Turbo luchthappers op een 2.2

Verkoop van onderdelen (Velgen, Winterdak etc.).
RaoulLauffer
Actief lid

Turbo luchthappers op een 2.2

Bericht door RaoulLauffer »

Hoi mensen, ik ben er over aan het nadenken om die luchthappers aan de zijkant die de Turbo heeft ook op mijn Speedster te zetten. Maar ik hoor dat de originele van de Turbo niet passen (er moet in de achterclam worden gesneden?) en dat er ook varianten voor de 2.2 te koop zijn. Wie kan mij verder helpen en weet ook hoe ze geplaatst moeten worden?
Bijlagen
turbo-luchthapper.JPG
turbo-luchthapper.JPG (4.38 KiB) 2057 keer bekeken
Speedster 2.2 #1123
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door vauxhall »

alle varianten voor de 2.2 zien er slecht uit, weg gegooid geld
best neem je de originele turbo luchthappers en zoek je iemand die ombouw al eens gedaan heeft
heb het bij oblivion gedaan, zie je niets meer van de aanpassingen
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Je moet inderdaad zagen in je achteclam, dus er is geen weg terug als je eraan begint.

Er zijn 2 varianten:
Edel car parts heeft een gelijmde versie, die over je bestaande gaas heenkomt. Die zijn een stuk korter dan de echte van de turbo.
Hiervoor hoeft niets gezaagd te worden, enkel gelijmd.
http://www.edel-car-parts.de/default/frameset_shop.htm
Hier zie je zo'n setje op de flapster:
http://www.lotuscars.se/type116/rbf/flappy.php

De originele zijn behoorlijk prijzig, omdat daar weer de speedster marge op zit. (iets van 1500 voor de complete set dacht ik)
Hiervoor moet je rooster verwijderd worden, en moet je een stuk uit je clam zagen.

Op ebay komen er wel eens setje voorbij tussen de 130 en de 150 euro.
Dit zijn poolse replica's, welke helaas slecht passen (zeker vergeleken met de echte)
Hiervoor kun je je het beste inschrijven op het UK forum, en contact zoeken met Muncher.
Hij maakt ook replica's, welke wel goed passen (voor iets van 200 pond dacht ik)
Daar moet je dan nog wel de roosters van opel bij aanschaffen (die 8 vins roosters, gezien de turbo happers 2-delig zijn), en erin lijmen.

Mijn inbouwactie:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4420
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
RaoulLauffer
Actief lid

@Smiley: die van Edel aprts zijn interessant als het er gewoon overheen wordt gelijmd. Maar ze staan niet meer op de site :(
Speedster 2.2 #1123
Smiley

Bericht door Smiley »

Dan zijn ze uit de handel genomen denk ik.
Soms komen ze nog wel eens voorbij op het duitse forum (je hebt net een setje gemist)
Misschien een "gezocht" post plaatsen daar?
http://forum.opel-speedster-club.de/index.php
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

RaoulLauffer schreef:@Smiley: die van Edel aprts zijn interessant als het er gewoon overheen wordt gelijmd. Maar ze staan niet meer op de site :(
Weet blij, die zijn van verschrikkelijke kwaliteit!! Volgens mij heb ik die hier zelfs nog liggen tussen het stort.
RaoulLauffer
Actief lid

@Oblivion: heb jij nog zo'n setje liggen? Hoezo zijn ze van slechte kwaliteit?
Speedster 2.2 #1123
Smiley

Bericht door Smiley »

Kijk maar eens goed:
Afbeelding

Beter goed doen; zagen en die opels erin of goede replica's met opel gril, dan poolse meuk, of oplijmmeuk.
RaoulLauffer
Actief lid

Ja eerlijk gezegd zijn die van Opel mooier. Maar als die van Edel parts nog te krijgen waren zou ik toch nog nadenken, maarja. Ik denk dat ik het maar zo laat...
Speedster 2.2 #1123
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Ge moogt die van mij gratis hebben Raoul (ben blij als ze weg zijn) al denk ik niet dat je er iets mee kunt doen.
Ze zijn redelijk beschadigd wegens mishandeling :p. (tussen het stort gegooid in schuur, barstje en krassen). En dan wetende dat ik er +- 100 euro voor heb betaald... Het was niet van edelparts denk ik maar van een ander site (zie het verschil).

Afbeelding
Championmv6
Lid

Bericht door Championmv6 »

terry en ik hebben ook van die niet passende zooi. echt 5 a 10 cm te laag en helemaal een andere vorm. oplichters allemaal.
Opel Addict ;-)

Opel Kadett GSi 3.0i-24v '90
Opel Omega B2 2.6i-24v '02
Vauxhall VX220 2.2i-16v '02
terry
Actief lid
Contacteer:

Bericht door terry »

hé championmv6 niet overdrijven he
5 a 10 mm tekort in de hoogte , niet cm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D
RaoulLauffer
Actief lid

@Oblivion: ik wil ze graag van je overnemen. Ik probeer ze zelf op te knappen en anders zet ik ze in mijn vitrine bij de Speedster collectie! Thanks. Opsturen of ophalen? Waar woon je?
Speedster 2.2 #1123
RaoulLauffer
Actief lid

Ik heb de luchthappers van Oblivion overgenomen en ze passen!!! Nu laat ik ze blauw spuiten en monteren. Kan ik bij het monteren gewoon het gaas en het carrosserieplaatje verwijderen of moet de achterclam er helemaal vanaf?

Oblivion bedankt voor de luchthappers en de leuke middag touren en foto's schieten!

Grtz.
Speedster 2.2 #1123
Smiley

Bericht door Smiley »

Het gaas zit met een plastic schroef of gepopt, en kun je na het verwijderen ervan naar voren trekken zodat het los komt.

Het carroserieplaatje is onderdeel van de sill, en moet dus deels losgezaagd worden (achter het gaas) en het plaatje zelf zit zeer stevig gelijmd, en moet losge trokken/hakt/zaagd worden.

Ik wil je aanraden de oren verwijderbaar vast te zetten, zodat je de oren makkelijk kunt laten herspuiten (want deze krijgen veel steenslag) en eventueel later voor originele exemaplaren kunt wisselen, als ze op je pad komen (mocht je je later toch gaan storen aan de ruimte tussen de oren, aan de poolse replica's)
Laatst gewijzigd door Smiley op 11 jun 2011 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie