Dbilas

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Hoi Gonzales. Het heeft nog lang geduurt eer dat iemand de fout zag :!:
Daar hadden ze me bij Speedequipment al op gewezen gehad.
Dit euvel was vlug opgelost door Speedequipment;
Maar spijtig genoeg zijn het dus GEEN kant en klare kits die je koopt. Dus toch het best door een pro laten inbouwen met verstand ervan.
Grtz
captain slow
the-duke
Mega lid

Bericht door the-duke »

Moet die dikke kant van de zwarte 90% verbindingsslang die daar bij de intercooler gehouden wordt, toevallig niet op de turbo zelf ?

Gr,
The Duke

P.S. Bij mijn ombouw (bij DBilas zelf) maakten ze ook alles ter plekke op maat, dus misschien dat ze er wel een beetje vanuit gaan niet te pretenderen een bolt-on kit te leveren en wij dat alleen maar denken ?!
The bullshit stops when the light drops
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Dbilas

Bericht door S. Gonzales »

the-duke schreef:P.S. Bij mijn ombouw (bij DBilas zelf) maakten ze ook alles ter plekke op maat, dus misschien dat ze er wel een beetje vanuit gaan niet te pretenderen een bolt-on kit te leveren en wij dat alleen maar denken ?!
Klopt Duke, maar ik had de hoop dat het inmiddels wel zou kunnen. Op de website kan je het namelijk ook zonder montage kopen, toch?
Spider en ik zijn daar ook een kijkje gaan nemen tijdens zijn ombouw (van de Speedster bedoel ik hè) :D Omdat Spider (een van) de eerste was met een 300 pk conversie waren ze nog volop aan het experimenteren.
De aanzuigbuis naar de Turbo was alleen gehecht, er moest nog een ander uitlaatspruitstuk op enz. enz.
Maar wanneer je dat doel bereikt hebt en je denkt commercieel (je hebt een onderneming te runnen), neem je alle maten toch over en maakt bijvoorbeeld een mal en/of een soort draaiboek (werkproces) zodat alle benodigde delen vastgelegd zijn in maat en aantal?
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Klopt, op de Dbilas site kun je de kit(ten) kopen voor zelfinbouw.
Ik heb bij Speed de handleiding zien liggen voor de 300 pk versie. Ik geloof dat je op 1 van de foto's van de blauwe het boekje ziet liggen.
Grtz
captain slow
the-duke
Mega lid

Bericht door the-duke »

Maar wanneer je dat doel bereikt hebt en je denkt commercieel (je hebt een onderneming te runnen), neem je alle maten toch over en maakt bijvoorbeeld een mal en/of een soort draaiboek (werkproces) zodat alle benodigde delen vastgelegd zijn in maat en aantal?
@S. Gonzales: Tja, dat zou ik wel doen ja :wink: Blijkbaar is onze logica anders dan die van onze Duitse vrienden.

@Tibby: Nou, in ieder geval sterkte met afwachten, ik hoop dat je meer geduld hebt dan ik :? Fijn in ieder geval dat ze bij SpeedEquipment echt hun best voor je doen. Dat is al half de strijd gewonnen.

Gr,
The Duke
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Dag iedereen.
Vandaag de blauwe speedster en mijn speedster tegen gekomen op het nederlandse RPM Vision. Speedequipment is er blijkbaar een partner van... 8) Staan nog enkele leuke foto's van de turbo kit.
Mss dat Stefan ze naar hier kan sleuren :oops:
Grtz
captain slow
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Bedankt weer eens he :oops:
Grtz
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Hier se. Mijn installateur (Ronaldspeedequipment) :D van de turbokit heeft zich ook aangemeld.
Welkom op het forum zou ik zeggen :!:
Grtz
captain slow
Ronaldspeedequipment
Nieuw lid
Contacteer:

Bericht door Ronaldspeedequipment »

tibby schreef:Hier se. Mijn installateur (Ronaldspeedequipment) :D van de turbokit heeft zich ook aangemeld.
Welkom op het forum zou ik zeggen :!:
Grtz
Hoi goedemorgen

Ja dacht zal me hier ook eens aanmelden en me verder verdiepen in de Speedsters .
Vrijdag 4 nieuwe werkende injectoren binnen gehad voor de 300pk blauwe gemonteerd en proef gereden :shock: wat een verschil zeg !
Getransformeerd van een sport wagen naar een uhhh :twisted: scarey raket waar zeker nog het een en ander kan/moet worden verbeterd aan het onderstel , banden , schokdemers en remmen als je tenminste gebruik wil kunnen maken van het vermogen :wink:

Gr Ronald
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Ik heb toen der tijd ook de verkeerde volgorde aangehouden.
Met de wetenschap die ik nu heb zou ik het nu ongeveer zo doen.

1. VXR ABS en/of uit te schakelen ABS
2. Andere remblokken OMP/Pagid/CR5+
3. Banden R1R of 888 en Velgen 16 voor 17 achter
4. Nitrons
5. Dan meer vermogen
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik zou 3 en 4 omdraaien, maar het idee is er inderdaad :)

Welkom Ronald, het zou me niet verbazen dat je hier binnenkort veel(?) vragen gaat vinden van andere speedsterrijders. Het lijkt mij een groot voordeel dat er nu een nederlandse-drukvulling-tuner is. Alhoewel v/d Kooi wel compressorombouwen doet, maar niet veel...
Afbeelding
Spider
Mega lid

Bericht door Spider »

op de fotos van de site van speedequipment, zie je nu ook de schakelkabels gewrapped.... 8)

Is bij mij niet gedaan, heb er nu nimbus tussen zitten, wrappen is wel een idee ivm de hitte, heb nog geen last gehad, maar liggen wel krap na de inbouw.
¨speed is life, but control is everything...¨
the-duke
Mega lid

Bericht door the-duke »

Spider zei:
op de fotos van de site van speedequipment, zie je nu ook de schakelkabels gewrapped....

Is bij mij niet gedaan, heb er nu nimbus tussen zitten, wrappen is wel een idee ivm de hitte, heb nog geen last gehad, maar liggen wel krap na de inbouw.
Ik weet niet wat het wel is, maar als het goed is zijn dat niet de schakelkabels, want die gaan het echt niet houden, hoe je ze ook inpakt, als ze zo dicht langs de "turbo-uitgang" laat lopen.

Kijk in bijgevoegde foto's naar hoe DBilas de schakelkabels (na initiële problemen met smelten) via een alternatieve route liet lopen.

Gr,
The Duke
Bijlagen
cables safe2.jpg
cables safe2.jpg (72.86 KiB) 3156 keer bekeken
cables safe1.jpg
cables safe1.jpg (43.81 KiB) 3155 keer bekeken
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

De auto is af. Zaterdag afhalen 8)
Maar nu is het picture time!!!!
Stefan, ga je gang!
P.S. Bedankt he ( nog maar eens :roll: )
Grtz
captain slow
Plaats reactie