de sproeier is nooit een recall geweest meen ik me te herinneren.
Het is idd geen officiele recall geweest, alleen bij klanten die er over klaagden is de sproeier, ketting, kettingspanners, geleiders etc. vervangen.
Maar zoals meestal staat daar een termijn van 6 jaar of 100kkm op, dus nu vallen we er allemaal buiten.
Ik heb 3 jaar geleden geluk gehad bij de garage, dat ze het nog op hun kosten hebben gedaan .
Is zeker wel een officiele recall geweest en beperkte zich niet tot de Speedsters.
Eerste eigenaren van een voertuig met de Z22SE kregen keurig een brief...
Dominique schreef:Eerste eigenaren van een voertuig met de Z22SE kregen keurig een brief...
Ik heb de brief nooit gekregen ook ben ik de eerste eigenaar
Bij mij hebben ze alle stippen achterwegen gelaten maar ik heb wel op papier dat alle reacls voor mijn speedy zijn gedaan.
Ik heb er zelf aan meegeholpen dus weet zeker dat ze zijn gedaan.
Bovendien kan ik niet bedenken waarom iemand, en zeker een Speedster-eigenaar, het zou nalaten een nodige reparatie gratis te laten uitvoeren. Nee, ik denk dat Opel zich er hier toch een beetje makkelijk vanaf heeft gemaakt.
Ewald, toen jouw Speedster voor het eerst op jouw naam ingeschreven stond, was hij al x aantal jaren oud, vandaar denk ik dat jij geen brief hebt gekregen.
mijn Astra is 4 jaar van Opel Belgium geweest, daarom snap ik er dus nix van dat die ketting niet in orde gemaakt is
volgende winter ga ik in ieder geval de ketting van de Speedster ook preventief vervangen, ik heb geen zin in meer kromme kleppen
Ik heb het binnengekregen en ik kan bevestigen dat het allemaal orgineel GM spul is en de juiste bestelnummers heeft (incl grote sproeier en nieuwste spanner).
Als je deze set hebt, dan hebt je alleen nog de bout van de trillingdemper nodig.
Dat is makkelijk. Weet nog dat Gonzales best even moest zoeken bij de Opel dealers voor de juiste onderdelen. Niet in voorraad, back order etc etc.
Zag alleen: Steuerketten-Satz XXL für OPEL Speedster ( mit Kunststoff-Ventildeckel)
Maar met kunstof kleppendeksel? Zit daar nog verschil in dan?
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
martinb schreef:Dat is makkelijk. Weet nog dat Gonzales best even moest zoeken bij de Opel dealers voor de juiste onderdelen. Niet in voorraad, back order etc etc.
Zag alleen: Steuerketten-Satz XXL für OPEL Speedster ( mit Kunststoff-Ventildeckel)
Maar met kunstof kleppendeksel? Zit daar nog verschil in dan?
Het was inderdaad snel bezorgd, woensdag aangeklikt en vanmiddag binnen.
Ik denk dat het kunststof een foutje is in de eBay beschrijving, zou het niet?
thx, Sooike, maar net te laat. mijn motor is inmiddels al uit elkaar gehaald, alle nodige onderdelen zijn er of onderweg en hij wordt dus gewoon hersteld. kost me aan onderdelen wel evenveel als die Duitser voor een hele motor vraagt
maar zo is hij ook weer nieuw denk ik dan maar.. en een 2de hands motor, ze kunnen wel zeggen dat er 47.000 km op staan, maar voor hetzelfde geld zijn het er 470.000, wie zal het bewijzen?
ook aan Smiley bedankt voor zijn link een paar dagen geleden. die man had ik gemaild, maar die zijn motor was al verkocht.
Je gaat in ieder geval voor safe, door alles te vervangen.
Maar als ik het goed begreep heeft de Opel dealer je verteld dat alle modificaties waren uitgevoerd?
Dan hebben ze je niet juist geïnformeerd, want de nokkenas-mod was niet uitgevoerd. Ik heb destijds een briefwisseling met GM gehad omdat de dealer vertelde dat deze modificatie enkel in geval van klachten werd uitgevoerd.
Op mijn vraag wat dan slimmer was: eerst de motor stuk laten draaien, en daarna alsnog de modificatie uitvoeren (met extra schades) ging er weer een balletje rollen. ER kwam weer een brief van GM, waarin met toegaf voor een aantal motoren een modificatie uit te voeren. O.a. te zien aan een aantal verfstippen die er wel- of niet op het kleppendeksel zouden zitten.
Als jou motor daarvoor in aanmerking komt is de dealer volgens mij in gebreke gebleven door je niet eerlijk te informeren. IK zou dan zeker verhaal gaan halen.