liefst binnen, of ten minste een cover erover.
Ook kunnen de schakelkabels bevriezen bij extreme temperaturen.
Ook kunnen de schakelkabels bevriezen bij extreme temperaturen.
Het leven is geen sprookje.