Dan moet ik toch maar een keertje een stukje met je meerijden als hij weer een beetje inelkaar zit, mits de passagiersstoel er dan ook niet uitbezuinigd is
Ik zou niet graag met mezelf meerijden , maar je bent van harte welkom als ie weer in elkaar zit.
Betekent dit dat de motor weer al in elkaar gezet is, waardoor je dit kon vaststellen of was dit misschien eerder al ontdekt ? Zijn er misschien ook wat beelden van het aanpassen van de motor ?
Gaan eigenlijk een paar dingen door mn hoofd nu : Sonja Bakker, (en dan niet op die manier!) Waar haal je de tijd vandaan, Gaaf, $ , en zo nog een paar dingetjes!!
Gaaf project en Succes!
Veel plezier er van straks, maar dat komt wel goed met 500+ pk en 850Kg!
Herman schreef:Update van 'klusjes te doen':
- Verwarming eruit
- Accu (kleine gel-accu) achter bijrijderstoel
- Oil catch tank (van de dry-sump) voorin op de plaats van accu en verwarming
Door luchtaanvoer naar interieur uit omgeving van de oil tank te halen zal de lucht niet helemaal koud zijn
- Oliekoeler eruit
- Olieleidingen (plus chassis en catchtank) gebruiken als oliekoeler
- Elektrische waterpomp eruit (dan maar altijd 2 minuten stationair laten draaien)
- Versteviging koplampen en splitter (is nodig)
- Nieuw sleepoog
- Aanpassen chargecooler op maatvoering buizen gelijk aan turbo en gasklephuis diameters
- Groter luchtfilterhuis en betere verse-luchtaanvoer op plaats waar oliekoeler zat.
- Vuile lucht rond radiators tegengaan
- Wat opruimwerkjes, zoals 10 kilo bedrading opruimen
- Titanium uitlaat (alleen als die beetje betaalbaar blijkt) -20 tot -25KG!
Nieuwe target 850KG en 500-550pk.
Aangezien je kachel eruit gaat neem ik aan dat je deze alu buizen nu gaat gebruiken als olieleidingen??
En hoezo nu de accu achter een stoel? Niet beter om deze voorin te hebben qua gewichtsverdeling? Of gewoon geen plek voor??
Herman schreef:Door luchtaanvoer naar interieur uit omgeving van de oil tank te halen zal de lucht niet helemaal koud zijn
Die luchtaanvoer moet dan wel afsluitbaar zijn, lijkt me... Als het buiten 30 graden is en je olie rond de 100, dan wordt het nog meer een sauna dan normaal.
Nooit geweten dat de verwarming van een reguliere opel was.
Weet je dat zeker van die corsa?
In de UK loopt er zelfs een groupbuy voor een maatwerk oplossing.
Ik pik hem wel een keer op met de spiegel.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.