ben op zoek naar okkasie einddemper voor 2.2

Op zoek naar onderdelen.
Gebruikersavatar
Speerke
Actief lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 27 okt 2006 18:23
Locatie: Deurne (Nederland)

Bericht door Speerke »

Ik heb hem wel laten vullen met acoustafill, ik geloof niet dat het beter dempt, maar het grote voordeel is dat dit spul niet na 3000 km is verdwenen. Ik heb er al flink wat trackdays mee gereden inclusief de “French Frolic Extreme” met buitentemperaturen van 35C en misschien nog wel hoger en hij dempt nog altijd als nieuw :!:
Less Is More
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Als ze geluid meten in België dan zal die niet door de keuring komen. Wel mooi dat die acoustafill blijft zitten.
Gebruikersavatar
Tony
Lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46
Locatie: Schoten

Bericht door Tony »

ok,dan gaat het zeker acoustafill worden!
Over het algemeen meten ze het geluid niet op de Belgische keuring,maar als ze vermoeden dat het geen standaard demper is gaan ze alles uitpluizen en moet je normaal attesten kunnen voorleggen.
Dus ik hoop dat die tullet stationair nog een beetje meevalt van herrie en dat de keuring mannen in een goede bui zijn.(dat doet ook al veel)
In het slechtste geval wordt het een jaarlijkse uitlaat knutsel weekend,kan ook gezellig zijn :D
Heb verleden weekend mijn bmc geplaatst met aangepaste aanzuigbuis,hopelijk gaan ze daar ook niet over zeuren. :?
Bijlagen
DSC01932 (Custom).JPG
DSC01932 (Custom).JPG (62.35 KiB) 962 keer bekeken
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1524
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Tony schreef: Heb verleden weekend mijn bmc geplaatst met aangepaste aanzuigbuis,hopelijk gaan ze daar ook niet over zeuren. :?
Zoals het er nu uit ziet is het wel redelijk duidelijk 'aangepast' en kan een keurmeester wellicht vraagtekens krijgen.

Wat je kan doen is op zich de opzet houden, maar de buis zwart laten anosideren of (mat)zwart spuiten en ook zwarte (siliconen of rubberen) 'knietjes' gebruiken om deze te monteren naar het filter en de gasklep.

Zorg dat er geen opvallende merk-logo's op staan en laat zoveel mogelijk andere slangen er zo langs lopen of aan vast zitten met nette clips of kabelbinders die lijken op de 'fabrieks' oplossing en het valt al meteen stukken minder op voor een persoon die niet dagelijks deze auto's te zien krijgt.

Blijft een gok of het een probleem is of niet bij de keuring, maar je kunt op die manier je kansen wel vergroten dat het niet opvalt.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Tony
Lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46
Locatie: Schoten

Bericht door Tony »

Ik ben gisteren de volledige Tullett gaan afhalen bij Co'tje.
Ineens gezellige dag Amsterdam van gemaakt en savonds nog iets gaan drinken in de Zaanse schans.
Mooi gebied daar!

Dit onderwerp "op zoek naar okkasie demper" mag dus afgesloten worden. :)
Gesloten