Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7385
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

the-duke schreef:Misschien een alternatieve leverancier voor deze zelfde turbo te vinden ? Rechtstreeks bij fabrikant ?
Als ik het interweb een beetje afstruin, is borgwarner slachtoffer van zijn eigen succes, en krijgen ze die twinscrols niet snel genoeg van de band.
Misschien inderdaad eens speuren naar een europeesche leverancier, waar de vraag nog niet zo hoog is, en er misschien nog 1 op de plank heeft liggen?
http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails. ... ductID=948
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
rayz25

Bericht door rayz25 »

Welk nieuw motorblok heb je nu herman.

Ik zag dat klasen voor zijn opbouw Z20XER gebruikt vanwege de 6mm cilinderwand en de z20leh 4mm cilinderwand heeft.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
rayz25

Bericht door rayz25 »

Voor het vermogen zal het wel een z20xer zijn.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Bijlagen
Upgraded chargecooler.jpg
Upgraded chargecooler.jpg (59.64 KiB) 1945 keer bekeken
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Intercooler is back and fitted.
:thumbup:

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Speerke
Actief lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 27 okt 2006 18:23
Locatie: Deurne (Nederland)

Bericht door Speerke »

Weet iemand hoeveel het complete Pro Alloy intercooler systeem weegt :?:
Bijlagen
PRODPIC-754.jpg
PRODPIC-754.jpg (57.42 KiB) 1879 keer bekeken
Less Is More
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

van het VX forum:

The PA CC system weighs just under 40 lbs. With 14 pints of fluid that comes to a total of around 57 lbs.

Dus zo'n 18,1 kg leeg en 25.9 kg vol.
(http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... ge-cooler/)

Begrijp ik hieruit dat je je (Rotrex) SC gaat voorzien van chargecooling? 8)
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Wat is die grote melkbus links bovenin dat plaatje dan?! :shock:
Afbeelding
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

links watergekoelde intercooler (chargecooler) voor een turbo (of Rotrex SC), rechts watertankje, onder de pre-rad welke onder je radiator komt. Nog een waterpompje en wat slangwerk van voor naar achter. :wink:
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

:?:

Lijkt me een slecht plan aangezien je chargecooling water hopelijk een stuk koeler blijft (idealer iets boven buitentemp) dan het radiatorcircuit (~90*C)...
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Herman schreef: Van het gewicht kan nog wel iets af als je de buffertank (3,5l) niet gebruikt en in plaats daarvan het niveau op peil houdt met een klein kunstof tankje (net als bij je gewone koelsysteem).
......
Herman, heb jij daar een goed alternatief voor, zo'n kleiner kunststof tankje? Afgezien van het gewicht wat mij erg aanspreekt, lijkt mij ook de extra ruimte die het oplevert in de motorruimte wel handig :)
In principe zal je het bijna nooit bij hoeven te vullen lijkt mij, net als je gewone koelvloeistofsysteem. Daarbij lijkt mij door de lagere temperaturen wat Exmantaa noemt de kans op lekkage nóg kleiner.
Heb jij nog een mening over een kleiner tankje Exmantaa?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Speerke
Actief lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 27 okt 2006 18:23
Locatie: Deurne (Nederland)

Bericht door Speerke »

22 kg vind ik toch wel erg veel extra gewicht. Ik geloof wel dat de extra pk’s opwegen tegen het extra gewicht bij rechtuit rijden, maar voor circuit gebruik zit ik er helemaal niet op te wachten.
Het plan voor nu is om eerst te gaan testen met de dBilas intercooler (Audi S3) en eens kijken wat die doet. Het gewicht en de kosten zijn ongeveer 10% van de ProAlloy set.
Less Is More
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Plaats reactie