Acceleratie-berekening enz.

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Acceleratie-berekening enz.

Bericht door SteV6 »

@ll en Maik en Jans,

Met Jans en Maik heb ik al regelmatig gesproken en gediscussieerd over de werking van de Multi-Meter van Vmax die Jans en ik in onze Speedsters hebben zitten.

Met name de manier waarop deze "boordcomputer" de sprinttijden calculeert. Tot op heden zijn we er niet helemaal uit, en dat is nog zacht uitgedrukt denk ik.

Nu vond ik net een aardig theoretisch topic op VX220.org.uk over dit soort berekeningen.

Zie HET BEWUSTE TOPIC

Niet dat ik nu het antwoord heb, maar het is wel grappig om te lezen hoe gecompliceerd de materie eigenlijk is. Dus Maik en Jan ... lezen maar :mrgreen:

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Sprinttijden zouden toch heel simpel moeten zijn? Hij zal aangesloten zijn op het snelheidssignaal, als je dan een timer erin hebt kun je de rest vrij makkelijk berekenen toch?
Of begrijp ik het verkeerd?

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Inderdaad, en zolang je geen wheelspin hebt bij het vertrekken heb je een vrij waterdichte meting. Gaan je wielen doorslaan dan heb je bij een afstandsmeting (1/8ste, 1/4de mijl) wel een afwijking. Plus of min heeft dan helemaal te maken met de hoeveelheid wheelspin mijn inziens.

Ik had nog een mooi spreadsheet waar je heel uitgebreid alle waardes/gegevens in kan vullen van je auto en die dan de theoretische acceleratiewaardes kan bepalen. Kan hem alleen niet meer vinden :? Op mijn werk heb ik hem nog wel, nog even geduld dus :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Tja, anders zou je een snelheidspuls moeten jatten van een van de voorwielen..

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Inderdaad, dan worden de metingen best wel nauwkeurig en stabiel. Zit die Vmax meter niet op de voorwielen Stephan?

M.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Maik schreef:Inderdaad, dan worden de metingen best wel nauwkeurig en stabiel. Zit die Vmax meter niet op de voorwielen Stephan?

M.
Dacht op het dashboard 8) :P :lol:
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ik gok dat ze gewoon de snelheidspuls hebben gejat van de stackunit, dat zal het makkelijkst zijn. En dat is degene uit de ABS unit, dus die neemt ook de achterwielen mee.

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

markv schreef:Ik gok dat ze gewoon de snelheidspuls hebben gejat van de stackunit, dat zal het makkelijkst zijn. En dat is degene uit de ABS unit, dus die neemt ook de achterwielen mee.

Mark
Morgen ga ik naar Vmax , en zal hem vragen hoe het presies werkt.
Plaats reactie