Turbo luchthappers op een 2.2
- RaoulLauffer
- Actief lid
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
- Locatie: Sittard
Turbo luchthappers op een 2.2
Hoi mensen, ik ben er over aan het nadenken om die luchthappers aan de zijkant die de Turbo heeft ook op mijn Speedster te zetten. Maar ik hoor dat de originele van de Turbo niet passen (er moet in de achterclam worden gesneden?) en dat er ook varianten voor de 2.2 te koop zijn. Wie kan mij verder helpen en weet ook hoe ze geplaatst moeten worden?
- Bijlagen
-
- turbo-luchthapper.JPG (4.38 KiB) 2042 keer bekeken
Speedster 2.2 #1123
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7389
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Je moet inderdaad zagen in je achteclam, dus er is geen weg terug als je eraan begint.
Er zijn 2 varianten:
Edel car parts heeft een gelijmde versie, die over je bestaande gaas heenkomt. Die zijn een stuk korter dan de echte van de turbo.
Hiervoor hoeft niets gezaagd te worden, enkel gelijmd.
http://www.edel-car-parts.de/default/frameset_shop.htm
Hier zie je zo'n setje op de flapster:
http://www.lotuscars.se/type116/rbf/flappy.php
De originele zijn behoorlijk prijzig, omdat daar weer de speedster marge op zit. (iets van 1500 voor de complete set dacht ik)
Hiervoor moet je rooster verwijderd worden, en moet je een stuk uit je clam zagen.
Op ebay komen er wel eens setje voorbij tussen de 130 en de 150 euro.
Dit zijn poolse replica's, welke helaas slecht passen (zeker vergeleken met de echte)
Hiervoor kun je je het beste inschrijven op het UK forum, en contact zoeken met Muncher.
Hij maakt ook replica's, welke wel goed passen (voor iets van 200 pond dacht ik)
Daar moet je dan nog wel de roosters van opel bij aanschaffen (die 8 vins roosters, gezien de turbo happers 2-delig zijn), en erin lijmen.
Mijn inbouwactie:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4420
Er zijn 2 varianten:
Edel car parts heeft een gelijmde versie, die over je bestaande gaas heenkomt. Die zijn een stuk korter dan de echte van de turbo.
Hiervoor hoeft niets gezaagd te worden, enkel gelijmd.
http://www.edel-car-parts.de/default/frameset_shop.htm
Hier zie je zo'n setje op de flapster:
http://www.lotuscars.se/type116/rbf/flappy.php
De originele zijn behoorlijk prijzig, omdat daar weer de speedster marge op zit. (iets van 1500 voor de complete set dacht ik)
Hiervoor moet je rooster verwijderd worden, en moet je een stuk uit je clam zagen.
Op ebay komen er wel eens setje voorbij tussen de 130 en de 150 euro.
Dit zijn poolse replica's, welke helaas slecht passen (zeker vergeleken met de echte)
Hiervoor kun je je het beste inschrijven op het UK forum, en contact zoeken met Muncher.
Hij maakt ook replica's, welke wel goed passen (voor iets van 200 pond dacht ik)
Daar moet je dan nog wel de roosters van opel bij aanschaffen (die 8 vins roosters, gezien de turbo happers 2-delig zijn), en erin lijmen.
Mijn inbouwactie:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4420
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- RaoulLauffer
- Actief lid
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
- Locatie: Sittard
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7389
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Dan zijn ze uit de handel genomen denk ik.
Soms komen ze nog wel eens voorbij op het duitse forum (je hebt net een setje gemist)
Misschien een "gezocht" post plaatsen daar?
http://forum.opel-speedster-club.de/index.php
Soms komen ze nog wel eens voorbij op het duitse forum (je hebt net een setje gemist)
Misschien een "gezocht" post plaatsen daar?
http://forum.opel-speedster-club.de/index.php
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- RaoulLauffer
- Actief lid
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
- Locatie: Sittard
- RaoulLauffer
- Actief lid
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
- Locatie: Sittard
Ge moogt die van mij gratis hebben Raoul (ben blij als ze weg zijn) al denk ik niet dat je er iets mee kunt doen.
Ze zijn redelijk beschadigd wegens mishandeling :p. (tussen het stort gegooid in schuur, barstje en krassen). En dan wetende dat ik er +- 100 euro voor heb betaald... Het was niet van edelparts denk ik maar van een ander site (zie het verschil).

Ze zijn redelijk beschadigd wegens mishandeling :p. (tussen het stort gegooid in schuur, barstje en krassen). En dan wetende dat ik er +- 100 euro voor heb betaald... Het was niet van edelparts denk ik maar van een ander site (zie het verschil).

- Championmv6
- Lid
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 07 apr 2011 21:31
- Locatie: Geleen
- RaoulLauffer
- Actief lid
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
- Locatie: Sittard
- RaoulLauffer
- Actief lid
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
- Locatie: Sittard
Ik heb de luchthappers van Oblivion overgenomen en ze passen!!! Nu laat ik ze blauw spuiten en monteren. Kan ik bij het monteren gewoon het gaas en het carrosserieplaatje verwijderen of moet de achterclam er helemaal vanaf?
Oblivion bedankt voor de luchthappers en de leuke middag touren en foto's schieten!
Grtz.
Oblivion bedankt voor de luchthappers en de leuke middag touren en foto's schieten!
Grtz.
Speedster 2.2 #1123
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7389
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Het gaas zit met een plastic schroef of gepopt, en kun je na het verwijderen ervan naar voren trekken zodat het los komt.
Het carroserieplaatje is onderdeel van de sill, en moet dus deels losgezaagd worden (achter het gaas) en het plaatje zelf zit zeer stevig gelijmd, en moet losge trokken/hakt/zaagd worden.
Ik wil je aanraden de oren verwijderbaar vast te zetten, zodat je de oren makkelijk kunt laten herspuiten (want deze krijgen veel steenslag) en eventueel later voor originele exemaplaren kunt wisselen, als ze op je pad komen (mocht je je later toch gaan storen aan de ruimte tussen de oren, aan de poolse replica's)
Het carroserieplaatje is onderdeel van de sill, en moet dus deels losgezaagd worden (achter het gaas) en het plaatje zelf zit zeer stevig gelijmd, en moet losge trokken/hakt/zaagd worden.
Ik wil je aanraden de oren verwijderbaar vast te zetten, zodat je de oren makkelijk kunt laten herspuiten (want deze krijgen veel steenslag) en eventueel later voor originele exemaplaren kunt wisselen, als ze op je pad komen (mocht je je later toch gaan storen aan de ruimte tussen de oren, aan de poolse replica's)
Laatst gewijzigd door Smiley op 11 jun 2011 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.