Geweldig, de auto pakt nu op, zoals je van een sportwagen zou verwachten.....maar ik ben er nog een beetje bang van
Dat ga ik dus nog eens rustig opbouwen
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Rond de 250pk zoals hij nu is, en hopelijk tegen de 260 als er een 2.5" uitlaat onderligt.
Exmanta had 250pk/295 NM met zijn opzet, en dan is het verdomd indrukwekkend als je ziet dat een "exige cup 260" 260pk/236NM doet.
De opel manta club zal nog wel eens metingdagje doen dit jaar, en dan schuif ik weer aan.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Dat is wel te hopen
GM tuning heeft 275 max afgegeven voor het standaard z22se blok.
Ik kan effe niet zo snel vinden waar die waarde vermeld is, maar hier vindt je wat leesvoer: http://gmtunersource.com/racertech/ecotec-build-book
En zoals eerder beschreven, als je met een kleinere poelie dan de standaard 3.3 gaat draaien, dan wordt het een heel ander verhaal, en gaat het makkelijker naar de 300, maar daarvoor kun je beter co zijn topic lezen.
Co gaat voor een stage 3. (en zo ook speedster4fun geloof ik)
En als exmanta zijn lsj blok met harrop SC er nog eens inlepelt, worden dat helemaal waarden om van te smullen,
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Vergeet niet dat de internals van je motor meer te verwerken krijgen dan wat je er uiteindelijk uit krijgt.
Ik ben geen expert op het gebied van compressoren, maar het zou me niet verbazen als dit type bij 250 pk output 25-30 pk opsnoept om de compressor aan te drijven, dus je motor (als dat klopt) 275-280 te verwerken krijgt. Met andere woorden, je zit denk ik wel een eind op de mechanische grens van wat je motor aankan, zonder verdere aanpassingen te doen..
Zo te lezen valt Smiley nu in de categorie "Stage 2 met Upgrade Options for track use". (Alu radiator, Pro Alloy pre-rad en een zgn. Dual Pass koeling met alu tank.) Goed voor een 250pk en met knappe uitlaat en geoptimaliseerde mapping nog wel wat extra.
Maar Duke heeft wel gelijk dat we een beetje aan de grens zitten van de standaard Z22SE blok. VX Performance in Duitsland monteert zo'n Stage 2 nog met een iets kleinere poelie en geeft 260pk op, maar bij nog meer loop je echt kans dat de drijfstangen afbreken.
(En 260 SC pk's aan het vliegwiel is inderdaad zo'n 290pk op de drijfstangen... )
Betrouwbaar meer dan ~260pk gaat dan serieus meer tijd en geld kosten, omdat je blok open moet voor andere drijfstangen en eventueel ook nog 4 gesmede zuigers. (>300pk)
Da's waar ja: http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4235
Wel benieuwd hoe het nu met zijn SC en pk's staat.
(Die geschatte 280pk en 330Nm vind ik zelf wat magertjes voor al zijn hardware mods.)
Ik voel een Speedster dyno meeting aankomen in de toekomst.
Exmantaa schreef:(Die geschatte 280pk en 330Nm vind ik zelf wat magertjes voor al zijn hardware mods.)
Ik denk dat het gros van de ombouw voor de betrouwbaarheid is, en dat die 20pk boven de 260 van een stage 2 met 2.5 of 3", grotendeels in de kleinere poelie zit. Ben benieuwd of dat dat een 2.9 of een 3.0 is.
Ook de 2.2 gasklep, met 70mm aanzuiging zit er nog aan geloof ik.
De lsj gasklep is 80mm.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.