Sanderturbo

Stel jezelf en je auto voor.
Plaats reactie
sanderturbo
Nieuw lid

Sanderturbo

Bericht door sanderturbo »

Hallo,

Mijn naam is Sander en kom uit Rotterdam, ik ben al ongeveer in jaar lang in het bezit van een blauwe speedster. De auto is denk ik al bekend bij de meeste uit het dbilas draadje, waar je wat foto's ziet van de 300 pk ombouw.

De speedster is niet mijn dagelijkse auto, hierdoor blijft het elke keer een genot om mee te rijden, het enige nadeel is dat het vermogen zo snel went, zou stiekem weer wat meer pk's willen hebben.

Ik ben van plan volgend jaar wat meer op het circuit te rijden om te zien hoe de 300 pk daar tot zijn recht komen. De auto heeft totaal geen problemen met de 300 pk en sinds de nieuwe banden en velgen stuurt de auto echt super neutraal.

groeten

Sander
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Welkom Sander,

We hebben elkaar ontmoet op de custom blower meeting eerder dit jaar.

Mocht je eerst wat track training willen doen, dan kun je hier terecht:

Basis circuit training I en II: http://www.gp-elite.nl
(vergeet bij het boeken niet om om de speedsterclub korting te vragen)

Dagen waarbij relaxed en volgens vaste regels gereden wordt is LOT en BaT .

http://www.lotus-on-track.com/lotshop
http://bookatrack.com/-pE_Trackday-Calendar.html

Als je de evenmenten sectie hier in het forum in de gaten houd, staan er ook wel eens kleine dagen/uurtjes waar relaxed gedaan wordt.

Ook laagdrempelig je auto leren kennen is met slalommen:
http://www.wimedo.nl

Bij zoiets als vrij rijden zou ik wegblijven, omdat daar mensen komen met goedkope sloopauto's op trailers, en die kijken nergens naar.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
sanderturbo
Nieuw lid

Ja inderdaad, ik geloof dat de de speedster toen nog geheel standaard was behalve de dbilas kit. Ondertussen team dynamics gemonteerd en de remmerij aangepast.

Kwa circuit rijden heb ik redelijk wat ervaring, ben in het bezit van een race licentie en ben ook regelmatig op drift dagen te vinden.

Om een keer op Spa te rijden staat echt hoog op het verlanglijstje
Smiley

Bericht door Smiley »

sanderturbo schreef:Kwa circuit rijden heb ik redelijk wat ervaring, ben in het bezit van een race licentie en ben ook regelmatig op drift dagen te vinden.
Aha :thumbup:
Dan is er zelfs kans dat je de LOT regels misschien niet eens prettig vindt.
Driving-fun heeft ook regelmatig trackdays, zonder inhaalregels.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Gegroet van je 'wederhelft' Tibby :wink:

Afbeelding

Grtz
captain slow
sanderturbo
Nieuw lid

Tibby, dank je

Ik las dat jij wat problemen had met de ombouw, ik heb gelukkig geen problemen gehad op de schakel kabels na die nu erg stroef gaan, heb jij hier geen last van?
Smiley

Bericht door Smiley »

Zijn de schakelkabels niet omgeleid, verder van de turbo af, ivm smeltproblemen?
sanderturbo
Nieuw lid

ik denk dat niet gebeurd is of te laat, het voelt ook aan of de kabels gesmolten zijn, gelukkig komt de elise shop binnnen kort met een verbeterde kabel set en dan moet ik zelf maar kijken hoe ik het moet verleggen
Smiley

Bericht door Smiley »

Achterste diffuser zou je er snel af moeten kunnen krijgen om te kijken of de schade erg is.
In de UK stoppen ze soms wat nimbus rond de schakelkabels in de buurt van het turbo en/of cat gedeelte.
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Hoi Sander. M'n speedster schakelt boterzacht. De schakelkabels zijn herlegd bij mij. Komen niet in de buurt van de turbo. Nog iets waar je moet naar zien. Er vertrekt een klein rubber darmpje vanaf de turbo. Dit loopt over de aandrijfas. Dit darmpje was bij mij gescheurd :shock:
Als er 'made in Italy' op staat verwijder je het maar. Dit darmpje is te klein van maat. Het darmpje moet aan 1 kant 6MM zijn en de andere kant 7MM. (Ik heb met 2 maten gewerk en een mofje geplaatst.

Darmpje onder de linkse schroef dat vertrekt van het 'gele drukdoosje'

Afbeelding

Schakelkabels lopen bij mij zoals hier op de foto

Afbeelding

Grtz
captain slow
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Bericht door speedokus »

hey Tibby heb je gedronken, de foto staat op z,n kop haha.
Grt Speedokus :shock:
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
the-duke
Mega lid

Bericht door the-duke »

Tibby zei:
Nog iets waar je moet naar zien. Er vertrekt een klein rubber darmpje vanaf de turbo. Dit loopt over de aandrijfas. Dit darmpje was bij mij gescheurd
Dat is een belangrijk slangetje! Als die is gescheurd, loopt je turbodruk veel te hoog op, met alle mogelijke gevolgen vandien als je dan vol door blijft gaan! (wellicht de reden van je kapotte koppakking?!)
Het is belangrijk te checken of je drukdoosje ten opzichte van de aandrijfas voldoende vrij blijft wanneer de auto inveert. Zeker als de Speedster is verlaagd, zal hij anders ook het beste slangetje snel weer kapot drukken.
Hier moet bij inbouw op worden gelet en indien nodig de bracket waarin het drukdoosje gemonteerd zit, richting motor worden verbogen (en dan ook weer de regelstang bijgesteld worden natuurlijk, zodat je wastegate nog op de juiste manier wordt bediend).

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

:shock:
Ik heb bij het monteren van het slangetje de wagen op dat wiel volledig laten inveren en vond dat het toch allemaal wat eng werd :?
Dus ZEKER iets om in het oog te houden :!:
Thanks Duke.
Grtz
captain slow
the-duke
Mega lid

Bericht door the-duke »

Tja, ik ben in dit geval ervaringsdeskundige ben ik bang.. :oops:

Gr,
The Duke
Bijlagen
vacuumbox touching.jpg
vacuumbox touching.jpg (55.64 KiB) 2684 keer bekeken
The bullshit stops when the light drops
sanderturbo
Nieuw lid

ok ik zal dit wel echt moeten gaan controleren, gelukkig rij ik nu bijna niet met de auto en heb ook niet het idee dat hij te veel druk opbouwd.

Als de nieuwe kabels van elise shop uitkomen kan ik gelijk naar de waste gate kijken
Plaats reactie