Met Jans en Maik heb ik al regelmatig gesproken en gediscussieerd over de werking van de Multi-Meter van Vmax die Jans en ik in onze Speedsters hebben zitten.
Met name de manier waarop deze "boordcomputer" de sprinttijden calculeert. Tot op heden zijn we er niet helemaal uit, en dat is nog zacht uitgedrukt denk ik.
Nu vond ik net een aardig theoretisch topic op VX220.org.uk over dit soort berekeningen.
Sprinttijden zouden toch heel simpel moeten zijn? Hij zal aangesloten zijn op het snelheidssignaal, als je dan een timer erin hebt kun je de rest vrij makkelijk berekenen toch?
Of begrijp ik het verkeerd?
Inderdaad, en zolang je geen wheelspin hebt bij het vertrekken heb je een vrij waterdichte meting. Gaan je wielen doorslaan dan heb je bij een afstandsmeting (1/8ste, 1/4de mijl) wel een afwijking. Plus of min heeft dan helemaal te maken met de hoeveelheid wheelspin mijn inziens.
Ik had nog een mooi spreadsheet waar je heel uitgebreid alle waardes/gegevens in kan vullen van je auto en die dan de theoretische acceleratiewaardes kan bepalen. Kan hem alleen niet meer vinden Op mijn werk heb ik hem nog wel, nog even geduld dus
Ik gok dat ze gewoon de snelheidspuls hebben gejat van de stackunit, dat zal het makkelijkst zijn. En dat is degene uit de ABS unit, dus die neemt ook de achterwielen mee.
markv schreef:Ik gok dat ze gewoon de snelheidspuls hebben gejat van de stackunit, dat zal het makkelijkst zijn. En dat is degene uit de ABS unit, dus die neemt ook de achterwielen mee.
Mark
Morgen ga ik naar Vmax , en zal hem vragen hoe het presies werkt.